در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش «یاشیل»

حضور مجدد تئاتر اوینار در هایفست ارمنستان

گروه تئاتر اوینار برای دومین بار در فستیوال بین المللی تئاتر هایفست ارمنستان حضور پیدا کرد.

به گزارش ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، «یاشیل» عنوان نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار، از سوی گروه تئاتر اوینار در بخش خیابانی این جشنواره حضور پیدا کرد و روز دوم اکتبر مصادف با دهم مهرماه ٩٨ در شهر ایروان به اجرا پرداخت.

این نمایش پیش از این در جشنواره های بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر کودک همدان، تئاتر شهروند سقز، تئاتر شهروند شیراز، تئاتر بومی تیرنگ مازندران خضور موثر و موفقیت آمیزی داشته است.

هنرمندان این نمایش دنیز فرحانی، مهدی دهقان،سجاد شمشیری، ائلشن موسی خانی، حسن خدمتی، محمد کهنسال، توحید شکری، نیلوفر عبدالهی بودند. همچنین ناصر ولایی و پوران باباپور در بخش فنی اثر حضور داشتند. این نمایش با مشارکت اموزشگاه بازیگری شکلک بوده است.

یاشیل به موضوع حمایت از محیط زیست و صرفه جویی درمصرف آب اشاره دارد.

سال قبل نیز گروه تئاتر اوینار با نمایش سو گلین، در فستیوال هایفست ارمنستان حضور داشت که موضوع آن برگرفته از یکی از آیین های آذربایجان بوده است.

گروه تئاتر اوینار در سال جاری با حمایت انجمن هنرهای نمایشی کشور، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی تبریز توانست دراین رویداد بزرگ هنری شرکت نماید.

همچنین طی ماه گذشته نیز نمایش آیینی و مذهبی «اوخشاما» اثر پژوهشی مهدی صالحیار از سوی گروه تئاتر اوینار در تهران به اجرا درآمد.  به مناسبت ماه محرم، از سوی کانون تخصصی تئاتر خیابانی ایران، نمایش اوخشاما به پژوهش و کارگردانی مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی در شهر تهران اجرا شد.  اوخشاما برگرفته از سه آیین مذهبی عاشورایی در استان آذربایجان شرقی است که به صورت یک کار خیابانی طراحی شده بود و نگاهی به مراسم تشت گذاری، پولکه گردانی و شاه حسین گویی در مراسمات عزاداری ماه محرم در منطقه آذربایجان داشت. بازیگران این نمایش را توحید شکری،رامین هاشمی، حمید ضرغامی، غلامرضا محمدیان و مهدی حسن زاده تشکیل داده بودند. نمایش اوخشاما روز ٢٧ شهریورماه سه اجرا در نقاط مختلف پارک آب و آتش تهران داشت

 




نظرات کاربران