در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق در مرز خسروی

به مناسبت اربعین حسینی اجرای اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق به مناسبت اربعین حسینی در کرمانشاه، شهرستان قصر شیرین و مرز خسروی آغاز شد

به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه شروع اجراهای اولین سوگواره تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق در قصرشیرین و مرز خسروی به مناسبت پیاده روی اربعین حسینی را اعلام کرد.
فاضلی  در ادامه با اشاره به اجرای گروه های برتر تئاتر استان در این حرکت عظیم دینی و مردمی حضور هنرمندان را در اشاعه فرهنگ عاشورایی بسیار ارزشمند دانستند .
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه؛ ترویج فرهنگ عاشورایی، وقایع عاشورا ، معرفی شهدای شاخص مدافع حرم استان ، معرفی شهدای شاخص دفاع مقدس استان ، پیاده روی اربعین و... را از موضوعات آثار تولید شده عنوان کرد . 
این مقام مسئول،  باز شدن مرز خسروی را فرصت مناسبی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برای استان دانست و ابراز امیدواری کرد در سال آینده این سوگواره را در سطح بین اللملی و با حضور گروه های نمایشی جهان تشیع بتوان در مرز خسروی برگزار کرد .

گروه ها از ۲۰ لغایت ۲۷ مهرماه هر شب بعد از بسته شدن مرز در موکب های استراحت به اجرای تئاتر خیابانی و تعزیه  خواهند پرداخت .

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.
 

 




نظرات کاربران