در حال بارگذاری ...
رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

خانه تئاتر اکو، تقدیر از نابینایان و بزرگداشت منوچهر انور

ایران تئاتر- رضا آشفته: در هفته گذشته، راه اندازی خانه تئاتر اکو، تقدیر از نابینایان نمایش کبوتری ناگهان، و بزرگداشت منوچهر انور که از مترجمان – با ترجمه بی نظیر عروسکخانه اثر هنریک ایبسن- و فعالان تئاتر در دهه ۴۰ و ۵۰ بوده است، از جمله اخبار قابل تامل بود

همچنین در این هفته اخباری از مسعود موسوی، آزاده صمدی، حسین مسافرآستانه، محمد قاسمی، محمدحسن معجونی، جابر رمضانی و امیر کربلایی زاده دربارۀ آخرین فعالیت های تئاتری شان منتشر شد که در ادامه می خوانید.

رویدادها

خانه تئاتر اکو ایجاد می شود: شامگاه دوشنبه ۲۲ مهر تفاهم‌نامه‌ای میان موسسه‌فرهنگی اکو و خانه‌ تئاتر، امضا شد.

به گزارش روابط عمومی خانه‌تئاتر، شامگاه ‌۲۲ مهر و در خلال جلسات هفتگی هیأت مدیره‌ مرکزی خانه‌تئاتر برگزار شد ایرج راد رییس هیأت مدیره‌ مرکزی خانه‌تئاتر، بهزاد فراهانی و اصغر همت اعضای هیأت مدیره‌ مرکزی خانه‌تئاتر، نادر برهانی مرند نایب رئیس هیأت مدیره‌ مرکزی، کوروش نریمانی و محمودرضا رحیمی اعضای این هیأت مدیره، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه‌تئاتر، آرش دادگر مدیر تماشاخانه‌ استاد عباس جوانمرد پذیرای مهدی مظاهری رئیس موسسه‌فرهنگی اکو و معاونان وی مجتبی مشیری و زهرا اسماعیل تبار بودند.

در ابتدا مدیر عامل خانه‌تئاتر ضمن خوشامد گویی گفت: بر اساس تصمیمی که در هیأت مدیره‌ مرکزی خانه‌ تئاتر گرفته‌ شد و با دکتر مظاهری طرح شد، در نظر داریم با توجه به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و گسترش فعالیت‌های متعدد خانه‌ تئاتر اکو را راه‌اندازی کنیم و بتوانیم ارتباطی را بین کشورهای عضو اکو با خانه‌تئاتر برقرار کنیم. طی جلسه‌ای که با بهزاد فراهانی اصغر همت و دوستان دیگر بازدیدی از اکو داشتیم، تفاهم نامه‌ای تنظیم شد که این تفاهم نامه‌ در هیأت مدیره مرکزی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که این تفاهم‌نامه‌ بین ۲ طرف امضا شود تا بتوانیم کارهایی عملیاتی و جدی را بتوانیم در حوزه‌ فرهنگ و هنر برای خدمت‌رسانی به تئاتر داشته‌ باشیم. امروز نیز پذیرای دکتر مظاهری و معاونان ایشان در هیأت مدیره‌ هستیم تا این تفاهم‌نامه‌ امضا شود. با توجه به اینکه نادر برهانی مرند را در جمع خود داریم که دبیر جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر است از طریق اکو می توان کار جدی دیگری را نیز انجام داد. برخی از فعالیت‌های خصوصی را در نظر گرفتیم به سمت اکو بفرستیم، مانند جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر الف که با موضوع صلح در حال فعالیت هستند و به اکو معرفی کرده‌ایم.

سپس رئیس هیأت مدیره‌ مرکزی خانه‌ تئاتر ایرج راد ضمن ابراز خوشبینی به این تفاهم نامه‌توضیح داد: خانه‌تئاتر همواره‌درصدد بوده‌و هست که زمینه‌ مسائل تئاتر و همچنین مسائل فرهنگی بتواند ارتباطات گسترده‌تری پیدا کند و تلاش خود را از طریق شورای عالی، کمیسیون‌های مختلف و انجمن‌های متعددی که در خانه‌تئاتر وجود دارد انجام داده‌است و اکنون آمادگی این را دارد تا بضاعتی موجود را در زمینه‌های مختلف به خصوص گسترش تئاتر و مسائل فرهنگی هنری  گسترش دهد.

تقدیر از نابینایان: همزمان با روز جهانی عصای سفید و اجرای نمایش «کبوتری ناگهان» با حضور هنرمندان نابینا، اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر از این هنرمندان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی با حضور ۸ بازیگر نابینا از ۲۳ مهر در پلاتواجرای تئاتر شهر روی صحنه رفت و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، پوری بنایی، فخرالدین صدیق شریف، عزت‌اله رمضانی فر، منظر لشکری و سید غلامرضا کاظمی دینان به تماشای این اثر نشستند.

شهرام کرمی بعداز تماشای نمایش «کبوتری ناگهان» در مورد این اثر گفت: با توجه به اینکه نمایش «کبوتری ناگهان» همزمان با روز جهانی نابینایان روی صحنه رفته، فکر می کنم اتفاق بسیار خوبی افتاده است. یکی از ویژگی های این گروه نمایشی همکاری ثابت آنهاست. فکر می کنم تابه حال حدود سه نمایش را با هم روی صحنه برده اند و من افتخار داشته ام که از اولین اثر تا آخرین تجربه شان یعنی نمایش «کبوتری ناگهان» را ببینم. اعضای گروه برای اجرای هرچه بهتر نمایش ۶ ماه تمرین کرده اند و کاملا مشخص است که روی نمایش فکر شده و این ویژگی ارزنده نمایش «کبوتری ناگهان» است.

وی تاکید کرد: به نظرم تماشای این اثر با اجرای هنرمندان روشن دل، جذابیت کار را دوچندان کرده است. تئاتر از جادو و قدرت خاصی برخوردار است و آنقدر هنر فاخری است که می تواند وجوه مختلف انسانی را با مشارکت عوامل اجراکننده نمایان کند. من روز عصای سفید را تبریک می گویم و از اجرای این نمایش با چنین محتوا و فرمی بسیار خوشحال هستم.

ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمیدرضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ بازیگران این نمایش هستند.

جوادمرآتی طراح صحنه، لباس، آکسسوار، ماسک و نور، نسترن حسین دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، شیوا آریایی دستیار دوم کارگردان، محمد محمدپور روانشناس، جواد مرآتی، نسترن حسین، غلامرضا عربی ساخت ماسک، دکوراسیون ناوک، غلامرضا عربی، حمید رحیمی نیاساخت دکور، سهیلا یافتیان، سمیه مسعودی، مریم دیهیم بخت، اعظم سلیمانیدوخت لباس، مهرپادزحمتکش کمانچه و تمبک، نویدنوبخت آواز، سنتور، تمبک، ساخت و تنظیم ملودی، نسترن حسین تنبورین، ساز باران و آواز، فاطمه عبدالرحیمی طراح پوستر و بروشور، مینا قانع، مجتبی بروشکی عکاس، علیرضا عباسی مدیر روابط عمومی و الهه حاجی زاده مشاور رسانه دیگر عوامل این نمایش هستند.

در پایان لوح تقدیری که به خط بریل تهیه شده بود از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر به هنرمندان نابینای حاضر در نمایش «کبوتری ناگهان» اهدا شد.

اجرایی به نفع کودکان سرطانی: نمایش «۶۱ هجری، ۹۸ شمسی» با محوریت قیام عاشورا به نفع کودکان سرطانی به صحنه می‌رود.

این نمایش با محوریت قیام عاشورا و پیاده روی اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اجرا می‌شود و بیانی متفاوت نسبت به دیگر نمایش های مذهبی را در پیش گرفته است.

این نمایش کاری از گروه هنری زیتون به نویسندگی و کارگردانی صادق سلیمانی و تهیه کنندگی محمد امین زاده است که مرکز همایش های بین المللی طهران واقع در پونک، خیابان عدل جنوبی به نمایش گذاشته می شود.

در این نمایش ۷ بازیگر تئاتر به ایفای نقش می پردازند که قرار است در تاریخ ۲۴ ، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهرماه و ۱، ۲ و ۳ آبان ماه ساعت ۲۱ اجرا داشته باشند.

صادق سلیمانی، امید عباس زاده، محمد امین زاده، ترگل شایسته، هادی قربانی، زهرا محمدی و محیا ترابی از بازیگران این نمایش هستند.

بخشی از درآمد حاصل از اجرای نمایش ۶۱ هجری، ۹۸شمسی صرف کودکان سرطانی خواهد شد و این امر از اهداف گروه هنری زیتون در تمامی اجراهاست.

 

یادمان ها

بزرگداشت منوچهر انور: در مراسم نکوداشت "منوچهر انور" خسرو سینایی،اکبر عالمی، محمدرضا اصلانی،سودابه فضائلی سخن گفتند.

به گزارش خانه هنرمندان ایران، مراسم نکوداشت هفتاد سال فعالیت فرهنگی و هنری منوچهر انور با حضور این کارگردان، گوینده، نویسنده و ویراستار پیشکسوت یکشنبه ۲۱ مهر در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

از چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به خسرو سینایی، فاطمه معتمدآریا، سودابه فضائلی، محمدرضا اصلانی، اکبر عالمی و مجید رجبی معمار اشاره کرد.

اکبر عالمی گفت: امروز مراسم بزرگداشت شخصیتی را برگزار می‌کنیم که به‌راستی به این خاک عزیز تعلق دارد. منوچهر انور اقیانوس خرد است. او الگوی زندگی من است. برای خوب سخن گفتن باید خوب دیده باشی و خوب خوانده و شنیده باشی. بسیاری افراد حنجره خدادادی حیرت‌آوری دارند، اما رنگ و زنگ و طعم صدای منوچهر انور آنِ حیرت‌آوری دارد که فرصت بی‌اعتنایی را از شنونده می‌گیرد. گاهی اوقات یک دیدار، یک حرف، یک کتاب یا یک سخن می‌تواند زندگی ما را دگرگون کند و من هر زمان پای صحبت‌های انور نشسته‌ام زندگی‌ام تغییر کرده است. انور یکی از افتخارات سرزمین مادری ما و میراث فرهنگی ایران است.

در بخش دیگری از این برنامه محمدرضا اصلانی گفت: حضور افرادی مانند منوچهر انور، به مثابه یک متن است. انسان یک امر تاریخی‌ست و جامعه بدون تاریخ، جامعه مردگان است. انور از دور شاید کم‌کار به نظر برسد و یک دلیل این مساله، چند وجهی بودن اوست و اینکه هر کس تنها وجوهی از او را می‌شناسد. دلیل دیگر این مساله، وضعیت مدیریت فرهنگی است. چم و خم بوروکراسی، هر نوع پیشرو بودن را پس می‌زند. رقابت‌ها و حسادت‌ها و اخلاقیات درون‌گروهی نیز همواره تاثیرگذار بوده است. موسسه فرانکلین یک نظام سازمان‌دهنده ویراستاری و تولید فرهنگ از طریق کتاب بود با حضور چهره‌هایی مثل انور، دریابندری، آریان‌پور، مجتبایی و.. و دیدیم که خرده‌پاها چه کردند و کار به جدایی کشید. مسائلی که نوعی دلزدگی نسبت به فضای هنر و فرهنگ به وجود می‌آورد و حالا بسیار بیشتر هم شده است.

سخنران بعدی این مراسم سودابه فضائلی بود که در صحبت‌هایش به وجه ادبی انور پرداخت و گفت: منوچهر انور بنیانگذار ویراستاری کتاب در ایران است. او در دوران همکاری‌اش با موسسه فرانکلین کتاب «خشم و هیاهو» اثر فاکنر با ترجمه بهمن شعله‌ور را ادیت کرد. در واقع باید گفت کتاب توسط انور بازنویسی شد و کار ویراستاری آن حدود دو سال به طول انجامید. نثر «خشم و هیاهو» در دهه چهل شمسی غوغایی به پا کرد و دست به دست گشت.

در این بخش خسرو سینایی به بیان خاطره‌ای از سهراب شهید ثالث در ارتباط با منوچهر انور پرداخت و گفت: حدود سال‌های ۴۸ یا ۴۹ و طی سال‌های آغازین حضور سهراب شهید ثالث در ایران، خیلی به هم نزدیک بودیم. او مشغول ساخت اولین فیلمش به اسم «قفس» برای امتحان وزارت فرهنگ و هنر بود. سهراب در آن زمان اعتماد به نفس پایینی داشت و من سعی داشتم به او روحیه بدهم تا کارش را پیش ببرد. او در پاسخ به من، از سه نفر اسم برد که یکی از آنها منوچهر انور بود. شهید ثالث می‌گفت تا وقتی که منوچهر انور هست، من می‌خواهم به کجا برسم؟

در بخش پایانی این مراسم منوچهر انور در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره مسائل مهم در ترجمه گفت: در ترجمه علاوه بر احاطه به زبان مبدأ و مقصد، توجه دقیق به جزء جزء کلمات نیز لازم است. برای انتقال معانی از زبان مبدأ به زبان مقصد، در ۹۹ درصد موارد برگردان تک تک کلمات راه به جایی نمی‌برد. مثل این است که وقتی شعر حافظ را تحت‌الفظی به زبان‌های خارجی ترجمه می‌کنند، حاصل کار چیز ترسناکی می‌شود. وقتی ترجمه عین به عین مقدور نیست، باید معانی درست را در زبان مقصد کشف کرد تا ترکیب تک تک کلمات در کنار یکدیگر درست باشد. گاه ممکن است برخی معانی در دیکشنری پیدا نشود و روزها زمان صرف پیدا کردن معادل درست یک کلمه کنیم. این روزها اصطلاحات عجیب و غریبی پیدا شده است، به‌خصوص چیزهایی که تحت عنوان «پسامدرن» مطرح می‌شود. گاه می‌بینیم حرف‌های لاتینی و یونانی پشت و رو می‌شوند و اینها غده‌های سرطانی هستند که بعضا می‌بینیم آدم‌های موجه ما دست به این کار می‌زنند، در حالی‌که نباید این‌گونه باشد.

 

چهره ها

مسعود موسوی: مسعود موسوی نمایش «دست‌های آلوده» را از آذرماه سال جاری در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

مسعود موسوی کارگردان و مدرس تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر، به خبرنگار مهر گفت: نمایش «دست‌های آلوده» اثر ژان پل سارتر را برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر در دست تمرین دارم. تفکرات این نمایشنامه و اینکه به زمان کنونی ما هم مرتبط است، دوست دارم ولی بهتر دیدم که برخی شخصیت‌های نمایش کم و برخی صحنه‌ها نیز کوتاه شود؛ از این رو «دست‌های آلوده» را دراماتورژی کردم تا مخاطب امروز ارتباط بیشتری با آن برقرار کند.

وی درباره گروه بازیگری این اثر نمایشی افزود: حمیدرضا نعیمی، محمودرضا رحیمی، ریحانه سلامت، فرزانه رضایی، محسن بابایی، آریاز ذوالفقاری و خودم بازیگران «دست‌های آلوده» هستیم که از آذرماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

این کارگردان تئاتر درباره وضعیت و روند تولید یک اثر نمایشی در شرایط کنونی تئاتر ایران، یادآور شد: شاید با آوردن بخش خصوصی به تئاتر مشکل تعداد سالن‌ها را حل کردیم ولی هزاران مشکل دیگر به تئاتر ایران اضافه شد. وقتی در یک سالن خصوصی ۲ تا ۳ اجرا و حتی ۴ اجرای همزمان وجود دارد، امکانات سالن محدود می‌شود و از همه مهمتر طراحی دکور نمایش بسیار سطحی می‌شود.

آزاده صمدی: آزاده صمدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در نمایش «آن دیگری» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد به ایفای نقش می‌پردازد.

صمدی پیش از این در نمایش‌های متعددی از جمله بی شیر و شکر به کارگردانی حمید امجد، بیداری‌خانه نسوان به کارگردانی حسین کیانی، بالاخره این زندگی مال کیه به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد، یه کلیک کوچولو به کارگردانی احمد سلیمانی، رویای یک شب نیمه تابستان به کارگردانی مصطفا کوشکی، زبان اصلی به کارگردانی رسول کاهانی و بدون تماشاگر به کارگردانی علی سرابی به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در فیلم‌های آفریقا و سیزده هومن سیدی، طبقه حساس و مارموز به کارگردانی کمال تبریزی، خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی، ۵۰ کیلو آلبالو مانی حقیقی و ساعت ۵ عصر مهران مدیری از جمله نقش‌آفرینی‌های آزاده صمدی در عرصه سینما است.

وی در مجموعه شبکه نمایش خانگی نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی نیز ایفای نقش داشته است.

حسین مسافر آستانه: حسین مسافرآستانه بعد از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش «برگشتن» را از آبان‌ سال جاری در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

حسین مسافرآستانه بازیگر و کارگردان تئاتر که سال ۸۹ نمایش تمام صبح‌های زمین را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود قصد دارد تا بعد از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش برگشتن را به صحنه ببرد.

برگشتن نوشته خیراله تقیانی‌پور اثری اجتماعی با محوریت وضعیت خرمشهر و نگاهی به ارتباطات اجتماعی امروز جامعه است. مسافرآستانه نمایش برگشتن را از آبان‌ سال جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

محمد قاسمی: کارگردان نمایش «سرزمین پدری» با اشاره به برداشتی که از نمایشنامه «مده آ» داشته است درباره وضعیت این روزهای تئاتر صحبت کرد.

محمد قاسمی نویسنده و کارگردان نمایش «سرزمین پدری» که این روزها در تالار سایه روی صحنه است درباره چگونگی اقتباس این نمایش از نمایشنامه «مده آ» اوریپید به خبرنگار مهر گفت: فکر می‌کنم جزو آرزوهای هر کارگردان و بازیگری است که نمایشنامه «مده آ» را روی صحنه داشته باشد اما چون تاکنون این نمایشنامه به شیوه‌های مختلفی اجرا شده است تصمیم گرفتم با نگاه تازه‌تری به این اثر بپردازم.

وی ادامه داد: از سال ها قبل که این نمایشنامه را خواندم این مساله که چرا تاکنون به ۲ فرزند مده آ که توسط او برای انتقام از همسرش قربانی می شوند، پرداخته نمی شود، ذهنم را مشغول کرده بود چون به هرحال بخشی از این تراژدی برپایه قتل فرزندان مده آ توسط او استوار شده است که به دلیل خیانت همسرش جیسون و کینه‌توزی مده آ صورت می گیرد از همین رو نمایش «سرزمین پدری» با نگاهی متفاوت، برگرفته از قصه «مده آ» و با محوریت ۲ کودک کشته شده شکل گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه این تراژدی هیچگاه کهنه نمی شود، بیان کرد: ۲ سال قبل در اخبار مطرح شد که زنی به دلیل خیانت همسرش او را  به قتل می رساند و از آنجا که فکر می کرده گیر می افتد و او را اعدام می کنند برای اینکه ۲ فرزند دوقلویش بی سرپرست نشوند آنها را هم سر می برد. این اتفاق کاملا شبیه به تراژدی «مده آ» است و در واقع یک مده آی وطنی در جغرافیای ما شکل گرفته بود. این نمایشنامه ۲۵۰۰ سال قبل نوشته شده است اما همچنان هم شاهد بروز چنین رخدادهایی هستیم. همه ما یک وجه شخصیتی پنهان داریم که با آن روبرو نمی شویم اما در یک لحظه است که دست به اعمال خشونت بار می زنیم. ممکن است فردی تمام طول عمرش را خیلی شرافتمند زندگی کرده باشد اما در یک «آن» بُعدی از شخصیتش را به نمایش می گذارد که خودش هم شناختی از آن ندارد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: تم و موضوع نمایشنامه هایی همچون «مده آ» جزو دغدغه های بدوی بشر هستند. مضامینی مثل خیانت، جنایت، انتقام، کینه توزی، خشم و ... از بدو تولد انسان و زمان هابیل و قابیل وجود داشته و همزاد بشریت هستند به همین دلیل آثاری از این دست هیچ وقت تاریخ انقضا ندارند و حرفشان حرف زمانه است و هنرمندان تئاتر موظف هستند که آنقدر روی این موضوعات کار کنند تا مردم یاد بگیرند این غرایز را کنترل کرده و کمتر از آنها استفاده بکنند.

محمدحسن معجونی: حسن معجونی سه‌گانه «آشپزخانه» را با حضور ۳ گروه از بازیگران جوان شهرهای شیراز، رشت و تهران در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «لیو» در جدیدترین فعالیت خود نمایش «آشپزخانه» را در ۳ نسخه متفاوت و با حضور ۳ گروه از بازیگران جوان از ۲۹ مهر در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

در ابتدای این پروژه تئاتری، نمایش «آشپزخانه» با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر شیراز در قالب ۸ اجرا روی صحنه می‌رود و پس از آن نسخه دیگری از این اثر نمایشی با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر رشت به مدت ۸ شب اجرا می‌شود.

اجرای سومین نسخه از نمایش «آشپزخانه» نیز با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر تهران در سالن اصلی تالار مولوی انجام می‌شود.

در اجرای سه‌گانه «آشپزخانه» حدود ۲۰۰ بازیگر و عوامل اجرایی از شهرهای شیراز، رشت و تهران حضور دارند که همگی این افراد در ورک‌شاپ‌هایی که حسن معجونی در شهرهای مدنظر برگزار کرده، گردهم آمده‌اند.

جابر رمضانی: نمایش «صدای آهسته‌ برف» به کارگردانی جابر رمضانی از ۸ آبان در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

این نمایش که مهر و آبان ۱۳۹۳ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود حالا پس از پنج سال در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

در «صدای آهسته برف» محمد صادق ملک، بهناز جعفری، مریم نورمحمدی، کمال کلانتر و مسیح کاظمی ایفای نقش می‌کنند.

«صدای آهسته برف» که علاوه بر ایران اجرا در کشورهای ایتالیا، لهستان و مالزی را در کارنامه دارد هر شب ساعت ۲۱:۱۵ روی صحنه خواهد رفت.

امیر کربلایی زاده: امیر کربلایی زاده به عنوان اولین بازیگر نمایش «پنجره ای رو به آسمان» معرفی شد.

امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر قصد دارد نمایش کمدی «پنجره ای رو به آسمان» را برای اجرا در اواسط پاییز سال جاری آماده کند که به تازگی امیر کربلایی زاده به عنوان اولین بازیگر به این پروژه تئاتری پیوسته است.

کربلایی زاده در این نمایش نقش ۴ مرد و ۲ زن را ایفا می‌کند.

این اثر نمایشی توسط حسین دژاکام در ژانر کمدی نوشته شده است و ۴ پرسوناژ دارد.

 

تیترها

1. ادامه اجرای نمایش «پشت دیوار عمارت» تا پایان مهرماه

2. پیک امید کانون پرورش فکری در مسیر کودکان زائر کربلا

3. معرفی آثار برگزیده مسابقه صحنه‌ای جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا

4. آزاده صمدی جایگزین الهام کردا در «بداهه» شد

5. قدردانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و تئاتر شهر از نابینایان هنرمند




نظرات کاربران