در حال بارگذاری ...
هنرمندان از«پشت دیوار عمارت» گفتند

نمونه خوبی برای یک سرمایه گذاری فرهنگی

جمعی از کارشناسان و هنرمندان هنرهای نمایشی کشور درباره نمایش پشت دیوار عمارت نظر دادند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بهزاد فراهانی، محمود عزیزی، کریم اکبری مبارکه، شهرام گیل آبادی پس از دیدن نمایش پشت دیوار عمارت به کارگردانی حمید ابراهیمی در گفتگو با روابط عمومی این نمایش در خصوص این کار نظرات خود را ارائه کردند.
 

بهزاد فراهانی:«پشت دیوار عمارت» لحظات درخشان و خوبی را در ذهنم ماندگار کرد
بهزاد فراهانی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر کشور در خصوص این نمایش گفت: معمولاً در کشور ما کارهای مناسبتی و سفارشی کارهای خوبی از آب در نمی آید ولی این کار یک ویژگی هایی داشت که به نظرم لحظات درخشان و خیلی خوبی داشت.
بازیگر نقش معاویه در سریال امام علی(ع) افزود: این اثر کار خیلی خوبی بود و به نظرم با کمی سرمایه گذاری می توانیم آثاری از این دست را در کشورمان بیشتر ببینیم. این کار لحظات درخشان و خوبی را در ذهنم ماندگار کرد و به نظرم کار خیلی خوبی بود.

 

دکتر عزیزی: پشت دیوار عمارت متن و شیوه اجرایی دلپذیری داشت
دکتر محمود عزیزی بازیگر، نویسنده، کارگردان و استاد دانشگاه در خصوص این نمایش گفت: این اثر، نمایش دلپذیری بود و آن را بسیار دوست داشتم، از لحاظ بازیگری و کارگردانی و شخصیت پردازی کارگردان تلاش قابل توجه و قابل ملاحظه ای را انجام داده بود و ضرباهنگ نمایش به انضمام دکور کاربردی و میزانسن های قابل قبول به جامعیت در کیفیت اثر نمایشی، کمک شایانی کرده بود.
وی افزود: قصه و درام این نمایش معنا و مفهوم داشت و داستان این نمایش به قولی جان داشت و اگر کمی کارگردان در کارش موجزتر و مختصرتر به برخی خرده داستانها اشاره می کرد بی شک شاهد اثر بهتر و روان تری هم می بودیم اما در هر حال باید به کل گروه خصوصاً حمید ابراهیمی عزیز برای نگارش و کارگردانی این نمایش خسته نباشید گفت.

 

کریم اکبری مبارکه: «پشت دیوار عمارت» کار پخته و قابل قبولی بود
کریم اکبری مبارکه بازیگر، کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره این نمایش گفت: به نظرم کار خوبی بود و از این دست آثار در تئاتر و فضای نمایش کشور می بایست بیشتر ببینیم. از دیدن این کار لذت بردم و با توجه به امکانات تماشاخانه سرو کارگردان به خوبی از عمق صحنه استفاده کرده بود و میزانسن های به جا و درستی را در کارش لحاظ کرده بود.
وی افزود: استفاده به جا از دکور متحرک و ارتباط بازیگر با دکور و طراحی صحنه این نمایش از ویژگی های مثبت این نمایش بود و در مجموع کار خوب و قابل ملاحظه ای بود که جا دارد به دست اندرکاران تهیه و تولید این نمایش خسته نباشید و دست مریزاد گفت.

 

شهرام گیل آبادی: «پشت دیوار عمارت» نمونه خوبی برای یک سرمایه گذاری فرهنگی است
مدیر عامل خانه تئاتر نیز پس از دیدن این نمایش گفت: تئاتر برای نفس کشیدن نیاز به گونه های مختلف دارد تا بتواند جوابگوی ذائقه های متفاوت و سلیقه های فرهنگی مختلف باشد. متاسفانه پرداختن به موضوعات و مقولات نکات تاریخی دینی و بحث هایی که به ذائقه فرهنگی ما مربوط است امروزه کمتر انجام می گیرد. هویت تئاتر و نمایش در آموزش و پرورش انسان ها تعریف می شود و چون تئاتر یک محصول سمعی بصری و سرشار از عواطف هیجانی است بسیار مثمر ثمرتر و کاربردی تر از سایر رسانه ها و هنرهاست. وی در خصوص این نمایش گفت: به نظرم با این مقدمه ای که عرض کردم پشت دیوار عمارت ترکیبی از نگاه تاریخی- اعتقادی بود که آدم مومنی در راه اعتقادات خویش با تمامی تخریب ها و مقابله ها، مقاومت و ایستادگی می کرد و سرانجام به رستگاری می رسید.

گیل آبادی افزود: «پشت دیوار عمارت» نمونه خوبی برای یک سرمایه گذاری فرهنگی است که این روزها بسیار مورد غفلت قرار گرفته است. این نمایش قابلیت اجرا در یک فضای بزرگتر و بهتر را دارد و به نظرم متن و فضای نمایش این را می طلبد که اگر در سال های بعد امکان اجرای مجدد پیدا کرد، بتواند در یک موقعیت و صحنه بزرگ تر اجرا برود و کارگردان بتواند ایده های خود را پیاده کند. در مجموع کار خوبی بود و به عوامل خسته نباشید می گویم.

گفتنی است نمایش پشت دیوار عمارت فردا30مهرماه به اجراهای خود در تماشاخانه سرو خاتمه می دهد. در این نمایش جلیل فرجاد، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی‌نیا، شیوا خسرومهر، زری‌ اماد، پانته‌آ کیقبادی، حامد آقایی‌، فرزاد صبوری، علی‌رضا درویش‌نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین احتشام‌زاده به ایفای نقش می پردازند.
تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به تقاطع مفتح جنب ایستگاه مترو طالقانی واقع شده است.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

نظرات کاربران