در حال بارگذاری ...
در نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

رضا بابک در جشنواره بیست‌وششم تئاتر کودک و نوجوان تقدیر می‌شود

نشست رسانه ای بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان صبح امروز سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهدی قلعه دبیر اجرایی جشنواره، احمدرضا احسانی مدیرکل ارشاد استان همدان و روشنک کریمی مدیر روابط عمومی این رویداد در این نشست به بیان روند پیشرفت امور جشنواره پرداختند. محمدرضا الوند مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها و مژگان وکیلی مدیر اموربین الملل اداره کل هنرهای نمایشی نیز از دیگر حاضرین در این نشست بودند. محمد رضا الوند مدیر هماهنگی امور استان ها و مژگان وکیلی مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی از دیگر حاضرین در این نشست بودند.

مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در ابتدای این نشست جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به 26 سالگی رسیده که حاصل زحمات و تلاش های گروه های بیشماری است و جا دارد در همینجا از این تلاش ها، همچنین تلاش های دبیران اداوار مختلف جشنواره قدردانی شود. از مدیرکل ارشاد استان همدان نیز تشکر می کنم که از این مسافت دور برای حضور در نشست رسانه ای جشنواره متحمل زحمت شده اند. خوشبختانه تا امروز روال کاری جشنواره به خوبی پیش رفته است و امسال شاهد این بودیم که تعداد متقاضیان حضور در بخش های مختلف جشنواره افزایش داشته است و این زحمت همکاران جشنواره داوران و مدیران استان همدان را بیشتر خواهد کرد. مایل هستم از زبان خودم که برای اولین بار دبیری جشنواره را بر عهده دارم و از این جهت از آقای شهرام کرمی تشکر مدیرکل هنرهای نمایشی می کنم، اظهار امیدواری کنم که بتوانیم با یاری همکارانمان چه در ستاد جشنواره و چه در استان همدان این جشنواره را به خوبی اجرا کنیم. همکاران ما با مجموعه آموزش و پرورش رایزنی هایی داشته اند که خوشبختانه به نتیجه رسیده است و در جشنواره مسابقه دانش آموزی را هم خواهیم داشت. از امور بین الملل جشنواره هم کمال تشکر را دارم که بسیار زحمت کشیدند و در این موقعیت حساسی که قرار داریم خوشبختانه شاهد استقبال شایان توجه هنرمندان و فعالان تئاتری از این رویداد بوده ایم.

احمدرضا احسانی مدیرکل ارشاد استان همدان در بخش بعدی این نشست گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری و تعامل دوستان مستقر در تهران و همکاران ما در استان بتوانیم بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را قوی تر و پربارتر از دوره های گشذته برگزار کنیم؛ و این رویداد بین المللی را که جای خودش را پیدا کرده و نه تنها در کشور که در سطح بین المللی شناخته شده با هم افزایی و تعامل با هم و یاری شما دوستان مطبوعاتی و خبرنگار با نقدهای سازنده و راهنمایی های کارگشا بتوانیم سال به سال پربارتر برگزار کنیم.

مهدی قلعه دبیر اجرایی جشنواره در ادامه این نشست به ارائه گزارشی در خصوص روند پیشرفت جشنواره پرداخت و گفت: خرداد ماه  امسال بود  که فراخوان جشنواره اعلام شد. از بین 31 استان شرکت کننده، 82 اثر در بخش کودک، 52 اثر در بخش نوجوان، 66 اثر در بخش خردسال، 55 اثر در بخش نمایشنامه نویسی و 100 اثر به بخش بین‌الملل رسید که از این تعداد 8 اثر در بخش خیابانی، 8 اثر در بخش کودک و 7 اثر در بخش نوجوان، 7 کاندید در بخش نمایشنامه نویسی داریم که 3 اثر در نهایت به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد. خوشبختانه افزایش بیست درصدی ارسال آثار را نسبت به گذشته شاهد هستیم.سازمان محیط زیست هم در این جشنواره با ما همراهی کرده و چهار جایزه نیز خواهد داد. خارج از جوایز خود جشنواره، چهار جایزه هم مرکز ملی اسیتیج کانون در بخش کودک و نوجوان،‌ خیابانی و خردسال اعطا خواهد کرد. حوزه هنری همدان هم یک جایزه ویژه به یک برگزیده خواهد داد. یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال وجود داوران از شهرهای مختلف است و ‌برای اینکه حرف و حدیثی نشود در داوری نهایی هم این کار را انجام دادیم.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ادامه سخنانش درباره بخش های مختلف جشنواره گفت: سه گروه برتر از شهرهای قم، یزد و هرمزگان در بخش دانش آموزی داریم. سه نقال برتر دانش آموزی نیز امسال در جشنواره حضور خواهند داشت و ما در بخش ورکشاپ هم از تاریخ یازدهم تا چهاردهم آبان برخی کارگردان‌های حاضر در جشنواره و برخی غایبان را برای تدریس خواهیم داشت. امسال دو تریلی سیار تئاتر در اجراهای صبح و عصر سرتاسر همدان آثاری را در سطح شهر برای عموم به نمایش خواهند گذاشت. همچنین طبق توافقات انجام شده با همکاری صدا و سیمای همدان و مدیریت شبکه چهار هر روز در ایام جشنواره برنامه زنده پوشش جشنواره را در قالب برنامه مجله تئاتر خواهیم داشت. در بخش بین‌الملل جشنواره از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین،‌یونان،‌تاجیکستان و فرانسه آثاری در جشنواره حضور دارند. همچنین ورکشاپ‌هایی نیز با حضور هنرمندان بلژیک، ایتالیا، فرانسه،‌الجزایر و اسپانیا خواهیم داشت. همچنین امسال به روال هر ساله جشنواره که از پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل می آید، تقدیر از رضا بابک پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان را در این دوره از جشنواره خواهیم داشت همچنین با توجه به اینکه چندین ساعت تاریخ شفاهی تئاتر کودک و نوجوان از آقای بابک وجود دارد کتابی از صحبت‌های او را آماده سازی کرده ایم که به انتشار خواهد رسید.  

قلعه در پایان سخنانش گفت: پوستر جشنواره  بیست و ششم که توسط شهرام عظیمی طراحی شده هشتم آبان ماه در همدان رونمایی خواهد شد و در ادامه در شهرهای دیگری چون تهران و دو شهر سیل زده نیز بازنمایی خواهد شد. اجراهای جشنواره در سالن‌های بوعلی ، شهید آوینی،‌ اداره ارشاد همدان، سالن سینمایی کودک و نوجوان و سالنی از سوی محیط زیست و اجراهای محوطه‌ای خیابانی نیز در محوطه شهید آوینی، پارک کودک و پارک بوعلی خواهیم داشت.

 

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

نظرات کاربران