در حال بارگذاری ...
در خانه هنر کاج

نشست نقد و بررسی «سرزمین پدری» برگزار شد

در ادامه سلسله برنامه‌های شنبه‌های خانه هنر کاج، نمایش «سرزمین پدری» با حضور عوامل و با رضا آشفته و هومن نجفیان از اعضای کانون ملی منتقدین موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر در جریان این نشست سه‌ساعته، پیرامون آئین‌ها و کاربرد آن‌ها در نمایش و نشانه‌های نمایش شرقی و استفاده‌ی آن‌ها در سرزمین پدری گفتگو شد.

همچنین رضا آشفته با توجه به تفکر حاکم بر نمایش، با نقب بر نظریه تئاتر شقاوت آرتو ـ فرآیند تولید اندیشه در آثار نمایشی را به‌تفصیل تحلیل نموده و از سرزمین پدری به‌عنوان اثری دارای اندیشه یادکرد. این منتقد تئاتر کشور، نمایش سرزمین پدری را با توجه به نگاه آیین محور نویسنده و کارگردان، اثری شهودی قلمداد نموده و تحلیل منطقی مبتنی بر عقلانیت را در تضاد بافهم غالب در این اثر دانست.

در ادامه‌ی جلسه هومن نجفیان دیگر منتقد حاضر در جلسه، پیرامون متن و اقتباس صورت گرفته از نمایشنامه‌ی مده آ اثر اورپید وارد بحث و گفتگو با عوامل نمایش شد.

همچنین هنرجویان و هنرمندان شرکت‌کننده در این گپ و گفت، به‌طور مفصل در باب دریافت مفاهیم اثر با محمدقاسمی نویسنده و کارگردان سرزمین پدری گفتگو کرده و فارغ از تمام نقدها اثر را یک نمایش قابل‌تأمل توصیف کرده و به تماشا نشستن این اثر را خوشایند قلمداد نمودند.

اجرای نمایش «سرزمین پدری» تا دهم آبان ماه ساعت 18 در مجموعه‌ی تئاتر شهر ـ سالن سایه ادامه‌دار




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست
نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست

رضا آشفته: نمایش «فردریک» نوشته امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی که آذر و دی در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است، درباره تئاتر و به شیوه پسامدرن است که در آن زندگی یک بازیگر قرن نوزدهم فرانسه ...

|

نظرات کاربران