در حال بارگذاری ...
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل عنوان کرد؛

رشد 6 برابری اجرای عمومی آثار نمایشی در اردبیل

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از رشد ۶ برابری اجراهای عمومی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش تئاتر استان اردبیل، غریب منوچهری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آستانه برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه با توجه به استقبال بسیار بالای گروه‌های نمایشی از اجرای عمومی و برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی، امسال با محدودیت مکان تمرین و اجرا روبرو هستیم، گفت: محدودیت‌ها مربوط به این می‌شود که اکثر گروه‌ها ساعات خاص بعدازظهر را متقاضی هستند که این موضوع باعث تداخل درخواست‌ها گردیده است.

او با اشاره به اینکه عمده تمرینات و اجراهای عمومی در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اتفاق می‌افتد، افزود: سه اتاق تمرین و دو پلاتو کوچک و یک سالن اصلی در این مجموعه است که به خاطر اینکه سالن اصلی عمدتاً برای اجراها در نظر گرفته می‌شود تمرینات در سایر بخش‌ها برنامه‌ریزی‌شده و به‌طور مرتب انجام می‌گیرد.

غریب منوچهری بابیان اینکه استقبال بیش‌ازحد هنرمندان نمایش برای اجراهای تئاتر، مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است، تصریح کرد: طی درخواست‌ها و مکاتبات مختلف با مسئولین استانی و کشوری در حال پیگیری ایجاد تئاتر شهر برای اجرای ویژه تئاتر در اردبیل هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بابیان اینکه امسال و سال گذشته، رشد ۶ برابری را در اجراهای تئاتر نسبت به سال‌های گذشته را شاهد هستیم، افزود:  این امر فقط به شهرستان اردبیل و مرکز استان اختصاص ندارد و در دیگر شهرستان‌های استان نیز همین امر صادق است شهرستان‌های خلخال و گرمی و مشکین‌شهر و بیله سوار و پارس‌آباد ازجمله شهرستان‌های فعال در حوزه نمایش هستند که در طول سال اجرا دارند.

او با اشاره به برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، تصریح کرد: با توجه به اینکه، جشنواره‌های تئاتر استانی برآیند اجراهای عمومی گروه‌ها بوده و گروه‌ها ملزم هستند برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی حداقل پنج اجرا، قبل از شروع جشنواره داشته باشند برخی از گروه‌ها این امر را منتهی به‌روزهای شروع جشنواره می‌نمایند که این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

منوچهری با اظهار اینکه اما باوجود مشکلات فراوان، با توجه به امکانات موجود، در خدمت هنرمندان نمایش استان هستیم، افزود: تلاش شده است از امکانات موجود برای تمرینات گروه‌ها به بهترین نحو استفاده گردد و  تا امروز بیش از ۳۰ گروه نمایشی از اول سال تاکنون اجرا داشته‌اند و حدود ۱۰ گروه نیز در حال تمرینات نهایی و آماده‌سازی برای اجرا می‌باشند.

او گفت: هیچ درخواست تمرینی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل واصل نشده که تاکنون محل تمرینی به آن‌ها داده نشده باشد و تمام تلاش‌مان رفع مشکلات هنرمندان فرهیخته استان است.




مطالب مرتبط

در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی
در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی

کاظم نظری در دیدارهایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این استان، از تلاش‌های انجام گرفته برای جذب اعتبارات لازم برای تولید آثار نمایشی در سراسر کشور خبر داد.

|

نظرات کاربران