در حال بارگذاری ...
قائم‌مقام دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد؛

جشنواره تئاتر همدان در جمع ۱۶ جشنواره برتر جهان در حوزه کودک و نوجوان است

قائم‌مقام دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزو ۱۶ جشنواره برتر دنیا در حوزه کودک به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش همدان تئاتر، محمدرضا جوادی قائم‌مقام دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بابیان این‌که جشنواره در بخش بین‌الملل از پنج قاره متقاضی داشت، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۱۰۰ اثر از کشورهای خارجی و همچنین آثار زیادی از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی همچنین تصریح کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزو ۱۶ جشنواره برتر دنیا در حوزه کودک به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جوادی بابیان اینکه همدان به‌غیراز شش دوره، میزبان همه دوره‌های جشنواره بوده است، یادآور شد: همدان در ابتدا تنها تالار فجر را داشت و در همان سال‌ها در مواردی تعداد هنرمندان اجراکننده از تماشاچیان بیشتر بود؛ اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا در آینده سالن‌های نمایش میزبان حضور هنرمندان حرفه‌ای و نیز تماشاچیان حرفه‌ای باشند و امروز شاهد این هستیم که نمایش‌ها با استقبال گسترده علاقه‌مندان در پنج مرکز فرهنگی هنری شهر همدان اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: خانواده تئاتر در همدان نزدیک به ۶۰۰ هنرمند دارد که گروه‌هایی از همدان در سال‌های قبل در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافته‌اند.

جوادی همچنین خاطرنشان کرد: تمایل ما این است که تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در بخش بین‌المللی بیشتر باشد اما بر اساس کمبود منابع مالی، ظریفتی برای حضور بیشتر گروه‌ها وجود ندارد.

قائم‌مقام دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بابیان اینکه اجرای نمایش‌ها در نوبت صبح برای دانش‌آموزان و رایگان است، گفت: فروش بلیت در نوبت بعدازظهر جشنواره در راستای حرفه‌ای گری و ساماندهی سالن‌ها صورت می‌گیرد.

محمدرضا جوادی ادامه داد: میزان استقبال مردم از نمایش‌ها بسیار زیاد است و تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف، پاسخگوی این استقبال گسترده باشیم.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری مجید قناد، از ۱۶ الی ۲۱ آبان به میزبانی همدان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

نظرات کاربران