فریندخت زاهدی: توجه به مباحث تئوریک،مهمترین دستاورد همایش پژوهشی تئاتر مقاومت است
همین که عدهای از طریق برگزاری سمینار متوجه اهمیت مباحث تئوریک در تئاتر و نقش آن در ارتقای سطح کیفی آثار بشوند کافی است.
فریندخت زاهدی گفت: مهمترین کارکرد همایش پژوهشی تئاتر مقاومت این است که عدهای را به تفکر وامیدارد و به مباث تئوریک نیز توجه میشود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر فریندخت زاهدی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر تئاتر در گفتگو با ستاد خبری چهارمین همایش پژوهشی تئاتر مقاومت ادامه داد: همین که عدهای از طریق برگزاری سمینار متوجه اهمیت مباحث تئوریک در تئاتر و نقش آن در ارتقای سطح کیفی آثار بشوند کافی است.
وی با ابراز خرسندی از اقبال جوانان تئاتری و دانشجویان نسبت به شرکت در سمینارها و همایشهای پژوهشی متذکر شد: حرکت بسیار خوبی آغاز شده است چرا که از این کمتر کسی علاقه مند به شرکت در این گونه رویدادها بود.
وی بیان داشت: اما امروزه گرایش دانشجویان نسبت به این گونه مقالات تا اندازهای افزایش یافته که حتی در دانشگاه ها نیز واحد مقاله جز دروس رشته تئاتر ارائه می شود تا دانشجویان راه های ارائه مقاله و شرکت در این همایشها را به شیوه علمی و آکادمیک بیاموزند.
زاهدی تأکید کرد: قرار نیست فردای برگزاری این همایش اتفاقات سریع الوقوعی در این مقوله به خصوص رخ دهد چرا که اصولا هر همایش به مرور تأثیرات خود را غنا بخشیدن به هنری همچون تئاتر که خود در بردارنده جریانات فرهنگی هنری فلسفی و.... است برجای می گذارد.
وی با استقبال از شکل گیری ژانری به نام تئاتر مقاومت یادآور شد: بسیار خوب است که تعدادی از هنرمندان بر این ژانر تمرکز کرده اند چرا که این ژانر در کنار تمام فوایدی که دارد باعث حفظ روحیه سلحشوری هم می شود.
وی یکی از آسیب های تئاتر مقاومت را توجه به کمیت گرایی عنوان کرد و گفت: کمیت گرایی موجب میشود تا سطح کیفی هنر جشنواره ای تنزل پیدا کند در حالی که می توان کیفیت را ملاک شرکت آثار در جشنواره دانست.
چهارمین همایش پژوهشی تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اول خردادماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.