در حال بارگذاری ...

پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با طراحی شهرام عظیمی، صبح امروز چهارشنبه ۸ آبان‌ماه در دبستان دخترانه پویندگان دانش واقع در شهرک مدنی همدان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، از جمله حاضران در این مراسم که با توجه به سیاست جشنواره مبنی بر ایجاد عدالت فرهنگی و پوشش مردم مناطق حاشیه‌ شهر در دبستان دخترانه پویندگان دانش واقع در شهرک مدنی رونمایی شد می‌توان به مجید قناد (دبیر جشنواره)، احمدرضا احسانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان)، حمیدرضا حاجی‌بابایی و امیر خجسته (نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی) و محمد پوردوواد (مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان) و امیرمشهدی عباس (مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) اشاره کرد.

مجید قناد، در ابتدای این مراسم گفت: کودکان همدانی بسیار مهمان‌نواز هستند و منتظرند تا جشنواره آغاز شود و میزبان هنرمندان باشند.

او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره بیست و ششم جشنواره افزود: خوشحالیم که کودکان همدان به عنوان آینده‌سازان کشور میزبان گروه‌های نمایشی هستند.

قناد با اشاره به این که  ۲۶ سال برای این جشنواره تلاش شده است، یادآور شد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای برگزاری این جشنواره تلاش زیادی انجام داده است و امید می‌رود امسال بتوانیم امور را به خوبی پیش ببریم و جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

او همچنین تصریح کرد: از تک‌تک هنرمندان سراسر کشور سپاسگزارم که برای حضور در جشنواره تلاش کرده‌اند.

احمدرضا احسانی نیز در ادامه گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به مدت یک هفته شور و نشاط و عشق را به شما هدیه می‌دهد.

او افزود: بیش از ۵۲ اثر نمایشی از ایران و ۷ کشور دنیا در سالن‌های نمایشی شهر همدان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که در طول برگزاری جشنواره ۸ سالن در سطح شهرستان‌های استان میزبان کودکان و نوجوانان هستند، افزود: بیش از ۲۰ نمایش خیابانی نیز در مدارس و نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز با بیان این که هر برنامه‌ای با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان برگزار شود هیچ کمبودی نخواهد داشت، افزود: ما باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را با حضور دانش‌آموزان اجرا کنیم تا نتیجه بگیریم.

او با توضیح این که همدان پایتخت گردشگری آسیا و ۵۰۰ ساله ایران است، اضافه کرد: همدان پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است زیرا مهم‌ترین ویژگی این شهر فرهنگی بودن آن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی همه کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها فراهم شود.

امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای بیستمین دوره است که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان  همدان، در حوزه بین‌المللی شناخته شده است.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم که با همکاری مسئولان استانی بتوانیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه ‌ها هدیه بدهیم.

محمد پورداوود هم گفت: مدارس بهترین بستر و زمینه برای رشد تئاتر کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آیات قرآن  کریم مملو از زیبایی شناختی و هنر است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز به طبیعت و همچنین هنر و زیبایی‌شناختی که برگرفته از جهان هستی است،  پرداخته شده است.

او با اشاره به این که نمایش تکیه بر زندگی دارد، یادآور شد: کودک با نمایش پیوند دارد و با توجه به این موضوع، استفاده از نمایش یادگیری را برای کودکان و نوجوانان عمیق‌تر خواهد کرد.

پورداوود با تأکید بر اینکه نمایش به سبب گستردگی، چشم هنرها است، خاطرنشان کرد: تئاتر برگرفته از شعر، ادبیات، ریتم و معماری است و اگر رویکرد تدریس نوین برگرفته از نمایش‌ باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌توان گفت که بهترین بستر برای اجرای تئاتر و پرداختن به نمایش، مدارس است.

او ضمن ابراز امیدواری از برگزاری مطلوب جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، امیدواریم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌الملی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه به دبیری مجید قناد در همدان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

نظرات کاربران