در حال بارگذاری ...
در مراسم تشییع هنرمند مطرح شد

استاد آبادی از اشاعه‌دهندگان دانش نوین بازیگری بود

مراسم تشییع پیکر ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه ۹۸  با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر از ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، ایرج راد، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، علی دهکردی، نرگس آبیار، حبیب اسماعیلی، قاسم زارع و فرامرز روشنایی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در جمع حاضرین در این مراسم در سخنانی گفت: هنوز در غم از دست دادن استاد داریوش اسدزاده بودیم که یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت مان از میان ما رفت و سیاه پوش شدیم. هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق و عشق واقعی و اول و آخر همه ما هنر است. استاد ابادی از اولین هنرمندان ما بودند که هنر بازیگری و کارگردانی به شیوه مدرن را در خارج از کشور آموختند. اگر امروز هنر بازیگری ما در این سطح از اعتلا قرار گرفته طوری که حتی هنرمندان جوان ما نیز در جشنواره ها و رخدادهای جهانی به موفقیت نائل می شوند و جوایزی را به خود اختصاص می دهند، حاصل اندیشه ها نوینی است که افرادی چون استاد ابراهیم آبادی به حوزه بازیگری وارد کرده اند. استاد آبادی مردی با شخصیت دلنشین بود و در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر درجه یک بود. تجربیات ارزشمند و غنی این هنرمند این توانایی را به او داده بود تا در طیف های بسیار متنوع و گسترده ای به نقش آفرینی بپردازد که از جمله آن ها می توان به بازی در نقش های فانتزی آثار کودک و نوجوان، همچنین نقش آفرینی در فیلم ها و مجموعه های تاریخی اشاره کرد. استاد آبادی اگر همچنان در میان ما حضور می داشت می توانست همچنان به نفش آفرینی های ارزشمند خود در عرصه بازیگری ادامه دهد اما متاسفانه اتفاق ناگوار درگذشت او موجب شد تا مجال هنرنمایی های بیشتر این هنرمند را از دست بدهیم.

دهکردی در ادامه سخنانش افزود: از طرف خودم، انجمن بازیگران و اعضای هیات مدیره خانه سینما این مصیبت را به خانواده استاد آبادی و جامعه هنری تسلیت می گویم. ذهن ما سرشار از خاطرات شیرینی است که از مصاحبت با آقای آبادی داشته ایم و حتی از یادآوری این خاطرات نیز لبخند بر لبانمان نقش می بندد.. آقای آبادی در کنار بازیگری و کار هنری یکی از مدافعان فعال حقوق صنفی بازیگران بود و برای حضور در این فعالیت نیز همیشه اعلام آمادگی می کرد. و همه ما از انرژی و شادابی ایشان بهره مند می شدیم.

نرگس آبیار کارگردان سینما نیز از دیگر هنرمندانی بود که در مراسم تشییع پیکر این هنرمند در سخنانی کوتاه گفت:  بسیار متاسف هستم که فاصله از دست دادن هنرمندان عزیزمان بسیار کوتاه شده و هر ماه یا حتی هر هفته باید در سوگ سرمایه های هنری مان بنشینیم. متاسفانه شخصاً این سعادت را نداشتم که با استاد علی آبادی تجربه همکاری داشته باشم و از ایشان بیاموزم. چرا که این پیشکسوتان گنجینه های ارزشمندی هستند که می بایست از وجودشان بهره ببریم. امیدوارم قدر هنرمندان پیشکسوت خودمان را بیش از این ها بدانیم. استاد آبادی هنرمندی توانا در عرصه تئاتر بود که فعالیت به عرصه سینما و تلویزیون هم گسترش پیدا کرد. هر چند همچنان به فعالیت در عرصه تئاتر ادامه می داد و در سال های اخیر هم آثاری را به روی صحنه برد.

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده سینما نیز در ادامه این مراسم گفت: آقای آبادی هم بازیگری خوب و هم انسانی شایسته بود. او انرژی بسیاری داشت و بر خلاف بازیگرانی که به درجه نقش ها و مبلغ قرارداد  فکر می کنند او تنها به کیفیت ارائه نقش هایش می اندیشید مصیبت درگذشت این هنرمند ارزشمند را تسلیت می گویم و امیدوارم جامعه ما در زمان حیات هنرمندان پیشکسوت به آن ها بها بدهیم تا نسل های جوان هم آنان را بشناسند و از آنان بیاموزند.

داماد زنده یاد آبادی نیز در بخش بعدی این مراسم درباره شخصیت این هنرمند گفت: افتخار دارم که از 15 سال پیش عضوی از خانواده ایشان هستم استاد آبادی همیشه توصیه می کردند در هر کاری که در پیش می گیرید  بهترین باشید.. یکی دیگر از توصیه های ایشان هم این بود که به همه اطرافیان حتی کودکان و نوجوان ها می گفت کتاب بخوانند و استاد عاشق کارشان بودند و همه نقش هایشان را چه بزرگ و چه کوچک با اشتیاق و عشق ایفا می کردند. از طرف خانواده این مرحوم از مسئولین خانه سینما به خاطر برگزاری این مراسم سپاس گذاری و قدردانی می کنم.

رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون آخرین هنرمندی بود که در مراسم تشییع پیکر ابراهیم ابادی سخن گفت. ناجی در سخنانی کوتاه بیان کرد: من از شاگردان استاد آبادی در تبریز بودم و به همراه اکبر مددی مهر در  محضر استاد بود که بازیگری را یاد گرفتیم. استاد آبادی عاشق هنر و بازیگری بود و شخصیتی بی نظیر و به تمام معنی مهربان و رئوف بود. روحشان شاد و یادشان گرامی.  

در ادامه این مراسم نیز پیکر این هنرمند فقید پس از ادای نماز به سوی آرامگاه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.  

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران