پژوهش باید به عنوان جریانی مستقل در تئاتر دنبال شود
رحمت امینی گفت: هنرمندان ما بیش از آن که به تحقیق و بررسی اهمیت بدهند، خلاقیت را در نظر دارند، در صورتی که پژوهش باید به عنوان جریان مستقلی در تئاتر دنبال شود.
رحمت امینی گفت: هنرمندان ما بیش از آن که به تحقیق و بررسی اهمیت بدهند، خلاقیت را در نظر دارند، در صورتی که پژوهش باید به عنوان جریان مستقلی در تئاتر دنبال شود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، امینی -کارگردان، نمایشنامهنویس و مدرس دانشگاه- در گفتوگو با ستاد خبری چهارمین همایش پژوهشی تئاتر مقاومت افزود: سمینارهای مختلف در بحث تئاتر دفاع مقدس و آیینی، نشان میدهد که بحثهای تئوریک در مباحث خلاقه هنری در تئاتر ایران مؤثر است؛ لذا با توجه به این مسأله، به نظر من همایش تئاتر مقاومت نیز میتواند تأثیرات مثبتی در کل تئاتر ایران بگذارد.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو به تجربیات شخصیاش در این خصوص اشاره کرد و گفت: زمانی که درباره جانبازان تحقیق کردم، متوجه شدم بسیاری از نمایشنامههای دفاع مقدس، تصویر درستی از جانبازان نشان نمیدهد به همین دلیل هم فکر میکنم اهالی تئاتر با انجام چنین تحقیقاتی، کارهای کاملاً متفاوتی به تئاتر ایران میآورند.
دبیر شورای تئاتر دانشگاهیان گفت: اما برای دانستن این نکته این پژوهشها تا چه اندازه مؤثر است، باید به این مبحث توجه داشته باشیم که این همایشها همانند یک نهال است و نمیتوان و نباید از آن انتظار داشته باشیم که به سرعت رشد کند تا محصول آن را برداشت کنیم.
وی بیان داشت: ولی برای بهرهگیری هر چه بیشتر و بهتر از همایشهای پژوهشی، میتوان راهکارها و نتایج به دست آمده را همانند اخبارهای علمی و فرهنگی در اختیار همه هنرمندان و اهالی تئاتر قرار داد.