در حال بارگذاری ...
در پیام دبیر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر مطرح شد:

کاش بماند از ما ردّ عشقی و خلاص

حمیدرضا آذرنگ دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در پیامی نوشت: من ادامه‌ی مسیری بیست‌ویک‌ساله‌ام و افسوس که امروز به‌جای سینه ستبر کردن و مفتخر شدن به این وظیفه و به عشق پیمودن تا به‌سلامت رساندنِ این رسالت، در هر قدم پای بر افسوس می‌کوبم و ای‌کاش بر ای‌کاش مینشانم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، متن پیام حمیدرضا آذرنگ، دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در آستانه برگزاری بیست و دومین دوره از این رویداد به شرح زیر است:
حضرت حافظ:
از قیل و قال مدرسه حالی دلم گرفت
یک چند نیز خدمت معشوق و مِی کنم
زمان باد است و عُمر اعدادی در عبور، بی‌بازگشت و محصور در حوصله‌یِ در نهایت نزدیک به انتهای دو رقمی‌ها، فاصله‌یِ میانِ چشم گشودنی و بر هم نهادن. آمدنی که هیچ کس را نمی‌دانی و رفتنی که هیچ کس شاید نداندت.
ابتدا و انتهایی مغفول که جهان آباد و ویران از تلاشِ متلاشیِ کشفِ آن‌هاست و هرگزِ موهوم تنها و تنها فصلِ دریافت و فهم‌شان.
این میان تنها میانه‌ای است سهم سرگردانیِ آدمی در حدِ فاصلِ میانِ این دو مشهورِ گُم. تولدی که مسببش نیستیم و مرگی که به وقوعش مجبور. حالیا در این محالِ ممکن، در این تضادِ شبیه که گُم‌گشتگی سرانجامِ تمامِ پیدا شدن‌هاست، تنها راه نجات کشفِ گنجِ عشق است و یگانه مسیرِ ممکن و موجود تا نیلِ به مقصود، رنجِ هنر. که نابرده رنج...
کاش بماند از ما ردّ عشقی و خلاص...
بیست و دومین جشنواره ملی فتح خرمشهر هم خواهد گذشت و در خاطراتِ همیشه بایگانی خواهد شد. بیست و دومین یعنی بیست و دو سال که کم نیست. قاعده‌ی در آستانه‌ی پختگی و فهم قرار گرفتن است و در مسیرِ درست قدم زدن و درستی گام‌های بعد را باعث شدن، اندیشه و باور و فهم و تخصص دلیل بارزِ قوام یافتن چرخه‌ی فرهنگیِ تمام تمدن‌هاست و شور و هیجانِ بی‌ریشه و منیت و سلیقه‌های فردیِ بی‌اندیشه، بانی ویرانی.
من ادامه‌ی مسیری بیست‌ویک‌ساله‌ام و افسوس که امروز به‌جای سینه ستبر کردن و مفتخر شدن به این وظیفه و به عشق پیمودن تا به‌سلامت رساندنِ این رسالت، در هر قدم پای بر افسوس می‌کوبم و ای‌کاش بر ای‌کاش مینشانم... ای‌کاش سنگی را بر سنگی به درستی بگذارم و گذاشته باشم و سرافکنده و شرمسارِ فرهنگ و هنرِ غریب‌مانده‌ی این مرز و بوم نباشم. ای‌کاش با سکونم راهی شدن حتی یک نفر را باعث شوم تا با حرکتم جریانی که بار اندیشه دارد از حیات نایستد. ای‌کاش و هزار ای‌کاش... امید و هزار امید...
با آرزوی کوشیدن به هنر

بیست‌ و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌‌های مسابقه نمایش‌‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌‌نویسی و نمایش‌‌های محیطی و میدانی، از ۱۵ تا ۱۹ آبان‌‌ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.

 

 




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران