در حال بارگذاری ...
...

سیروس همتی:جای خالی پژوهش در تئاتر مقاومت احساس می‌شود

سیروس همتی _ نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر _ در گفت و گو با ستاد خبری چهارمین همایش پژوهشتی تئاتر مقاومت افزود: با وجود این که تئاتر مقاومت یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی تئاتر محسوب می‌شود، اما اغلب فعالیت‌های هنری در این حوزه بدون مطالعه بوده و نشانگر عدم شناخت کارگردان و نویسنده به شخصیت‌های داستان است.

سیروس همتی گفت: اغلب فعالیت‌های تئاتری در حوزه دفاع مقدس بدون مطالعه بوده و نمایش‌هایی که اجرا می‌شود، نشانگر عدم شناخت کارگردان و نویسنده به شخصیت‌های داستان است.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر سیروس همتی _ نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر _ در گفت و گو با ستاد خبری چهارمین همایش پژوهشتی تئاتر مقاومت افزود: با وجود این که تئاتر مقاومت یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی تئاتر محسوب می‌شود، اما اغلب فعالیت‌های هنری در این حوزه بدون مطالعه بوده و نشانگر عدم شناخت کارگردان و نویسنده به شخصیت‌های داستان است.
وی بیان داشت: بنابراین، پژوهش هایی که در حوزه تئاتر مقاومت صورت می‌گیرد، می‌تواند محل خوبی برای جبران این ضعف‌ها باشد.
وی گفت: پژوهش و اجرای تئاتر دفاع مقدس آنقدر سختی به دنبال دارد که هنرمندان در نهایت دلسرد و پشیمان می‌شوند و ترجیح می‌دهند نمایشنامه‌های خارجی را اجرا کنند یا به موضوعات دیگر بپردازند.
وی که در سه دوره پیشین از همایش پژوهشی تئاتر مقاومت شرکت داشتهف کمبود پژوهش در حوزه تئاتر را بسیار محسوس ارزیابی کرد و یادآور شد: از زمانی که به عنوان یک کارگردان در این حوزه پژوهش کرده‌ام، نقاط ضعف و قوت نمایشنامه‌های مقاومت را آشکار‌تر می‌بینم.
همتی افزود: همچنین با برپایی همایش هایی این چنینی، موضوعات جدیدی درباره جنگ به ذهن نویسندگان خطور می‌کند، توجه به جنبه‌های روانی بیشتر و نگاهشان وسیع‌تر می‌شود.
این نمایشنامه‌نویس درباره مخاطب در تئاتر مقاومت اظهار داشت: همه مردم ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم با جنگ هشت ساله درگیر بوده‌اند و بنابراین تئاتر‌هایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس را جدی می‌گیرند، اما متاسفانه عدم کیفیت کارهایی که روی صحنه می‌رود، همچنین عدم مطالعه و آگاهی کافی هنرمندان این عرصه باعث شده تا تماشاگران به تئاترهای دفاع مقدس علاقه‌ نشان ندهند که بخشی از این معضل، متوجه متولیان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور است.