در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسم رونمایی اتفاق افتاد

تندیس جهان‌آرا، نماد جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی،تندیس جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و کتاب نمایشنامه‌های برگزیده، در نخستین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر،‌ رونمایی شد.

 به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، ‌تندیس شهید محمد جهان‌آرا، به عنوان تندیس جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر و کتاب «یادگار رهایی»، مجموعه شش نمایشنامه برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی  بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،‌ چهارشنبه 15 آبان‌ماه در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.
در این مراسم سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری)، شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، اسماعیل زمانی (مدیرعامل منطقه آزاد اروند)، قدرت‌الله طمیمیان (معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی)، حمیدرضا آذرنگ (دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر) و جمعی از هنرمندان و مسوولان حضور داشتند.
معاون امور هنری در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد اروند در حاشیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری در مناطق آزاد و تعامل با مناطق، مطالعاتی را انجام داده است که در سطح عمومی نیاز است امکان و فرصت دسترسی عمومی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر و امکان فعالیت هنری هنرمندان فراهم باشد.
حسینی ادامه داد: در سطح تخصصی نیز با توجه به پیشینه و ظرفیت‌های هر منطقه و نیروی انسانی هنری،‌ هر منطقه می‌تواند در حوزه‌هایی از هنر، فعال‌تر و پویاتر باشد. منطقه آزاد اروند نیز در حوزه هنرهای نمایشی، سینما و عکاسی ظرفیت‌های مناسب و گروه‌های ثبت شده نمایشی زیادی دارد. بنابراین می‌توان از این ظرفیت‌ها و امکان استفاده و منطقه آزاد اروند را در زمینه گردشگری هنری تقویت کرد. برگزاری رویدادی مانند جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر هم به این فرآیند کمک می‌کند.
او افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا برای تقویت فرهنگ و هنر در مناطق آزاد از جمله اروند، همکاری کند و تعامل‌ها برای انعقاد تفاهم‌نامه ادامه یابد. موزه هنرهای معاصر آبادان از ظرفیت‌های این منطقه است که با حمایت منطقه آزاد در تجهیز و مناسب‌سازی ساختمان می‌توان موزه هنرهای معاصر آبادان را با تبادل آثار بین موزه‌ها، فعال کرد.
 زمانی نیز در این نشست گفت: توسعه انسانی با فرهنگ و هنر محقق می‌شود و منطقه آزاد اروند نیز فعالیت‌هایی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی هنری انجام داده است و درخواست دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه فرهنگ و هنر با نگاه تخصصی و مشورتی، اروند را همراهی کند. در این زمینه آمادگی داریم که تفاهم‌نامه‌ای با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم.
او در پایان افزود: یکی از ضرورت‌ها داشتن آمار جامع و دقیق است و ما در منطقه آزاد اروند آمار جامعی از نیروی انسانی، ضرورت‌ها، آسیب‌ها،‌ فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و... تهیه  کرده‌ایم که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی قرار گیرد. امیدواریم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبدیل منطقه آزاد اروند به پایگاه گردشگری هنری، تلاش کنیم.
بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از 15 تا 19 آبان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران