در حال بارگذاری ...
در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، سلام صمیمانه هنرمندان تئاتر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نوشت: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، سلام صمیمانه هنرمندان تئاتر است که فروتنانه به سرزمین کربلای خوزستان، خرمشهر و آبادان تقدیم می‌شود. سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

تئاتر، مقوم فرهنگ و فرهیختگی است و بدین نام و نشان، از تئاتر، پویه‌ها و سویه‌های الهام‌بخشی در جوامع بشری اتفاق افتاده و گزاره‌های آموزنده و جنبش‌آفرینی گزارش شده است که سهم بسزایی در اصلاح و بهبود و ساماندهی فرهنگ عمومی و استقرار اراده و اقامه اراده توده‌های مردمی برای این کهن‌هنر در نظر گرفته شده است. در روزگار ما، این نقش قوام‌بخش و الگوآفرین تئاتر، نمودهای نمایانی دارد که «دفاع» و «میهن‌دوستی»، از نمادهای متمایز آن می‌تواند باشد. تئاتر، با ژرف‌کاوی هشت سال دفاع مقدس و بنیادها و باورهای دینی آن، که ستایشگر وطن‌دوستی و نهضت‌های ظلم‌ستیز است، کاشف رویکردهای ناب انسانی این دوران حماسه‌ساز و منشا بازتعریف مصادیق شکوهمند معنوی و ملی معاصر است. ستایش ایثارگری‌ها و تقدیس جانفشانی‌ها، تلاش برای التیام آلام مردم و تأکید بر سیر و سلوک قهرمانان شهید، تمجید جانبازان و آزادگان و خانواده‌های شهید و مقاومت‌های شهری و روستایی از مهم‌ترین کارکردهای تئاتر است.

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، سلام صمیمانه هنرمندان تئاتر است که فروتنانه به سرزمین کربلای خوزستان، خرمشهر و آبادان تقدیم می‌شود. سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است. همکاران ارجمندم را به تدارک بیشتر و حمایت شایسته‌تر از تئاتر فتح خرمشهر توصیه می‌کنم که هرچه هست امروز به پاس خون‌های شریف شهیدان و پایداری مردم نجیب این دیار است.»

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایشهای کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند
واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که از صبح زود جمعه 11 اسفند در حوزه ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حضور داشت، با سپاسگزاری از حضور هنرمندان در این حماسه ملی، از نمایندگانی که به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه می‌یابند، درخواست کرد این روز را فراموش نکنند و با اختصاص بودجه مناسب ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

نظرات کاربران