احمد بیگلریان گفت: پیشنهاد من به مسئولان جشنواره این است که در هنگام پایان جشنواره، شعار دوره بعدی را اعلام کنند تا هنرمندان فرصت کافی را برای تولید آثار خود بر اساس شعار جشنواره داشته باشند.
به گزارش ایران تئاتر از همدان، احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر همدان و عضو هیأت داوران بخش نمایش نامه نویسی در خصوص کیفیت آثار مورد ارزیابی توسط داوران گفت: در دوره بیست و ششم، نمایشنامه نویسان جوان حضوری پررنگ دارند و آثار بیشتری ارسال کرده اند.
او با بیان اینکه کیفیت آثار نکتهای بود که در انتخاب نمایشنامههای برتر مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر نمایشنامه های نگارش شده به مرحله اجرا رسیده بودند.
بیگلریان همچنین تصریح کرد: تعدادی از نمایشنامه های ارسالی در بخش های دیگر جشنواره هم در مسابقه نمایشنامه نویسی و هم در سایر بخش های جشنواره شرکت کرده اند.
او با بیان اینکه هنرمندان باید به سمت تدوین و نگارش های جدید بروند، اظهار کرد: بهتر است آثار ارسالی از نگاه نو و برخوردار بوده و متون گذشته در آثار جدید تکرار نشود.
بیگلریان تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بهبود کیفیت آثار تولیدی در عرصه تئاتر نقش مهمی دارد و می تواند زمینه را برای تولید نمایش های با کیفیت فراهم کند.
این عضو هیأت داوران بخش نمایشنامه نویسی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در پایان یادآور شد: پیشنهاد من به مسئولان جشنواره این است که در هنگام پایان جشنواره، شعار دوره بعدی را اعلام کنند تا هنرمندان فرصت کافی را برای تولید آثار خود بر اساس شعار جشنواره داشته باشند.
همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری میزبان بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زندهیاد کریم اکبریمبارکه از تلاشهای این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.
فریبا دلیری، عضو هیئت انتخاب تئاتر نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت محتوای کودک می بایست مبتنی بر دغدغه کودک امروز باشد؛ یعنی هم مبتنی بر جامعه شناسی و روانشناسی کودک و هم مبتنی بر روند آمایشی زمانی و جغرافیایی او باشد.
حسین اسدی، کارگردان نمایش «کهته» که در بخش تازهها حضور یافته میگوید تمامی آثار بخش مسابقه با هم ارزیابی و داوری میشوند و این شاید خیلی منصفانه نباشد، چراکه برخی از آثار بخش مرور تاکنون در چند تماشاخانه به روی صحنه رفتهاند و آثاری که مثل ما برای جشنواره آماده شدهاند، ...
مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانههای اجارهای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح میجنگد تا شرایط زندگیاش را بهبود بخشد. درونمایه نمایش، تلاشی دراماتیک و نمایشی از مواجهه مستوره با دردهای زندگی است.
امیر امینی، کارگردان نمایش خیابانی «سه دلقک و نصفی» میگوید این نمایش با نگاهی نقادانه به دنبال طرح مشکلات محیطزیست است و توجه مخاطب را به شهدای محیطبان و آینده سرزمینمان جلب میکند.
مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز چهلودومین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نوشت نقشآفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکّرات مردم میگذرد، هرروز بیشازپیش سنگینتر و خاصتر میشود.
مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سالهای سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغهمندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.