در حال بارگذاری ...
در برنامه« نمایش‌های آخر ماه» خوانش می‌شود

نمایشنامه خوانی «بر اساس دوشسِ مَلفی» در عمارت نوفل لوشاتو

«بر اساس دوشس مَلفی» به نویسندگیِ نغمه ثمینی و محمد رضایی‌راد، اولین نمایشنامۀ نمایش‌های آخر ماه است که بیست‌وپنجم آبان‌ماه ۱۳۹۸ در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از نمایش‌های آخر ماه، نامی است که شنبه‌های آخر هرماه، به نمایشنامه‌خوانیِ آثار برجستۀ نمایشی می‌پردازد. گروه اجرایی، قصد دارد در روند نمایشنامه‌خوانی‌های خود، بیشتر دست روی آثار ارزشمند و گاهی مغفول‌ماندۀ ایرانی بگذارد. به‌علاوه، این اجراها با همکاریِ گروه‌های گوناگون تئاتری انجام پذیرد. به همین منظور، اولین اجرا در نمایش‌های آخر ماه، در پایان آبان‌ماه با نمایشنامۀ «بر اساس دوشس‌ملفی» به کارگردانیِ مهران عشریه صورت می‌پذیرد. حمیدرضا عیوضی، تهیه‌کنندگیِ آن را بر عهده داشته و این اثر با همکاریِ گروه تئاتر «نخ‌نما» روی صحنه می‌رود.
نقش‌خوانان این متن آتنا تندرو، عقیل دانش‌دوست، امیرمهدی غرشی، کامیار خزاعی، مرصاد بورقان، سارا بافقی، حسین طهماسبی، مهران عشریه، ارشیا قارونی، مبینا امین‌دهقان، نورا حسینی، پانیذ طباطبایی، لیلا پورشعبان، نیوشا اروانلو، علی ارشاد، مریم محمودی و سینا الله‌یاری هستند.
دیگر عوامل عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: ایمان حاج‌عظیمیان؛ طراح پوستر و گرافیک: صادق حسینی؛ عکاس: ساره ارجمند و روابط عمومی: ندا کاوندی.
اساس تاریخیِ «بر اساس دوشس ملفی» به دربار مَلفی در ایتالیای قرن پانزدهم برمی‌گردد؛ جایی که دو برادر به خاطر ثروت خواهرشان دوشس، مانع ازدواج مجدد او می‌شوند؛ اما دوشس به صورت پنهانی ازدواج می‌کند و اتفاقات در ادامۀ این ازدواج شکل می‌گیرد. جان وبستر، اساس این نمایشنامه را نگاشته است که محمد رضایی‌راد و نغمه ثمینی به بازآفرینی موفق و چشمگیر آن دست زدند.
فروش اینترنتی این نمایشنامه‌خوانی در سایت تیوال صورت می‌گیرد. این اثر، شنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه 1398، ساعت 19:30 به مدت نَود دقیقه در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

نمایش «مافیای روباه‌ها» به کارگردانی امید بنکدار که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، به مدت ۱۰ شب دیگر تمدید شد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران