در حال بارگذاری ...
هر هفته در رادیو نمایش

«صدا درصحنه» نمایش را نقد می‌کند

«صدا درصحنه» برنامه‌ای درباره نقد نمایشنامه‌های در حال اجرا در سالن‌های تهران است که روزهای شنبه از رادیو نمایش پخش می‌شود .

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ژاله محمد علی تهیه کننده و سردبیر این برنامه رادیویی ضمن اعلام این مطلب افزود : این برنامه به نقد نمایشنامه‌های که در سالن‌های تهران اجرا می شوند می پردازد و البته تنها مختص نمایش نامه های در حال اجرا نیست؛ در واقع بخش اعظمی از این برنامه درباره نقد این نمایش هاست که در این خصوص با تاتر شهر و مراکزی که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی است ارتباط مداومی داریم .
وی ادامه داد : در این برنامه هفته ای یک نمایش که روی صحنه است نقد می‌شود و هر هفته یک میهمان منتقد دارد ومهمان ها هم متغیر هستند و در بخش تلفنی هم با کارگردان ها و سایر عوامل گفت و گو می‌شود و بخش کوتاهی از نمایش روی صحنه نیز پخش می‌شود.
محمدعلی خاطرنشان کرد : بخش دیگر برنامه درباره اتفاقات و رخداد های تاتری است که در طول هفته رخ داده و توسط غزل نهانی با تیتر «پرسه در حوالی تاتر» پخش می‌شود و در بخشی دیگر به نام «کلاس فن بیان» که مدرس آن آرش آبسالان است، فن بیان برای بازیگری و گویندگی در تاتر و رادیو به شنوندگان آموزش داده می‌شود.
این تهیه کننده رادیویی افزود: بخش دیگر برنامه با عنوان «آنچه گذشت» به مرور زندگی پیشکسوتان تاترمی پردازد که شهین نجف زاده آن را اجرا می‌کند وفرشته فرشاد نویسنده آن است همچنین در بخش «تازه های اجرا» مهتا کریمی به معرفی اجراهای جدید تأتر در تهران می پردازد.
محمدعلی در پایان گفت : دلیل زمان پخش این برنامه برای شنبه ها این است که روز تعطیل تاتری هاست و فرصت دارند این برنامه را از رادیو نمایش بشنوند .
«صدا درصحنه» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و با کارشناسی و اجرای رضا آشفته شنبه ها ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست
نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست

رضا آشفته: نمایش «فردریک» نوشته امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی که آذر و دی در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است، درباره تئاتر و به شیوه پسامدرن است که در آن زندگی یک بازیگر قرن نوزدهم فرانسه ...

|

نظرات کاربران