در حال بارگذاری ...
18 آبان ماه 98 در ساری برگزار شد

آیین رونمایی تندیس سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران

با حضور معاون امور هنری و سینمایی ادارکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، از تندیس سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران رو نمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر از مازندران،  در نشست خبری سی و یکمین جشنواره تئاتر  مازندران که 18 مرداد 98 با حضور معاون امور هنری و سینمایی و کارشناس مسئول تئاتر ادارکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، رییس انجمن هنر های نمایشی ، مدیر روابط عمومی و دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران، تنی چند از مسئولان کانون های تئاتر استان و خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات استان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، از تندیس  سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران رو نمایی شد.

در این مراسم مهرناز مشرفی طراح و  و تولید کننده پوستر و تندیس سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران گفت: از ابتدای کار که قرار شد پوستر و تندیس جشنواره را طراحی کنم، اولویت و دغدغه‌ام این بود که پوستر و تندیسی داشته باشیم که بتواند فرهنگ، اقلیم و بوم مازندران را نشان دهد و مخاطب غیر بومی در مواجهه با آن بتواند مازندران را در پوستر و تندیس مشاهده کند.

وی افزود: در پوستر سعی کردم که از شالیزارهای مازندران الهام بگیرم و در تندیس هم از نقش‌های اساطیری سقانفارهای مازندران که  الگو گرفته‌ام.

مشرفی با ارایه این مطلب که  در نقش به کار گرفته شده برای تندیس سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر مازندران به هیچ وجه تصویری از نقاشی سقانفار کپی نشده است افزود: با الهام از نقوش موجود در سقا نفارهای استان سعی کردم به طرح و نقشیدست پیدا کنم که در عین بومی بودن، بتواند استقلالی بصری نیز داشته باشد.

طراح پوستر و تندیس سی ویکمین جشنواره تئاتر استان خاطرنشان کرد: با استفاده از چوب در اثر و رنگ‌های سبز و آبی تلاش کردم که تندیسی بومی و به روز و هم چنین مرتبط با هنر نمایش طراحی کم که مورد تایید برگزارکنندگان جشنواره نیز قرار گرفت.  

 

 




نظرات کاربران