رپرتواری از نمایشنامه «پژوهشی ژرف و سترگ...» برگزار میشود
در بیستمین دوره جشنواره تئاتر تجربه و در پنجاهمین سالگرد تأسیس کارگاه نمایش رپرتواری از نمایشنامه «پژوهشی ژرف و سترگ...» برگزار میشود.
به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیستمین دوره جشنواره تئاتر تجربه، دبیرخانه این دوره با توجه به سیاستها و رویکرد جشنواره و اهمیت معرفی متون تاثیرگذار تاریخ تئاتر ایران، و همچنین همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس کارگاه نمایش، اعلام میدارد با توجه به آخرین تصمیم دبیرخانه این جشنواره، در بخش رپرتوار کارگاه نمایش از میان متنهای مختلفِ نویسندگان کارگاه نمایش، نمایشنامهی «پژوهشی ژرف و سترگ و نو در سنگوارههای دوره بیست و پنجم زمینشناسی یا چهاردهم یا بیستم یا... فرقی نمیکند» نوشته عباس نعلبندیان را با توجه به اهمیت تاریخی آن در شکلگیری کارگاه نمایش و همچنین ویژگیهای اجرایی، زبانی و فرمی خود متن، بهعنوان نمایشنامه موردنظر و محوری جهت اجرا و ارائه آثار در این بخش معرفی مینماید.
متقاضیان حضور در این بخش میبایست در بازهی زمانی حداقل 15 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه به انتخاب خود قسمتی از متن ذکرشده یا برداشتی از آن متن را بهصورت اثری نمایشی ارائه دهند.
این متقاضیان میبایست فرم ثبتنام مربوط به این بخش را در کانال جشنواره به دقت مطالعه کرده و براساس دستورالعمل ذکرشده فرم پیشنهادنامه و طرح اجرایی خود را تا پایان روز ۵ آذر ۱۳۹۸ تکمیل و به همراه قسمت انتخاب شده از متن، در سایت جشنواره بارگذاری نمایند.
اجرای «شکافتن کام ماهی» به نویسندگی بابک پرهام و کارگردانی سمن قناد تا ۲۵ اسفند تمدید شد. این اثر نمایشی روز دوشنبه ۷ اسفند بهمنظور رعایت و احترام به حق تماشاگران، اجرای ویژه عکاسان خواهد داشت.
بابک پرهام، نویسنده نمایشنامه «شکافتن کام ماهی» میگوید ادبیات نمایشی ما به نمایشهایی رئالیستی با توجه به طبقه متوسط جامعه کمتر پرداخته و این در حالی است که عمده مخاطبان تئاتر از طبقه متوسط هستند.
نمایش ««ملکه چهارم آگوست» به نویسندگی و کارگردانی رحمان خوبزاده که اجرای خود را بهتازگی آغاز کرده تا پایان دی در محل کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر در ساعت 19:30 روی صحنه میرود.
بابک پرهام، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مبلغ بلیتهای تئاتر و هزینههای تولید این هنر نیاز به سیاستهای حمایتی مانند سیاست تشویق مالیاتی دارد، گفت حتی با وجود حداکثر فروش هم درآمد قابل توجهی برای هنرمندان باقی نمیماند.
اسماعیل خلج، هنرمند پیشکسوت تئاتر، زبان اکثر نمایشنامههایش را برآمده از مردم جنوب شهر دانست که در فضاهای متفاوتی از جمله خانه، بازار، خیابان، قهوهخانه و ... روایت میشوند.