در حال بارگذاری ...
با پخش سریال «بر بلندای تپه حب»

رادیو نمایش هفته وحدت را گرامی می‌دارد

همزمان با فرارسیدن هفته وحدت ، سریال جدید رادیویی «بر بلندای تپه حب» از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو،داستان این نمایش درباره دختری به نام بافیه است که علیرغم مخالفت های همسرش تصمیم می گیرد برای دفاع از سرزمین و جنگ با داعش به سرکردگی گروهی خود جوش به شهر حمص برود و در این مسیر اتفاقاتی می افتد.
مریم تاجیک نویسنده نمایش رادیویی «بر بلندای تپه حب» درباره نگارش این اثر گفت : وقتی اسم هفته وحدت می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند اتحاد مسلمانان جهان  است .بعد از آن تصمیم گرفتم درباره مبارزات مسلمانان در کنار هم برای مبارزه با داعش در جنگ سوریه بنویسم  که در این خصوص به خبرهای منتشر شده در این خصوص مراجعه کردم و در نهایت داستان این نمایشنامه رادیویی در ذهنم شکل گرفت.
وی در خصوص نوشتن نمایشنامه های مناسبتی برای رادیو افزود : بهتر است برای نوشتن نمایش های مناسبتی ، سعی کنیم قصه را از شعار زدگی دور کنیم و در درون مایه قصه به آن موضوع بپردازیم تا شعاری نباشد و به دل بنشیند.
«بر بلندای تپه حب» از امشب با هنرنمایی رضا عمرانی ، نازنین مهیمنی و فریبا طاهری  ساعت 24 از رادیو نمایش پخش می‌شود .
این نمایش رادیویی به کارگردانی محمد پورحسن ، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا ، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری فرزاد شریفی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است .
علاقه مندان می توانند نمایش ها و برنامه های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف 5/107 مگاهرتز بشنوند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران