در حال بارگذاری ...
سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مطرح کرد

دعوت مسئولان به رفع کمبودهای جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

محسن سلیمانی‌فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با تشکر از برگزارکنندگان دوره بیست و دوم که به جشنواره شکلی پژوهشی- آموزشی داده‌اند، از مسئولان و مدیران خواست تا به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ادای دین کنند و کمبودهای زیرساختی این جشنواره را برطرف کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،‌ محسن سلیمانی‌فارسانی، سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: جشنواره اتفاق خوش‌یمنی است، مخصوصا در منطقه‌ای که خاستگاه دفاع مقدس است و نطفه‌اش در این سرزمین بسته شده است.
او ادامه داد: به همین دلیل در این فضاست که هنرمندان می‌توانند به دفاع مقدس ادای دین کنند و آثار خودشان را برای شاد کردن مردم این شهر اجرا کنند.
سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به جوان بودن گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره بیان کرد: خلاقیت را می‌شود در کار این گروه‌های جوان دید. آن‌ها سعی کرده‌اند از خلاقیت بهره ببرند و این را هم در ساختار و هم محتوا می‌شود دید.
او درباره امکانات شهر خرمشهر برای برپایی جشنواره تئاتر گفت: همه دوست دارند که محل برگزاری جشنواره از حداقل کیفیت فنی و امکانات بهره‌مند باشد. واقعا جای تاسف دارد که هنوز به این ساختار نرسید‌ه‌اند که بتوانند گروه‌های تئاتری را راضی کنند و به آن‌ها اجازه دهند که آثار خودشان را به شکل کامل ارائه دهند. حضور مردم در این جشنواره هم استقبال خوبی از آثار بود.
سلیمانی‌فارسانی تاکید کرد: در آخرین کاری که در پلاتو دیدم،‌ برخی از تماشاگران روی زمین نشسته بودند. البته اجرای نمایش‌های محیطی بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت.
او با اشاره به چاپ کتاب نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره گفت: وقتی دبیر جشنواره در بدو ورودم به من کتاب نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره را داد، بسیار تعجب کردم از اینکه به این سرعت کتاب آماده شده است. واقعا این اتفاق جای تشکر دارد و جزو محاسن کم‌نظیر این جشنواره است.
سیلمانی‌فارسانی ادامه داد: برگزاری جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی – تخصصی تئاتر در کنار نمایش‌ها،‌ این جشنواره را از صرفا جشنواره بودن خارج کرده و به آن شکل پژوهشی-آموزشی داده است. امیدوارم اتفاقاتی که در این دوره جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رقم خورد جزو لاینفک جشنواره شود و در دوره‌های بعدی ادامه پیدا کند.
سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: امیدوارم کسانی که در این دوره به جشنواره تئاتر خرمشهر کمک نکردند، تجدید نظر کنند. چون تئاتر برای همه جوانان مملکت است و مدیران و مسئولان باید به آن ادای دین کنند و کمبودهای آن، به خصوص کمبودهای زیرساختی را برطرف نمایند.
بیست‌ و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان ‌ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.




نظرات کاربران