در حال بارگذاری ...

حمله با چاقو به بازیگران تئاتری در شهر ریاض عربستان

در جریان حمله دو مهاجم به اجرای نمایش تئاتر زنده در شهر ریاض عربستان سعودی، ۳ هنرمند عربستانی زخمی شدند.

به گزارش ایران تئاترعصر ایران روز گذشته گزارشی را به نقل از گاردین منتشر کرد در این گزارش آمده است: هنگام اجرای تئاتری در قالب جشنواره «فصل ریاض» در مجموعه تفریحی ملک عبدالله ریاض، دو مرد به روی سن رفته و دستکم 3 هنرمند را در حال اجرای نمایش با چاقو زخمی کردند.

بر اساس اعلام تلویزیون "الاخباریه" سعودی، پلیس فرد مهاجم را دستگیر کرده است.

منابع خبری سعودی گزارش داده‌اند که مهاجمان دو نفر بوده اند و دستکم یکی از آنها از سوی پلیس دستگیر شده است.

مهاجمان هنگام اجرای نمایش تئائر در مجموعه تفریحی " ملک عبدالله" در شهر ریاض، به روی صحنه رفته و 2 مرد و 1 زن از بازیکنان تئاتر را با چاقو زخمی کرده‌اند.

هنور از انگیزه ضاربان اطلاع دقیقی در دست نیست اما این حمله در پی اعمال اصلاحات اخیر اجتماعی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و اعطای آزادی‌های اجتماعی و مدنی به زنان و مردان سعودی صورت می‌گیرد، اصلاحاتی که البته با توجه به بسته بودن ساختار قدرت در دولت آل سعود و ادامه رویکرد سرکوبگرایانه حکومت سعودی نسبت به حقوق اقلیت‌ها و منتقدان حکومت، با رویکرد انتقادی و شک و تردید جامعه جهانی مواجه است.

وب سایت روزنامه "عکاظ" سعودی درباره حمله  دوشنبه شب به تئاتری در ریاض نوشت: فرد مهاجم یک شهروند عرب یمنی 33 ساله است.

حال مضروبان این حادثه با ثبات اعلام شده است. در برخی گزارش ها تعداد زخمی ها 4 نفر اعلام شده است.

مجموعه ملک عبدالله یکی از مکان‌هایی است که میزبان جشنواره تفریحی دو ماهه "فصل ریاض" است؛ جشنواره‌ای که به عنوان بخشی از تلاش گسترده دولت سعودی برای باز کردن درهای این پادشاهی به روی گردشگران متنوع خارجی و متنوع کردن اقتصاد نفتی این کشور است.

طی 2-3 سال گذشته محمد بن سلمان  ولیعهد سعودی اصلاحاتی را به مورد اجرا گذاشته که اجازه دادن به برپایی کنسرت‌ها، بازگشایی سینماها و رفع ممنوعیت رانندگی برای زنان از جمله آنها بوده است؛ اصلاحاتی که از نظر بخش عمده ای از جامعه محافظه کار سنتی عربستان سعودی، به عنوان یک بدعت و دوری از سنت‌های اسلامی به آنها نگریسته می‌شود.

در  2 سال گذشته در راستای همین اصلاحات، جمعی از خواننده‌های مطرح "پاپ" و "راک" غربی در عربستان سعودی کنسرت داشته‌اند؛ اقدامی بی‌سابقه که سنت گرایان را علیه ولیعهد سعودی تحریک کرده است.




نظرات کاربران