در حال بارگذاری ...
سید محمدجواد طاهری کارگردان و مدیر خانه نمایش قم :

تبلور انگیزه تولید نمایش مطلوب در گرو برگزاری جشنواره‌های قوی است

سید محمد جواد طاهری کارگردان تئاتر و مدیر خانه نمایش قم درباره برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم گفتگو کرد.

به گزارش ایران تئاتر از قم ، سید محمدجواد طاهری در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر استان قم، از همکاری خانه نمایش با انجمن هنرهای نمایشی قم خبر داد و اظهار کرد: سالن خانه نمایش قم در طول مدت سه روز برگزاری جشنواره در اختیار سه گروه نمایشی قرار می گیرد.

وی برگزاری ورکشاب های آموزشی جشنواره استانی تئاتر قم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ورکشاب های آموزشی این جشنواره نیز با همکاری خانه نمایش برگزار می شود.

مدیرخانه نمایش قم سطح کیفی نمایش های رسیده به این جشنواره مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: با وجود اینکه آثار خوبی به جشنواره تئاتر استان قم راه یافته؛ اما نسبت به سال های پیشاز نظر کیفی تفاوت خاصی بوجود نیامده است.اما جشنواره تئاتر استان قم منسجم تر شده است.

وی در ادامه به سطح برگزاری جشنواره تئاتر استان قم نسبت به سال های گذشته اشاره و عنوان کرد: برنامه ریزی برای اجراها، تبلیغات، برگزاری ورک شاب های آموزشی نسبت به سال های پیشین تفاوت دارد و نشان از حرکت این جشنواره به سمت جلو است.

طاهری بیان کرد: برنامه ریزی جشنواره تئاتر امسال نسبت به سال های پیشین با برنامه ریزی دقیق و منسجم تر صورت گرفته است و این اتفاق خوب ناشی از مدیریت انجمن هنرهای نمایشی است.

وی مهمترین اتفاق در جشنواره تئاتر امسال را رویکرد آموزشی انجمن هنرهای نمایشی دانست و گفت: برگزاری ورکشاب ها و نشست های آموزشی می تواند در روند رشد و توسعه آموزش نمایش در استان قم موثر باشد.

مدیرخانه نمایش قم، توجه به تماشاگر را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: برای پویایی تئاتر لازم است بینندگان این هنر زنده از پوسته خانواده تئاتری خارج شود و بینندگان تئاتر افزایش پیدا کنند. وی افزود: در صورتی که تئاتر تماشاگر داشته باشد همیشه تئاتر را روی صحنه خواهیم داشت اما اگر نتوانیم تماشاگران را برای دیدن تئاتر جلب کنیم نمی توانیم تئاتر را روی صحنه ببریم.

طاهری با تاکید براینکه برگزاری جشنواره استانی تئاتر به خودی خود نمی تواند در جلب مردم به هنر نمایش موثر باشد، گفت: تبلیغات مناسب می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد و مردم را برای تماشای تئاتر به محل اجراها جلب کند.

وی با عنوان اینکه تجربه ثابت کرده است برگزاری جشنواره های استانی تئاتر تاثیر خاصی در جلب مردم به دیدن هنر نمایش ندارد، متذکر شد: حتی جشنواره های ملی نیز نتوانسته در توسعه هنر تئاتر موثر باشد.

مدیرخانه نمایش قم گفت: بهتر است به جای اینکه دنبال رویدادهایی باشیم که بخواهد بوق تبلیغاتی یا مراسم های کوتاه مدت و زودگذر همراه باشد به دنبال برگزاری فستیوال های قوی برای ایجاد انگیزه تولید اثر خوب بین هنرمندان تئاتر باشیم.

وی نقاط قوت جشنواره تئاتر استانی قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری نمایشگاه پوستر، برگزاری نمایشگاه عکس از نقاط قوت این جشنواره است.

طاهری در بخش پایانی سخنان خویش شعار این جشنواره را مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: شعار «جشن امید به فردای روشن» شعار خوبی است و امیدواریم این شعار به حقیقیت بپیوندد و تنها در حد شعار باقی نماند.




نظرات کاربران