در حال بارگذاری ...
ویژه کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود

سه نمایش جدید در مرکز تئاتر توانش

سه نمایش جدید ویژه کودکان و نوجوانان میهمان مرکز تئاتر توانش خواهند شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر توانش،این مرکز که بیش از یک سال است به عنوان مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در شرق تهران (تهران پارس) فعالیت می کند هر ماه میزبان نمایش هایی است که پس از بررسی های فنی و هنری توسط کارشناسان توانش، اجرا خواهند شد .
نمایش «کدو قلقله زن» به نویسندگی  و کارگردانی مهرداد مصلحی ، «رینارد روباهه» نوشته آرتور فاکویز، ترجمه مریم سلطانیان و کارگردانی احمد تیموری و «جوجک» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی کاظمی(عمو قصه) ویژه کودک و نوجوان از یکم آذر98 در این مرکز به روی صحنه خواهد رفت .
نمایش «کدو قلقله زن» همان قصه پیرزنی است که برای دیدن دخترش که در روستای دیگری زندگی می کند از راه جنگل راهی آنجا می شود. در راه با حیواناتی روبرو می‌شود که با ترفندهای مختلف از دست آنها می گریزد و این بار با روایتی زیبا و دلنشین برای کودکان و نوجوانان از ساعت 16.30 اجرا خواهد شد.
نمایش عروسکی «جوجک» قصه جوجه ای است که همراه پدر و مادرش برای گرفتن تولد به سالن تئاتر مراجعه می کنند و ناخواسته درگیر ماجراهای خیمه عروسکی عمو قصه گو می شوند. این نمایش ساعت 18 به روی صحنه می رود.
نمایش «رینارد روباهه» نیز داستان روباهی است که با شوخی های بیجا حیوانات را اذیت می کند؛ در جنگل به خاطر کارهای او دادگاهی یکساله برایش ترتیب می دهند و حالا او فرصت دارد تا خود را اصلاح کند و ... اجرای این نمایش ساعت19  خواهد بود.
داوود زارع مدیر مرکز تئاتر توانش می گوید: « با توجه به تعدد مراکز تئاتر خصوصی که در زمینه تئاتر بزرگسال فعالیت می کنند ما سعی کرده ایم به عنوان مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در شرق تهران (تهران پارس) میزبان نمایش هایی باشیم که از لحاظ هنری و محتوا در سطح قابل قبولی باشند.»
این نویسنده و کارگردان تئاتر اضافه کرد در دنیای پرهیاهوی امروز که بسیاری از والدین و محققان حوزه کودک و نوجوان نگران انزوا و روحیه سرد کودکان هستند تئاتر می تواند مخاطبین را درگیر قصه ها و ماجراهای پرهیاهو و جذاب کند و آن ها را در دنیای قصه ها و تخیلات به پرواز درآورد .
زارع گفت: « ازآنجایی که کودکان معمولا به تماشای تئاترهایی می روند که والدینشان انتخاب کرده اند پس باید توجه داشت که نمایش هم برای کودک و هم برای والدین جذابیت داشته باشد تا در آخر والدین بتوانند علاوه بر حفظ خاطره ای دلنشین و مشترک به گفت و گویی مثبت پیرامون نمایش با کودکشان بپردازند. این امر مسئولیت ما را به عنوان یک مرکز خصوصی که به طور تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنیم در انتخاب نمایش هایی جذاب و مورد رضایت مخاطبان سنگین ترکرده است و به لطف پروردگار تاکنون توانسته ایم در این زمینه رضایت مخاطبان را جلب نماییم .»
نمایش های کدو قلقله زن، جوجک و رینارد روباهه تا پایان آذر ماه 98 به روی صحنه خواهد بود .
علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت تیوال نسبت به خرید بلیط اقدام نمایند .
مرکز تئاتر توانش واقع در: تهران پارس – رسالت شرق – بین رشید و باقری – روبروی بانک پارسیان می باشد.
تلفن های هماهنگی : 206 – 77888205 – 021

 

 




مطالب مرتبط

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران