در حال بارگذاری ...
با تلفیقی از گذشته و حال در یک متن تاریخی

پوستر «دست‌های آلوده» رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر نمایش «دست‌های آلوده» به کارگردانی و دراماتورژی مسعود موسوی، با حضور عوامل نمایش و جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر نشست رونمایی از پوستر نمایش «دست‌های آلوده» با حضور مسعود موسوی (دراماتورژ و کارگردان)، ناصر آقایی، حامد نصرآبادیان، محمدرضا غلامی (طراح پوستر)، عوامل این نمایش و چندی از بازیگران تئاتر و تلویزیون در کافه بیستروپاپ برگزار شد.
مسعود موسوی در این نشست با بیان اینکه «دو سالی می‌شود که درگیر نوشته‌های سارتر هستم» گفت: ابتدا با متنی دیگر از این نویسنده شروع کردم و سپس به دست‌های آلوده رسیدم.
موسوی درباره اینکه چرا متن «دست‌های آلوده» را برای اجرا انتخاب کرده است، گفت: تاریخ همیشه عبرت‌آمیز است؛ از این جهت این متن را که مربوط به جنگ جهانی دوم است، انتخاب کردم تا یادمان باشد همیشه باید نگاهی به تاریخ داشته باشیم.
دراماتورژ و کارگردان «دست‌های آلوده» با تاکید بر اینکه نگاهش به متن برای اجرا فقط معطوف به زمان جنگ جهانی نبوده است، خاطرنشان کرد: در «دست‌های آلوده» تلفیقی از گذشته و حال را در همه اجزای نمایش، از طراحی تا بازی‌ها و استفاده از اکسسوار و حتی لباس می‌بینید که امیدوارم تماشاگران بتوانند با این نگاه کارگردانی ارتباط برقرار کنند.
موسوی در ادامه با اشاره به حضور بازیگران سینما و تلویزیون در تئاتر اظهار داشت: معتقدم در شرایط کنونی که به بازیگران حرفه‌ای تئاتر، کار نمی‌رسد، باید تا حد امکان از این انتخاب‌ها دوری کرد. برای همین تاکید داشتم که در «دست‌های آلوده» از بازیگران حرفه‌ای تئاتر استفاده کنم.
ناصر آقایی هم که به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور داشت، گفت: مسعود موسوی را چند سالی است می‌شناسم و با کارهایش آشنا هستم؛ او در آثارش دغدغه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند و در این زمینه کاملا موفق بوده است.
آقایی با اشاره به اینکه «پرداختن به سارتر شهامت می‌خواهد» گفت: اجرای نمایشنامه‌های سارتر سخت است چون فلسفه دشواری دارد؛ اما مطمئنم حالا که مسعود موسوی روی سارتر تمرکز کرده، می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد و امیدوارم در این راه، اجرای موفقی داشته باشد.
حامد نصرآبادیان هم در ادامه این نشست گفت: مسعود موسوی را از دهه ۷۰ می‌شناسم و معتقدم مسعود بوی تئاتر می‌دهد و دغدغه پیشرفت اهالی تئاتر را دارد. ضمن اینکه او در معلمی و کارگردانی‌‌اش هم موفق است.
نصرآبادیان تاکید کرد: انتخاب او از نمایشنامه‌های سارتر هم نشان از دغدغه‌مند بودن و به روز بودنش دارد و از صمیم قلب برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
محمد فرشته‌نژاد (طراح موسیقی) هم در این نشست بیان کرد: سال‌ها پیش زمانی که کارهای آقای موسوی را می‌دیدم، آرزو داشتم بتوانم با ایشان کار کنم و امروز این افتخار نصیبم شده است؛ چراکه ایشان تمام تلاش خود را می‌کند که همه گروهش بهترین خودشان باشند.
فرشته‌نژاد با اشاره به اینکه در موسیقی نمایش «دست‌های آلوده» اتفاق تازه‌ای افتاده است، به مخاطبان بشارت شنیدن آن را داد.
شهاب مهربان (بازیگر دست‌های آلوده) هم در این مراسم با بیان اینکه «برایم بسیار جذاب بود که برای بازی در نقش اصلی این کار انتخاب شدم» گفت: کاراکتری که در این نمایش ایفا می‌کنم، بسیار سخت بود و امیدوارم مورد پسند تماشاگران قرار بگیرد.
در مراسم رونمایی از پوستر نمایش «دست‌های آلوده» که در کافه بیستروپاپ واقع در خیابان سمیه بعد از سپهبد قرنی، کوچه افشار برگزار شد، ناصر آقایی، حامد نصرآبادیان، مسعود موسوی و بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش حضور داشتند.
حمیدرضا نعیمی، مسعود موسوی، ریحانه سلامت، شهاب مهربان، محسن بابایی، فرزانه رضایی، آریاز ذوالفقاری و مهدی باقرزاده بازیگران این نمایش هستند.
سایر عوامل عبارتند از:
آهنگساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح صحنه: علی ساسانی‌نژاد، طراح لباس: ثمین تحویلداری، مشاور کارگردان: علی شاه‌صفی، پویا موسوی، مشاور روابط عمومی و تبلیغات: بهزاد مرتضوی، مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، مدیر تولید: بهنود محمدی‌پور، گروه کارگردانی: لیدا حکانی، نازنین ابارشی، گلریز ابراهیم، طراح پوستر و بروشور: محمدرضا غلامی، طراح گریم: علی گودینی، تیزر: مرجان مروستی علی شاه‌صفی، اجرای لباس: مهسا شریفی، عکاس: رامین نیک‌بین، گروه صحنه: سینا سلمان روغنی، دانیال محسنی، زهرا الماس‌پور، ثمینه نعیمی.
نمایش «دست‌های آلوده» به کارگردانی و دراماتورژی مسعود موسوی از پنجشنبه هفته جاری (۳۰ آبان) ساعت ۲۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است
داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز می‌گویند اهمیتی که امسال به اجراهای خیابانی در جشنواره‌های منطقه‌ای داده شده، قطعا نویدبخش گروه‌های هنری خواهد بود.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران