در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

عصر ۲۷ آبان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندان و اصحاب رسانه پوستر پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال وبختیاری در نشست خبری سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری و رونمایی از پوستر جشنواره گفت: امسال جشنواره تئاتر با هدف استفاده بیشتر مردم و هنر دوستان در استان  به صورت غیر متمرکز در شهرستان های استان برگزار میشود.

جواد کارگران افزود: جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری از جمله جشنواره های ایست که تا کنون همه ساله به صورت مستمر در استان برگزار شده و گروه های تئاتر استان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر هر ساله خوش می درخشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: متاسفانه مدیران ارشد استانی توجه خیلی کمی به حوزه تئاتر و هنرمندان تئاتر دارند و این در حالی است که در استان های هم جوار ما و بیشتر استان های کشور استانداری ها و مدیریت های ارشد استان بودجه های خوبی به تئاتر و جشنواره های تئاتر اختصاص می دهند.

فرشید بزرگ نیا افزود: مدیران استان از تاثیر هنر بر جامعه آگاهی ندارند و این در حالی است که هنر تئاتر می تواند به عنوان یک هنر متفکر بیشتر ناهنجار ی‌های جامعه را کم کند.

او گفت:  ادارات استان و دستگاههای مختلف باید از هنر تئاتر حمایت کنند تا شاهد رشد و ارتقا سطح فرهنگی جامعه و استان باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی افزود: امسال بودجه جشنواره تئاتر نسبت به سال آینده بسیار کم شده و متاسفانه هیچ ارگان و اداره ای به جز اداره فرهنگ و ارشاد در برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی کمکی نمی کند.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت : ۱۸ اجرای تئاتر از سال گذشته تا امروز در همه شهرستان‌های استان اجرای عموم داشته اند که  پس از بازبینی این آثار توسط اصغر اشراقی ، فرشید بزرگ نیا و بنده در هفته گذشته 5 اثر برای شرکت در جشنواره سی یکم معرفی شده اند.

کامیار معتمدیان افزود : جشنواره از 30 آبان تا 2 آذر در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد و شنبه دو آذر ساعت 18 در اختتامیه این جشنواره نفرات برتر و اثر برتر برای معرفی به جشنواره مناطق تئاتر فجر معرفی می شود.

او گفت: پوستر این جشنواره توسط هنرمند استان امید بسیم طراحی شده که پیش از این نیز در جشنواره های مختلف تئاتر مقام نخست پوستر تئاتر را از آن خود کرده است.

 




نظرات کاربران