در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

27 نمایش در شروع آذر ماه

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۳۳ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در نیمه اول آذر ماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در دهه اول سومین ماه از سومین فصل سال 98 هستند. عمارت نوفل لوشاتو با 2 سالن از 6 نمایش میزبانی می‌کند و خانه نمایش مهرگان در دو سالن پذیرای 3 اجرا است. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در نیمه اول آذر ماه میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

6 نمایش در شهرزاد

نمایش «چهره مرد هنرمند در جوانی» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی هرآیینی ساعت 18 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه ‌رود. در این نمایش ایمان صیاد برهانی و محمد برهمنی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 35000 تومان است.

نمایش «راپسودی» به نویسندگی تایماز رضوانی و کارگردانی سیما تیرانداز ساعت 20:30 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش الناز امینی، محمدحسن اسکندری، بهار باختر، شادی بهادری، شایان بهمنی، علی بیکی، سامان پرگال، نسیم پژومان، مهرزادجعفری، میلاد حکمت، رکسانا خشوعی، ملیکا رادمند، امیرمانی شاهرخی، نسیم فراهانی، فرزانه فرزی، صدف کاشانی، بهزاد کریمی، عسل کریمی نیا ، الهام ملاحسنی، ماهان یارخلج، مهتاب یارخلج و پگاه یاسینی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان است.

نمایش «هر کسی یا روز می‌میرد یا شب من شبانه‌روز» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان ساعت 18:30 در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش سجاد افشاریان، محمد لاریان، گیلدا ویشکی، سهیل کرمیار، امید سعیدی، نیما خطیب شاد، علی مشایخی، وحید حبیبیان، ثمین داروغه، پریسا طهماسب، ارمغان خان‌محمدی، کیمیا فیضی، نسترن نعمتی، هانی صادقی، منصوره بنی احمد و نگار قربانی، اشکان غلامی، دیانا حق شناس ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 50000 تومان است.

نمایش «آن دیگری» به نویسندگی آرمین جوان و کارگردانی سمانه زندی‌نژاد ساعت 19 در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش آزاده صمدی، محمدرضا علی اکبری و طاهره هزاوه ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پیرزنی در بک بیمارستان ارتش، جوانی خود را احضار می‌کند و با نیروی جوانی خود و پزشک جوانی که شبیه شوهرش هست خود را رفته‌رفته جوان می‌کند؛ پزشک جوان آرام‌آرام به شوهر ارتشیِ مرد تبدیل می‌شود و پیرزن که حالا جوان شده می‌خواهد اینبار کاری کند تا شوهرش او را ترک نکند، اما او فقط میتواند سه روز جوانی خود را نگه دارد. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 40000 تا 60000 تومان است.

نمایش «جمعه‌کشی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج ساعت 20:30 در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش اسماعیل خلج، علی فتحعلی، علی خازنی، مسعود رحیم پور، افشین زارعی، محمدرضا خسرویان و محمود حسینی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 40000 و 50000 تومان است.

نمایش «فرمالیته» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری ساعت 19:15 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش سلاله ارغوان، احسان خان محمدی، هامون خان محمدی، نجمه صفایی، حامد عابدی، شیده غفاریان، نگین فیروز منش، اریک قاراسمیان، مجید قفلی و امیرعلی گودرزی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شهر از 9 نفر جمعیت تشکیل شده که کاهش یا افزایش جمعیت خلاف قوانین خواهد بود. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است.

 

دو بازتولید در تئاتر مستقل تهران

نمایش «لانچر 5» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی ساعت 15 و 18 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش که پس از اجراهای موفق در تئاتر شهر و سالن مستقل؛ دوباره به صحنه می‌رود؛ امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، عرفان امین، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی و منصور نصیری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که  تندیس بهترین نمایشنامه از نوزدهمین جشنواره دانشگاهی(جایزه اکبر رادی) در سال ۹۵، تقدیر بهترین نمایشنامه از جشنواره تئاتر شهر در سال ۹۶، تندیس بهترین نمایشنامه در بخش صحنه در بیست و یکمین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷، نامزد نمایشنامه در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷، تقدیر بهترین بازیگر مرد در ۲۱مین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷ (امیر نوروزی)، تقدیر بهترین بازیگر مرد در جشنواره تاتر فجر در سال  ۹۷ (امیر نوروزی)، تقدیر بهترین طراحی نور در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷ (علیرضا میرانجم)، نامزد چهار جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و نامزد بهترین طراحی نور از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است؛ آمده: در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله ی زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می شود. بهای بلیط این نمایش 135 دقیقه‌ای 35000 و 45000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «صدای آهسته برف» به نویسندگی پیام سعیدی و جابر رمضانی و کارگردانی جابر رمضانی ساعت 21:15 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش که 5 سال پیش در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه رفته بود؛ بهناز جعفری، مسیح کاظمی، کمال کلانتر، محمد صادق ملک و مریم نورمحمدی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که برنده‌ جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی ایت‌سلف ورشو(لهستان ) - ۲۰۱۵، برترین تئاتر سال ۱۳۹۳ به انتخاب کانون نویسندگان و منتقدان تئاتر - بهار ۱۳۹۴، برترین تئاتر سال ۱۳۹۳ در انتخاب سالانه منتقدان مجله تجربه – اسفند - ۱۳۹۳ و کاندید بهترین طراحی صحنه از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر - بهمن ۱۳۹۳ است؛ آمده: کلبه‌ای در کوهستان؛ برف آنقدر سنگین باریده است که کوچک‌ترین صدایی بهمن را هوار می‌کند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 50000 تومان است.

 

عمارت نوفل لوشاتو؛ 6 نمایش

نمایش «کاتالپسی» به نویسندگی علی امیر ریاحی و کارگردانی وحید نفر ساعت 21 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش سهیل ساعی، پانته‌آ مرزبانیان، امیر عدل پرور، هدیه حاجی طاهری، مهدی ذاکر حسینی، مانی ترلان، سهیل ملکی، محمد غضنفری، احمد لشینی و مانلی نفر بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: کولر منزل کیانوش و همسرش شهرزاد از کار می افتد و پس از رفت و آمدهای بسیار متوجه می شوند که کانالهای کولر در حال ازدیاد می باشد. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40000 تومان تعیین شده است.

نمایش «سفر خسرو به مسکو» به نویسندگی و کارگردانی سپهر حیدری‌نژاد ساعت 19:30 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد حسین اثنی عشری، مهدی حسینی، سپهر حیدری نژاد، زهرا خان محمدی، بابک خدایی، بهار رضی زاده، احسان طیب و مهشید محمدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خسرو دارد به روسیه میرود و برای خودش مهمانی خداحافظی گرفته. اشخاص مهمانی نیز گروه قدیمی دوستان او از زمان دانشگاه هستند که در حال حاضر اکثرشان با یکدیگر مشکل دارند. مهمانی شروع میشود اما این همه‌ی ماجرا نیست. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «مسافرانی از شیکاگو» به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی حمیدرضا فلاحی ساعت 21 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش علی ابدالی، ملیحه کیا، آناهیتا خسروی، بابک علیزاده، حافظ اسمی خانی و حمیدرضا فلاحی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چهار دوست برای گذراندن تعطیلات سالانه خود تصمیم به اقامت در هتل کالیفرنیا می گیرند . طی این اقامت درگیر ماجراهایی می شوند‌. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «کد13» به نویسندگی عماد رجبلو و کارگردانی سوگل جعفری ساعت 18 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش زهرا آقاپور، پروا آقاجانی، نسا توافق، مارال جمال پناه، انیس صنیعی، پژند سلیمانی، الهه فرازمند و مهناز مهدی زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دخترها به صف می‌شوند. پچ‌پچه می‌کنند، می‌خندند، آنها خبر ندارند آن روز برای آنها مثل همیشه نخواهد بود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «فاش» به نویسندگی و کارگردانی مهران مرادی ساعت 18 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش سیدسعید راستی، حسین میرزایی کلی، امیرحسین قاسمی، محمد شیخی و مهدی شهریاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چهار پسر جوان برای فاش کردن رازی وارد یک بازی می شوند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «سکوت سفید» به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی کوروش سلیمانی ساعت 19:30 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش آناهیتا اقبال نژاد، مهدی بجستانی، سامان دارابی، الهه زحمتی و الهه شه‌پرست ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جان براون مردی در آستانه ی میان سالی که گذشته ای عجیب و دشوار را پشت سر گذاشته برای دور شدن از اجتماع خشمگین و رسیدن به آرامش مورد نظرش به بیمارستان بیچ وود پناه می آورد و درخواست می کند که او را بدون هیچ بیماری بستری کنند پرسنل بیمارستان این را نمی فهمند و این آغاز داستان است. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 45000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش «دادگاه ویژه» به نویسندگی ولادمیر نیکالایویچ واینوویچ و کارگردانی محمد طیب طاهر ساعت 21 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد طیب طاهر، حامد توکلی، نیلوفر عباسی، نوید امیدی اصل، امیر فاضل، پویا صفری، امیرحسین قضوی، سارا توسلی، مهسان عطایی، پوریا عباسپور، حسن طهماسیان و محسن اسلامی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: لاریسا و سنیا پاداپلیوکف جهت تماشای نمایش دادگاه ویژه به تئاتر میروند بی خبر از اینکه سنیا در این دادگاه به اجبار متهم شناخته می شود و محاکمه می شود. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30000 تومان است.

نمایش «اوردوز» به نویسندگی و کارگردانی حامد رحیمی‌نصر ساعت 19:30 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش محسن زرآبادی پور، محمدرضا بهشتیان و حامد رحیمی نصر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: روایت یک طفلکی از اوردوزش. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20000، 25000، 30000 و 40000 تومان می‌باشد.

نمایش «حصارک» به نویسندگی ریحانه یزدانیار و کارگردانی مسعود سالاری ساعت 17:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش میدیا برنجی، شهراد بیدآبادی، مبینا روزبهانی، مسعود سالاری، پدرام عزیزی، صادق ملکی، پدرام عزیزی و ریحانه یزدان یار ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 30000 تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم 

نمایش «درماندگان آخر اسفند» به نویسندگی نوشین معراجی و کارگردانی حامد برغانی ساعت 21:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش فاطمه آریا، معصومه احمدزاده، مهیار اسلامی، شاهین اسماعیلی، عاطفه تقی‌لو، بهزاد زیبنده، محسن مروی و نیکی میربها بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وقتی اونجایی که باید حرف بزنی، سکوت اختیار می‌کنی، تراژدی آغاز می‌شود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه مشایخی و دو نمایش

نمایش «ادیپوس» بر اساس متن ادیپ شهریار اثر سوفوکل و به کارگردانی مرتضی صفری ساعت 17 در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود. در این نمایش شایان قنادزاده، مهشید عرفان، مهسا ریاحی، سحرناز عمرانی، فریبا طاهری و دنیا بابالو ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ادیپوس اقتباسی آشنا از یک تراژدی عظیم است. داستانی از کردار پادشاهان. داستان دیرینه‌ی انسان و جبر؛ داستان کشاکش میان انسان‌واران و خدایانشان در بستر خون. ادیپوس تصویری به‌جا مانده از امروز است در میان تاریخ اساطیری یونان و این حال و روز ماست. پاسخ و فرمان خداوند ما آن است که چیزی پلید در زمین ما زاده و پرورده شده است. زمین ما را آلوده است. باید آن را برانیم تا ما را تباه نکند. توی عراق خون جابه‌جا می کنم. از کرکوک به بشیر، از بشیر به صلاح‌الدین و از اونجا به مرزهای اینجا. من عاشق خونم. خون می خور. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30000 تومان است.

نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. در این نمایش ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمید رضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نزهت جهان بانوی عمارتی قجریست که بچه دار نمی شود. همسرش فروغ حشام با صنم، زنی از طبقات پائینتر اجتماع ازدواج می کند. زنان عمارت در صدد بازگو کردن این موضوع هستند و تا جائی پیش می روند که صنم و نزهت جهان را رودرروی یکدیگر قرار می دهند. صنم فرزندی از فروغ حشام دارد و... بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

3 نمایش در تماشاخانه هامون

نمایش «اسمش این نیست» به کارگردانی آرزو خرم‌نیا ساعت 17:30 در تئاتر هامون به صحنه می‌رود. در این نمایش الهام قاسمیان، نابت شفائی، ژاله رازبان صفا، شادن فرهمند، امین حیدری، کیارش احمدزاده و مهتا هاشمی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 30000 تومان تعیین شده است.

نمایش «غارنشینان» به نویسندگی ویلیام سارویان و کارگردانی مهدی محبعلی ساعت 19 در تئاتر هامون اجرا می‌شود. در این نمایش محمدرضا حسن زاده، رزا خلیلی، کیوان کاوند، شیوا رضایی، لیلی مهدوی، علی هدایتی، امیرصمصام طهماسبی، امیر جلیلی و علیرضا عبدالله زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بازیگران از کارافتاده‌ای در متروکه‌ای به نام سالن تئاتر در نهایت فقر روزهای تلخ خود را می‌گذرانند. چالش‌های فراوان برای بقا و نقش هایی که یک به یک از یاد رفته‌اند. شاید این غار آخرین پناهگاه کنت و کنتس و دوک باشد. اما حضور دختر جوان، پسر شیرفروش و زن دوره گرد و خرسش، رازهای تازه این گروه مفلوک را برملا خواهد ساخت. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «فان فار» به نویسندگی پویا سعیدی و کارگردانی حمید حسینی ساعت 21 در تئاتر هامون به صحنه می‌رود. در این نمایش صحرا اسدالهی، نفیسه زارع، سعید عظیمی، نوید لایقی و وحید منافی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که با نگاهی به نمایشنامه کوچک با آرزوهای بزرگ نوشته مجتبی رستمی فر  است؛ آمده: پدر، خواهر، عروس و برادرها کنار هم جمع شده‌اند تا مهم‌ترین تصمیم زندگی‌شان را بگیرند؛ تصمیم برای انجامِ کارِ بسیار خطرناکی که هم می‌تواند زندگی‌شان را نجات دهد و هم نابودش کند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 40000 تومان تعیین شده است.

 

تماشاخانه سپند؛ میزبان 3 نمایش

نمایش «منقرض شده‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سمیرامیس بابایی ساعت 19 در  سالن 2 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. در این نمایش سعید جاودان، یاسمن جعفری، علی دولت یاری، امیر محسن کوه گره و امیر معراج ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: منقرض شده‌ها شرح حال هزار ساله‌ی دایناسوریست که آخرین بازمانده‌ی نسل دایناسورها بر روی زمین است. او از تنهایی و ناچاری وارد جمعیت انسان‌ها می شود. در دوره‌های تاریخی مختلف انسان ها تعبیر و تفسیرهای متفاوتی از دایناسورها دارند و این آخرین بازمانده سال‌ها با نادرستی، اغراق و تناقضات آدم های اطرافش در دوره های تاریخی مختلف است که روزگار می‌گذراند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 35000 تومان می‌باشد.

نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» به نویسندگی حسین دژاکام و کارگردانی امیر دژاکام ساعت 19:30 در سالن شماره 1 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. در این نمایش بهرام ابراهیمی، شهره سلطانی، امیر کربلایی زاده، عمار تفتی، حسین شهبازی و ابوالفضل جمشیدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو دقیقه مانده است به شروع یک برنامه زنده اما استاد فلسفه مهمان و مجری برنامه نیامده اند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 60000 تومان تعیین شده است.

نمایش «گرگ‌ها در آشپزخانه» به نویسندگی فارس باقری بر اساس طرحی از مجتبی تهال و کارگردانی آرمان شیرالی نژاد در  سالن 2 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. در این نمایش که این نمایش برداشتی آزاد از اسطوره ضحاک است؛ مجتبی بیات، آرین حیدری، شهریار فرد، محمد حسین ثمری، ساناز باقری، ساجده حمیدی، ماهور جباری، سعید صادقی، حسام صباغیان، آیسان رشیدی آذر، احمد احمدی، محمد جواد زمانی و ریحانه معصومی ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: گروهی می خواهند دو نفر را به قتل برسانند، شخصی می خواهد جلوی آنها را بگیرد بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40000 تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در شانو

نمایش «گوسفندان!» به نویسندگی مهران عشریه و کارگردانی میلاد کرباسی ساعت 19:15 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش مهسا آذری، کوروس افشار، حسام باریکانی، امید بیگی، پارسا جوهری‌فرد، محمدامین رزم‌گیر، یاسمن رضازاده، امین سلطان‌لو، ماریا صحرایی، هانیه صفایی، صدف صفری، لومیر عطار، پویا فراهانی، زهرا کزازی، آذر کشازرع، ندا مرادیان، مائده منزوی، مبینا معظمی، شایان معماری و نگین وکیلی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زمانی، مکانی، گروهی، سودای اجرای نمایشی را در سر می پروراندند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30000 تومان می‌باشد.




نظرات کاربران