در حال بارگذاری ...
رئیس دانشگاه البیان بغداد:

آماده همکاری با حوزه هنری در دانشگاه‌های هنری عراق هستیم

عادل بغدادی رئیس دانشگاه البیان بغداد و رئیس اسبق دانشگاه‌های هنر بابل گفت: گسترش روابط هنری میان هنرمندان دو کشور ایران و عراق موجب افزایش رشد کیفی و کمی آثار هنرمندان شده که این کار موجب اطلاع هنرمندان از دیدگاه‌های هنری هم‌دیگر و گشوده شدن دریچه‌های تازه‌ای برایشان می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با دعوت از عادل بغدادی رئیس دانشگاه البیان بغداد و رئیس اسبق دانشگاه‌های هنر بابل عراق نشستی فرهنگی را ترتیب داد تا طی آن مسیر تازه‌ای میان هنرمندان تئاتر حوزه هنری با دانشگاه‌ها و هنرمندان تئاتر عراق باز شود. این نشست با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، دکتر عطارزاده معاون آموزشی دانشگاه سوره، کاظم نظری مشاور رئیس دانشگاه سوره و موسی بیدج در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برپا شد.
عادل بغدادی در این نشست با ابراز خرسندی از فرصت پیش‌آمده برای دیدار با مدیران حوزه هنری و آشنایی با این مجموعه فرهنگی گفت: آماده همکاری با حوزه هنری و هنرمندان آن در دانشگاه‌های هنری عراق هستیم. چرا که دو کشور در همسایگی هم با توان‌های هنری گوناگون هستیم و گسترش روابط موجب افزایش رشد کیفی و کمی آثار هنرمندان هر دو کشور می‌شود. هنگامی که هنرمندان عراق و ایران از دیدگاه‌های هنری خود مطلع و به مباحثه با هم در موارد مختلف بپردازند بی‌شک دریچه‌های تازه‌ای برایشان گشوده می‌شود.
بغدادی که سابقه تدریس در دانشگاه کوفه را نیز دارد افزود: برای برقراری ارتباط بهتر حوزه هنری و دانشگاه سوره با دانشگاه‌های هنری عراق و هنرمندانش بهتر است از طریق رایزن‌ها‌ فرهنگی خود در عراق و ایران پی‌گیری کنیم تا به نتیجه‌های دلخواه برسیم.
وی افزود: من هم به عنوان سرعت‌دهنده‌ای در این امر تلاش می‌کنم تا پل ارتباطی میان حوزه هنری و دانشگاه سوره با دانشگاه‌های هنری عراق و مسئولان مربوطه آن باشم.
بغدادی با اشاره به مکان دانشگاه‌های هنری عراق گفت: دانشگاه‌های هنرهای زیبای عراق در شهرهایی قرار دارد که مردمی با ذهنیت‌های بازتر و روشن‌تر مثل بابل و بغداد دارد. همچنین غیر مذهبیث بودن این شهرها به پیش‌روی بهتر فعالیت‌های دانشگاه‌های هنرهای زیبا کمک می‌کند. چرا که بی‌شک در شهری مثل کربلا امکان برپایی دانشگاه هنری به لحاظ فرهنگ عمومی مردم شهر دشوار و غیر ممکن است.
بغدادی در خصوص گسترش روابط دانشگاه سوره با دانشگاه‌های هنری عراق گفت: برای افزایش همکاری دانشگاه سوره با دانشگاه‌های هنری عراق باید در مرحله اول دانشگاه سوره به خوبی در عراق معرفی شود. بهترین راه این کار ارتباط با رایزن فرهنگی است تا دانشگاه سوره به آموزش عالی عراق معرفی و راه ارتباط تسهیل شود.
وی در خصوص ارسال دانشجو از عراق به ایران برای شرکت در جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گفت: دانشگاه‌های عراق بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود تصمیم می‌گیرند که دانشجو‌های خود را برای چه اموری به ایران بفرستند؛ اما بی‌شک از شرکت در جشنواره‌ها و کاگراه‌های آموزشی هنری در ایران استقبال می‌کنند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران