در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه برگزیدگان سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

«غمنومه وطن و تن» به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد

آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری شامگاه ۲ آذر در تماشاخانه مهر شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از چهارمحال وبختیاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره سی یکم به صورت غیر متمرکز با انتقادات و همچنین موافقت های از سوی هنرمندان استان روبه رو شد و تلاش خواهیم کرد در سال آینده بتوانیم کاستی ها و مشکلات جشنواره را برطرف کنیم و به یک شکل برگزاری مطلوب برای هنرمندان تئاتر دست یابیم.

جواد کارگران افزود: ما تلاش خود را برای حمایت از تئاتر و هنرمندان تئاتر استان در طول سال انجام خواهیم داد و امیدوارم مسئولین ارشد استانی نیز به هنر تئاتر عنایت ویژه تری داشته باشند چرا که هنر تئاتر به عنوان یک هنر کامل و تاثیر گذار میتوانند در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

او گفت: بر اساس آیین نامه برگزاری جشنواره شرایط اجرای عموم را الزامی کرده است و همین امر شاید باعث شده تا تعداد کمتری از آثار که در طول سال اجرای عموم رفته اند به دلیل شرایط سخت برای تولید دوباره اثر در جشنواره شرکت نمی کنند که باید یک راه کاری نیز برای این در نظر گرفته شود که آثار دیگر هم بتوانند در جشنواره شرکت کنند.

 شهرام مقدس مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری، نیز در این آیین ضمن تشکر از هنرمندان تئاتر و برگزار کنندگان جشنواره سی و یکم گفت: سپاس گذار شما هنرمندان عزیز برای تحولات اساسی در زیرساخت فرهنگی جامعه هستیم .

مقدس افزود: در جامعه امروز شما هنرمندان عزیز برای ارتقا سلامت جامعه و ازتقاء سطح فرهنگی جامعه نقش بسزای را ایفا میکنید که باید سپاس گذار شما عزیزان بود.

او گفت: همه ما با بحران های مهم اقتصادی در کشور آگاه هستیم و الان به گونه ایست که نمی توان قول داد ولی بنده به سهم خودم تلاش خواهم کرد در هر کجا که بتوانم در گسترش برنامه های فرهنگی و تولید اثر نمایشی یارگر و کمک رسان شما هنرمندان عزیز باشم.

هیات داوران این دوره از جشنواره متشکل محسن سراجی، قاسم اسماعیلی و ثریا امینیان منتخبین جشنواره را معرفی کردند که  قاسم اسماعیلی عضو هیئت داوران با قرار گرفتن در جایگاه اسامی برگزیدگان را به شرح زیر قرائت کرد:

طراحی پوستر و بروشور:

هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی برای طراحی بروشور و پوستر نمایش «بوکا» را به آقای سجاد ترابی فارسانی اهدا کرد.

گریم:

در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل استفاده خلاقانه و دراماتیک، به طراح گریم نمایش «غمنومه وطن وتن» سرکار خانم سحر آذرخش اهدا شد.

نور:

در بخش نور نیز هیات داوران با اهدای با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراحان نور در نمایش های  «غمنومه وطن وتن» داود امینیان و احمد رضا حیدری برای طراحی نور نمایش «مایکلفسکی» تقدیر به عمل آورد.

طراحی لباس:

در این بخش هیات داوران جایزه نقدی و لوح تقدیر خود را به طراحان لباس نمایش « روزی، گذری، روزگاری» احمد و امید مردانی اهدا کرد.

طراحی صحنه:

رتبه دوم: هیات داوران لوح تقدیر جایزه نقدی این بخش را به طراح صحنه نمایش «مایکلفسکی» احمد رضا حیدری بروجنی اهدا کرد.

رتبه اول:

تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای رتبه اول طراحی صحنه نیز به آقای اصقر اشراقی طراح صحنه نمایش«غمنومه وطن وتن» اهدا شد.

موسیقی:

هیات داوران در این بخش به دلیل استفاده مناسب از موسیقی زنده لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سازنده موسیقی نمایش « روزی ،گذری،روزگاری» جناب آقای فردین کیانی اهدا کرد.

بازیگری زن: هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از حضور بازیگران نوجوان خانم ها محدثه جمالی و هلیا مردانی برای بازی در نمایش « روزی ،گذری، روزگاری »تقدیر به عمل آورد.

هیات داوران از بازی نسیم سلطانی در نمایش « بوکا» و و عاطفه زمانی در نمایش «روزی،گذری، روزگاری» تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به فریده فردیان برای بازی در نمایش «مایکلفسکی» اهداد شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مینا نفر برای بازی در نمایش«روزی،گذری،روزگاری» اهدا شد.

رتبه اول: هیات داوران در این بخش انتخابی نداشت.

بازیگری مرد:

تقدیر:

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر بازی در نمایش «روزی، گذری،روزگاری» از آقایان احمد ستوده و سجاد منصوریان تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به طور مشترک به محمد جواد حجتی برای بازی در نمایش«روزی،گذری،روزگاری» و آرمان براتی برای بازی در نمایش «غمنومه وطن وتن» اهدا شد.

رتبه دوم:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «غمنومه وطن وتن» به اصغر اشراقی اهدا شد.

رتبه اول:

هیات داوران تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را به احمد مردانی برای بازی در نمایش « روزی،گذری، روزگاری» اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی :

هیات داوران ضمن سپاس از نمایشنامه نویسان حاضر در جشنواره در این بخش انتخابی نداشت.

کارگردانی:

رتبه سوم:

هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را برای کارگردانی نمایش« مایکلفسکی» به احمد رضا حیدری اهدا کرد.

رتبه دوم:

جایزه نقدی و لوح تقدیر رتبه دوم کارگردانی نیز به احمد و امید مردانی برای کارگردانی نمایش « روزی، گذری، روزگاری» اهدا شد.

رتبه اول:

 تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش نیز به جواد خاکسار حقانی برای کارگردانی نمایش  «غمنومه وطن وتن» اهدا شد.

نمایش برگزیده:

هیان داوران از میان نمایش های شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی نمایش «غمنومه وطن وتن»  به نویسندگی و کارکردانی جواد خاکسار حقانی را به عنوان نمایش برگزیده به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

هیات داوران سی یکمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری متشکل از محسن سراجی، قاسم اسماعیلی دهکردی و ثریا امینیان.  

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه جشنواره سی یکم از خانواده استاد سعادت الله همت زاده نیز تقدیر به عمل آمد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان

محسن سراجی: نمایش خیابانی باید جلوه‌گاه هویت فرهنگی و بومی باشد
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان

محسن سراجی: نمایش خیابانی باید جلوه‌گاه هویت فرهنگی و بومی باشد

محسن سراجی که به همراه سعید نجفیان و ساسان قجر داوری سی‌وپنجمین جشنواره استان زنجان را عهده‌دار بوده، معتقد است تا وقتی تئاتر هویت مستقل فرهنگی خود را پیدا نکند ضرورت برگزاری جشنواره‌های مختلف احساس نمی‌شود و اگر نمایش خیابانی جلوه‌گاه هویت فرهنگی، بومی، محلی، زبانی و ...

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران