در حال بارگذاری ...
بادستور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعمال می شود

معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی هنرمندان در سال آینده

سازمان برنامه و بودجه از برقراری معافیت کامل برای فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی ، فرهنگی و هنری خبر داد.رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرد.

به گزارش ایران تئاتر  به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، معافیت مالیاتی فعالیتهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه ۹۹ پایدار شد.

دستور فوری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیش نویس یکی از تبصره های لایحه بودجه۹۹ بوده است که بر اساس یکی از بندهای آن " تمامی فعالیتهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند." که با دستور دکتر نوبخت این بند حذف شد لذا فعالیتهای مزبور کماکان از معافیت صد درصدی برخوردار خواهند بود.

تمدید معافیت مالیاتی در پی اعتراض عمومی فعالان عرصه فرهنگ و هنر در رسانه ها و به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاعل فرهنگی و هنری گرفته شده است .

به گزارش ایران تئاتر پس از طرح  لغو معافیت مالیاتی عرصه فرهنگ و هنر  فعالان صنفی و هنرمندان در رسانه های تخصصی و فرهنگی نسبت به این تصمیم واکنش نشان دادند و همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دست در نامه‌ای به 3 مقام مسئول دولتی یعنی معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و  وزیر اقتصاد  خواستار بازنگری در باب این پیشنهاد شد. 

در اصلاحیه سازمان برنامه و بودجه اعلام شده که این تصمیم، به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاغل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است که تاثیر مضاعف و مهمی بر سرانه مصرف کالاها و محصولات فرهنگی نیز خواهد داشت. این درحالی است که از 18 سال پیش فعالیت های فرهنگی و هنری به دلیل اضطرار مشمول معافیت مالیاتی شده اند و همچنان ادامه حیاتشان با دشواری روبرو است . 

ایران تئاتر پیش از این در گفت و گو با اهل نظر و با انتشار گزارش های موضوعی به این مشکل پرداخته است که این مطالب در پیوند همین خبر دردسترس است. 

 




نظرات کاربران