در حال بارگذاری ...
توضیحات معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد معافیت مالیاتی فعالان فرهنگ و هنر

۲۳۷ نوع فعالیت در بخش فرهنگ و هنر با بی شمار هنرمند فعال داریم
تعداد اندکی از بازیگران و خوانندگان در آمد بالا دارند

علی‌اصغر کاراندیش در خصوص معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر، گفت: درمجموع ۲۳۷ نوع فعالیت در بخش فرهنگ و هنر مشمول قانون معافیت مالیاتی است که از این میان می‌توان به انتشار، تولید و توزیع کتاب، نشر خبر و اطلاعات، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و... اشاره کرد که در این بین بازیگری و خوانندگی نیز وجود دارد.

به گزارش ایران تئاتر علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در گفت‌وگو با بخش خبری 20:30 در مورد موافقت دولت با استمرار معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر و سؤال در خصوص مالیات برخی سلبریتی‌ها، گفت: درمجموع ۲۳۷ نوع فعالیت در بخش فرهنگ و هنر مشمول قانون معافیت مالیاتی است که از این میان می‌توان به انتشار، تولید و توزیع کتاب، نشر خبر و اطلاعات، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و... اشاره کرد که در این بین بازیگری و خوانندگی نیز وجود دارد.
وی در پاسخ به جریان رسانه ای که با دست آویز کردن درآمد چند فوق ستاره سینما و خوانندگی تلاش دارد معافیت مالیاتی کلیت حوزه فرهنگ و هنر را بردارد با اشاره به تعداد اندکی از بازیگران و خوانندگان در آمد بالا دارند گفت: در مورد بازیگران تفکیک افراد به‌منظور پرداخت مالیات سخت است، ازنظر ما فردی که در طول سال در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی بازی می‌کند و شخصی که به‌صورت حرفه‌ای در یک یا چند فیلم فعالیت دارد هر دو عنوان بازیگر رادارند، اما به لحاظ دریافت دستمزد ممکن است جایگاه متفاوتی را داشته باشند.
کاراندیش خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان عدالت مالیاتی را رعایت کرد باید در جلساتی که با سازمان مالیاتی کشور داریم قید کنیم کسانی که به‌عنوان یک بازیگر تا سقف مبلغ معینی دریافتی دارند، شامل مالیات نشوند و افرادی که بیش از آن مبلغ را دریافت می‌کنند بر اساس درصدی مشخص مالیات پرداخت کنند.

بخش خبری 20:30 شب گذشته با اشاره به موج رسانه ای روز گذشته درباره درآمد های سلبریتی ها و تلاش این موج برای تطبیق این درآمد ها با هنرمندان هالیوود برای حذف معافیت های مالیاتی فعالان عرصه فرهنگ و هنر پای صحبت هایعلی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست .  




نظرات کاربران