در حال بارگذاری ...
یادداشت اردشیر صالح پور به مناسبت درگذشت چهره نام‌آور یونیما

نصرت کریمی قدیمی‌ترین هنرمند عروسکی ایران بود

دکتر اردشیر صالح پور رئیس یونیمای ایران در یادداشتی که به مناسبت درگذشت نصرت کریمی منتشر کرد نوشت استاد نصرت کریمی عضو افتخاری و چهره نام‌آور اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی بود که سال گذشته از سوی یونیمای ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین هنرمند عروسکی ایرانی به یونیمای جهانی معرفی شد.

به گزارش ایران تئاتر در متن یادداشت اردشیر صالح پور آمده است:
به نام جان‌بخش چشمه‌ها
استاد نصرت کریمی چهرهٔ نام‌آشنای تئاتر عروسکی و یکی از پیشکسوتان این رشته در سن ۹۵ سالگی درگذشت.
او هنرمندی خلاق و مبتکر بود و در رشته‌های مختلف هنری ازجمله تئاتر، سینما، نقاشی متحرک، مجسمه‌سازی و ساخت عروسک تبحر و مهارت ویژه‌ای داشت. هم‌چنین او از نخستین کسانی بود که به‌طور علمی گریم و ماسک سازی را در دانشکده‌های مختلف کشور تدریس کرد و آموزش داد.
استاد نصرت کریمی عضو افتخاری و چهره نام‌آور اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی (مبارک یونیمای ایران) بود که سال گذشته از سوی یونیمای ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین هنرمند عروسکی ایرانی به یونیمای جهانی معرفی شد و در شمار اعضاء افتخاری انجمن نمایشگران عروسکان بین‌المللی قرار گرفت.
تلاش‌ها و خدمات ایشان در رشتهٔ عروسکی انکارناپذیر و ایشان یکی از اساتید برجستهٔ این رشتهٔ هنری در ایران محسوب شده که همواره موردعلاقه و احترام خانوادهٔ عروسکی بوده است.
-یونیمای ایران فقدان و درگذشت این استاد پیشکسوت را به خانوادهٔ ایشان و جامعهٔ تئاتر عروسکی تسلیت گفته و نام و یادش را همواره گرامی می‌دارد.

 رئیس یونیمای ایران
 دکتر اردشیر صالح پور

 




نظرات کاربران