در حال بارگذاری ...
یادداشت گلزار محمدی برای هنرمند

ریشه آموزه‌های نصرت کریمی در جان عروسکی‌ها خواهد ماند

گلزار محمدی، رئیس انجمن نمایشگران عروسکی و دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در یادداشتی که در اختیار ایران تئاتر قرار داد از زنده‌یاد نصرت کریمی گفت.

به گزارش ایران تئاتر گلزار محمدی رئیس انجمن نمایشگران عروسکی و دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در یادداشتی به بهانه درگذشت زنده‌یاد نصرت کریمی چنین نوشت:

گاهی اوقات باید

بگذری و

بگذاری و

بروی ... (بِکِت)

و استاد گذشت و گذاشت و عاقبت رفت. نصرت کریمی هنرمند و استاد پیشکسوتی بود که رد پای تأثیرگذاری‌اش را نه‌فقط در نمایش عروسکی، که در مجسمه‌سازی، انیمیشن و فیلمسازی نیز می‌توانستیم بیابیم. او را باید می‌دیدی تا هم استادی‌اش را باور کنی و هم رفتار پُرمهر پدری‌اش را... همواره آرام و بی‌نهایت امیدوار بود و توصیه می‌کرد: «هیچگاه چشمت را از آن‌چه به دنبالش هستی برندار... می‌دانی انسان‌ها به هر چه بخواهند می‌رسند». باور داشت آینده جامعه عروسکی را با باور داشتن می‌توان بسیار درخشان ساخت. استاد کریمی درخت کهنسالی بود که در دوران اقامتش بر کره خاکی در ریشه بستن درختان بسیاری موثر بود. ریشه آموزه‌هایش در جان عروسکی‌ها خواهد ماند. او فراموش‌شدنی نیست. دستان هنرمندش اگرچه مجسمه می‌ساخت و گریم و ساخت عروسک درس می‌داد، در فیلمسازی هم استادانه بر صحنه هدایتگری می‌کرد. افسوس که چهار دهه فرصت نیافت که اگر می‌یافت شاید شکل هنری تازه‌ای در حوزه فیلم و تئاتر خلق می‌شد که همچون دیگر هنرهای او می‌توانست تاثیرگذار باشد و سخن آخر، زندگی پربار و تا پایان عمر ردای استادی بر تن داشتن همه و همه نشان از روح بلند و آرام ایشان داشتند. سایه‌اش بلند، یادش جاوید در قلب‌های ما نمایشگران عروسکی و عروسک‌هایمان...




نظرات کاربران