در حال بارگذاری ...
مدیر کل بهزیستی هرمزگان خبر داد:

هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین خلیج فارس برگزار می‌شود

به میزبانی شهر بندرعباس، هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین خلیج فارس از ۲۸ آذر تا یکم دی ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر از هرمزگان، هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین خلیج فارس به میزبانی شهر بندرعباس از ۲۸ آذر تا یکم دی ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: اداره کل بهزیستی استان هرمزگان، در راستای فعالیت های خود در زمینه ارائه خدمات رفاهی ، اجتماعی و فرهنگی به معلولین و تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی این گروه از افراد جامعه ، میزبان برگزاری میزبان هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین خلیج فارس خواهد بود.

غلامحسین رنجبر با اشاره به نقش موثر و ارزشمند هنرنمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول، توانمندسازی و شناساندن توانایی ها و نقش های اجتماعی این افراد به جامعه را مهمترین اهداف برگزاری جشنواره تئاتر معلولین دانست و عنوان کرد: تئاتر معلولان ابزار نیست بلکه یک راهبرد است که با هدف شکوفایی استعداد و توانمندی‌های این قشر باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در ادامه ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش نسبت به افراد دارای معلولیت، ایجاد حس رقابت سالم بین گروه های نمایشی، تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولین علاقمند به هنر نمایش را از تاثیرات جشنواره برای معلولین دانست.

رنجبر بیان کرد: در این راستا هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین خلیج فارس با حضور ۱۰ استان هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به میزبانی بهزیستی هرمزگان از تاریخ ۲۸ آذر لغایت یکم دی ماه در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی بخش های مختلف جشنواره را شامل صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، و کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی ذکر کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و همراهی دستگاه های متولی فرهنگ و هنر در استان جشنواره مطلوب و در خور شأن معلولین و استان برگزار شود




نظرات کاربران