در حال بارگذاری ...
پس از سال‌ها انتظار

هادی مرزبان «دکتر نون» را به تالار وحدت می‌آورد

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» با کارگردانی هادی مرزبان از اوایل اسفند ماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، مرزبان از مدت‌ها پیش قصد داشت این نمایش را اجرا کند و در مقطعی، تمرین آن را با بازی زنده‌یاد جمشید مشایخی آغاز کرد اما به دلایلی، تمرین نمایش متوقف شد و حال بعد از سال‌ها انتظار، بار دیگر پرونده این نمایش برای این هنرمند تئاتر باز شده است.

نمایش«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد، بر اساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای 1332از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد مصدق انجام دهد که صد البته با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل می‌شود و هر بار با مقاومت دکتر نون رو به رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و  جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود ...»

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای این نمایش از هفته اول اسفند ماه در تالار وحدت آغاز می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار
نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار

بهنام حبیبی: نمایش ایرانی همواره و در همه شرایط اجتماعی ایران، با گونه‌های مردمی‌اش موردپذیرش تماشاگر ایرانی بوده است. از آن زمان که بر حوضی فرش‌شده در حیاط خانه، تماشاگرش را بر ضد حاکم ریاکار آگاه ...

|

نظرات کاربران