در حال بارگذاری ...
جمعه‌ها به آنتن رادیو نمایش می‌رود

آثار معمایی و جنایی جهان در «پازل»

آثار معمایی و جنایی جهان با تنظیم رادیویی و کارگردانی جواد پیشگر در مجموعه‌ای نمایشی با عنوان «پازل» از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، جواد پیشگر درباره این برنامه گفت: آثار معمایی نزد مخاطبین ایرانی همیشه از علاقه مندی و جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده به همین دلیل مدتها این طرح را در ذهنم مرور می کردم و به نوعی درگیرم کرده بود چرا که مطمئن بودم جای این ژانر از نمایش های رادیویی در شبکه ی ما خالی است که خوشبختانه با موافقت آقای افتخاری مدیر رادیو نمایش و همراهی تهیه کننده برنامه آقای محمد مهاجر به نتیجه رسید و در حال حاضر در حال پخش از رادیو نمایش است.
این کارگردان مطرح رادیویی گفت: اساسأ از زمانی که شبکه های دیداری و شنیداری نقشی موثر و فرهنگ ساز در بدنه جوامع مختلف پیدا کردند، ژانرهای مختلفی برای ارتباط هر چه بیشتر مخاطبین با این رویکردها مورد مطالعه قرار گرفت، در همین راستا ژانر معمایی –جنایی یکی از مواردی بود که مورد توجه برنامه سازان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و بازخورد و واکنش های مثبتی را ایجاد کرد.
پیشگر ادامه داد: دلیل این بازخورد مثبت آن است که مخاطب با طرح داستان و گره های ایجاد شده برای رسیدن به نتیجه و حل معمای موجود در اثر خود را سهیم دانسته و تلاش می کند با گمانه زنی، خود نیز معما را حل نماید به خصوص در آثار شنیداری و نمایش رادیویی، مخاطب با داده ها و نشانه های ارائه شده در اثر، تخیل پردازی اش دامنه وسیعی یافته و با کنجکاوی و دقت بیشتر، گاهی حتی جلوتر از شخصیتی که معما توسط وی گشوده می‌شود، حرکت می کند.

وی افزود: فهرست زیادی از نویسندگان ژانر جنایی و پلیسی که در این عرصه آثار درخشانی دارند تهیه کرده ام که به تدریج و با برنامه ریزی های انجام شده نمایش رادیویی آن نوشته و تولید خواهد شد.
این هنرمند پیشکسوت رادیو تأکید کرد: مشکل ترین بخش این برنامه، تنظیم این آثار است که اغلب آن ها به صورت رمان بوده و هر یک حجم عظیمی نزدیک به 300 تا 400 صفحه دارد و باید در 60 دقیقه آماده شود.
پیشگر در پایان گفت: همه تلاش و دقت من به این مطلب معطوف است که خط داستانی اثر و شخصیت هایی که حضورشان تأثیرات کاربردی و موثر در پیشبرد رویدادها و اتفاقات اثر دارند حفظ شود.
مجموعه «پازل» به کارگردانی و تنظیم رادیویی جواد پیشگر و با همراهی هنرمندان رادیو نمایش به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و جمعه ها ساعت 18:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با بازیگر و کارگردان پانتومیم

حامد نصرآبادیان: نسل جدید حوصله شنیدن دیالوگ‌های سنگین و طولانی ندارد
گفت‌وگو با بازیگر و کارگردان پانتومیم

حامد نصرآبادیان: نسل جدید حوصله شنیدن دیالوگ‌های سنگین و طولانی ندارد

حامد نصرآبادیان، بازیگر، کارگردان پانتومیم «جامپ کات» با بیان این‌که جامعه هدف این اثر زنان و کودکان هستند، گفت تماشاگر نسل جدید دیگر حوصله شنیدن دیالوگ‌های سنگین و طولانی ندارد به‌ویژه در زمانی که می‌توان با زبان بدن و تصویر با او ارتباط برقرار کرد.

|

نظرات کاربران