در حال بارگذاری ...
در خانه هنر کاج با موضوع نمایشنامه‌نویسی

نشست «با من حرف بزن» برگزار شد

نشست «با من حرف بزن» با حضور محمدامیر یاراحمدی نمایشنامه‌نویس در مجموعه خانه هنر کاج برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در ادامهٔ سلسله نشست‌های رایگان و تخصصی شنبه‌های خانه هنر کاج، شنبه‌شب گذشته نشست «با من حرف بزن» با حضور استاد محمدامیر یاراحمدی نمایشنامه‌نویس باسابقه و مطرح کشور در مجموعه خانه هنر کاج، با حضور هنرجویان و هنرمندان برگزار شد.
در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، یاراحمدی تجربیات و دانش خود در مورد چگونگی نگارش دیالوگ برای کاراکتر در درام ـ به‌طور مشخص نمایشنامه، را در فضایی گرم و صمیمانه با حاضرین به اشتراک گذاشت.
استاد یاراحمدی در ابتدا با طرح یک سؤال و انجام یک بازی و ایجاد کشمکش و دیالوگ بین دو نفر از هنرجویان، چرا، چطور و چگونهٔ مشهور،نگارش دیالوگ را به شکل ملموس و قابل‌درک برای هنرجویان بازنمود. همچنین به مبحث بررسی و دقت در جزئیات در جریان این نشست به‌صورت جدی پرداخته شد.
در ادامه روش‌های خروج از بحران در درام که شامل قصه و دیالوگ است بررسی گشته و در باب صداقت هنری که همانا افشا کردن خود است سخن به میان رفت.
استاد یاراحمدی همچنین از دیگری بودن در جریان نگارش و خلق شخصیت یادکرده و از این‌که هر کس خود را باید در قالب دیگری ببیند تا بتواند یگانه‌ترین و منطقی‌ترین دیالوگ ممکن را خلق نماید به‌عنوان مهم‌ترین تکنیک چگونگی نوشتن یادکرد. همچنین در مورد چگونگی خلق سوژه و اینکه سوژه تولید می‌شود و نه الهام گفتگوی جذابی صورت گرفت.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران