در حال بارگذاری ...

آئین‌نامه تشکیل انجمن نمایش استان‌ها ابلاغ شد

آئین‌نامه تشکیل انجمن نمایش استان‌ها به منظور گسترش همه جانبه فعالیت‌های نمایشی در سراسر کشور، بهره‌گیری از کلیه امکانات فرهنگی و هنری موجود در استان‌ها، رشد کمی و کیفی تولیدات نمایشی، آموزش تئاتر و به طور کلی هدایت، حمایت و نظارت بر نحوه فعالیت انجمن‌های نمایش شهرستان‌های تابعه هر یک از استان‌های کشور ابلاغ شد.

آئین‌نامه تشکیل انجمن نمایش استان‌ها به منظور گسترش همه جانبه فعالیت‌های نمایشی در سراسر کشور، بهره‌گیری از کلیه امکانات فرهنگی و هنری موجود در استان‌ها، رشد کمی و کیفی تولیدات نمایشی، آموزش تئاتر و به طور کلی هدایت، حمایت و نظارت بر نحوه فعالیت انجمن‌های نمایش شهرستان‌های تابعه هر یک از استان‌های کشور ابلاغ شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، انجمن نمایش استان‌ها بر اساس تبصره ذیل ماده 2 اساسنامه انجمن نمایش مرکز کشور و با رعایت مفاد این آئین‌نامه تشکیل می‌شود:
ماده1: هیات رئیسه انجمن نمایش استان متشکل از 5 نفر بوده که از بین هنرمندان تئاتر در استان و با رای مجمع عمومی هیات‌های امنای انجمن‌های نمایش کلیه شهرستان‌ها هر استان انتخاب و معرفی خواهند شد.
ماده2: جلسات مجمع عمومی هیات‌های امنای انجمن‌های نمایش سراسر استان سالانه است، لیکن حسب نیاز به تشخیص هیات رئیسه انجمن نمایش استان جلسات فوق‌العاده تشکیل می‌شود.
ماده3: احکام انتصاب اعضای هیات رئیسه انجمن نمایش استان پس از تاکید صحت انتخاب توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدت 2 سال از طرف انجمن نمایش مرکز کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.
ماده4: اعضای هیات رئیسه از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس، یک نفر به عنوان نایب رئیس، یک نفر به عنوان خزانه‌دار، یک نفر به عنوان منشی و یک نفر را به عنوان بازرس انتخاب که پس از صدور احکام آنها بوسیله انجمن نمایش مرکز کشور، فعالیت‌های آنها قانونی خواهد بود.
ماده5: کلیه فعالیت‌های انجمن نمایش استان با تصویب حداقل 3 نفر از پنج نفر، اعضای هیات رئیسه قانونی بوده و هیات رئیسه موظف به اجرای دقیق آن می‌باشد.
ماده6: هیات رئیسه موظف است حسب نیاز نسبت به افتتاح حساب‌های مورد نیاز نزد یکی از بانک‌های کشور اقدام نماید. برداشت از حساب‌های بانکی، با امضاء رئیس یا نایب رئیس و امضاء ثابت خزانه دار انجام خواهد شد.
ماده7: اداره امور انجمن، امضای مکاتبات و قراردادها از وظایف رئیس انجمن بوده و کلیه چک‌های بانکی و اسناد مالی و اوراق بهادار، با امضاء رئیس و خزانه‌دار معتبر خواهد بود.
ماده8: کلیه وظایف و مسئولیت‌های رئیس، از جمله وظایف مندرج در مواد 5 و 6 این آئین‌نامه در غیاب وی به عهده نایب رئیس خواهد بود.
ماده9: جلسات هیات رئیسه هر 15 روز یکبار براساس دعوت کتبی رئیس و یا نایب رئیس در محل انجمن برگزار خواهد شد.
تبصره: چنانچه برگزاری جلسه فوق‌العاده ضروری باشد، این جلسات به دعوت رئیس انجمن به دفعات در هر ماه برگزار خواهد شد.
ماده10: چنانچه هر یک از اعضای هیات رئیسه در 3 جلسه پی در پی بدون دلیل موجه غایب باشند و یا به دلیل تغییر محل جغرافیایی، محل خدمت و یا هر دلیل دیگری قادر به انجام وظیفه در ترکیب هیات رئیسه نباشند، مستعفی تلقی خواهند شد و بلافاصله مجمع عمومی تشکیل و نسبت به جایگزینی اعضای مستعفی، برای باقیمانده دوره 2 ساله، از طریق رای گیری اقدام خواهد نمود.
ماده11: هیات رئیسه انجمن نمایش استان‌ در امور داخلی خود مستقل و دارای اختیارات تام است لیکن در مقابل مجمع عمومی و انجمن نمایش مرکز کشور در خصوص فعالیت‌های اجرایی و مالی پاسخگو خواهد بود.
ماده12 : هیات رئیسه انجمن نمایش استان می‌تواند حسب مورد در صورت وجود اعتبار، با اخذ مجوز از انجمن نمایش مرکز نسبت به به کارگیری هنرمندان و کارکنان مورد نیاز و تعیین حق‌الزحمه اقدام نماید.
مده13: نحوه انحلال انجمن نمایش استان‌ها، رسیدگی و نگهداری اموال و حساب‌های مالی آنها بر اساس ضوابط تعیین‌ شده در اساسنامه و آئین‌نامه‌های اجرایی انجمن نمایش مرکز کشور خواهد بود.
ماده14: وظایف اصلی هیات رئیسه انجمن نمایش استان به شرح ذیل تعیین می‌گردد:
1ـ تصویب بودجه سالانه انجمن نمایش استان.
2ـ تصویب برنامه‌های سالانه در زمینه تولید و خلق آثار نمایشی، تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی از طرف انجمن‌های نمایش استان و شهرستا‌ن‌ها و نظارت بر حسن انجام آنها.
3ـ بررسی و تایید ترازنامه مالی و ارائه گزارش مالی به انجمن نمایش کشور.
4ـ کوشش در جذب کمک‌های مادی و معنوی و امکانات از بخش‌های دولتی و خصوصی در جهت ارتقاء فعالیت‌های انجمن.
5ـ برگزاری انتخابات مجمع عمومی انجمن‌های نمایش شهرها و شهرستان‌های استان برای انتخاب هیات‌های امناء و تایید صلاحیت آنها و اعلام آن به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها.
6 ـ نظارت بر نحوه فعالیت‌های انجمن‌های نمایش شهرها و شهرستا‌ن‌های تابعه استان و تعیین و پیشنهاد میزان کمک‌های مالی اعطایی از طرف انجمن نمایش مرکز با توجه به اعتبارات مصوب.
7‌ـانجام سایر امور مربوط به کلیه انجمن‌های نمایش فعال در سطح استان.
این آئین‌نامه در 14 ماده و 1 تبصره و در جلسه مورخ 29/ 2/ 1384 به تصویب هیات امنای انجمن نمایش کشور رسید./آ