در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

22 نمایش در روزهای پایانی پاییز

ایران تئاتر: در نهمین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در اواخر آذر ماه ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در نهمین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «نقل مکان»، «چنور» و «سوگ جامه» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای پایانی آذر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

6 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «فرانکشتاین» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان ساعت 20 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 60، 70، 80 و 90 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «فردای شب» به نویسندگی و کارگردانی جواد اسفندریاری ساعت 18 در پلاتو اجرا تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش اعلی عامل هاشمی، ارسطو خوش رزم و مینا ترکمن ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اجرا درباره ی رابطه ی دو خواهر به نام های شیدا و نفیس است. شیدا تحت تاثیر وهم ناشی از مواد مخدر می خواهد به نفیس آسیب بزند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «دست‌های آلوده» به نویسندگی ژان پل سارتر و کارگردانی مسعود موسوی ساعت 20 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش حمیدرضا نعیمی، مسعود موسوی، ریحانه سلامت، شهاب مهربان، محسن بابایی، فرزانه رضایی، آریاز ذوالفقاری و مهدی باقرزاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هرگز وجود حاضر غایب شنیده ای؟ من در میان جمع و دلم جای دیگرست. بهای بلیط نمایش 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «خاک و تاج» به نویسندگی گیتی صفرزاده و کارگردانی زهرا صبری ساعت 18 در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش که برداشتی از «هملت» و «مکبث» شکسپیر است؛ سعید اَبک و فهیمه باروتچی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «سوگ جامه» به نویسندگی و کارگردانی میثم عباسی ساعت 17:30 و 19:30 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش علی بیک محمدی، اصغر شریعتی، داود شمس، سروش طاهری، محسن علیمحمدی، رضا نعمتیان و ندا نوری ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی ساعت 20 در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش فرشید گویلی بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: چنور داستان یک جستجوی عاشقانه است. مردی پس از دو دهه غیبت به خاک و دیار خود باز میگردد اما می بیند همه چیز و همه کس تغییر کرده اند. او حتی کمترین نشانی هم از عشق از دست رفته اش نمی یابد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایشی موزیکال در وحدت

نمایش «مری پاپینز» به کارگردانی احمد سلیمانی ساعت 18:30 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش آرمین رحیمیان، مهراوه شریفی نیا، بهنوش طباطبایی، احسان کرمی، با همراهی بیش از ۱۰۰ هنرمند گروه حرکت و بخش آوازی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آقای بنکس و همسرش در جستجوی پرستار جدیدی برای فرزندانشان هستند، غافل از آنکه با استخدام مری پاپینز، اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد که همه ی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد تا اینکه... بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای از 60 تا 160 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در حافظ

نمایش «زیراکس» به نویسندگی محمدرضا مرزوقی و کارگردانی علی اصغر دشتی ساعت 18:30 در تالار حافظ به صحنه می‌رود. در این نمایش علی ابر، داریوش احمدی، نونا تاجداران، فرزانه توسلی، فاطمه توکلی، زهرا خدادوست، علیرضا دست افکن، بهرام شرقی، محمد امین عمیدیان، آزاد فرامرزی، ریحانه فراهانی، محمد قربانی، کیمیا کتابدار، غزل معصوم شاهی و مریم یوسفی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ناگهان محمد قربانی با طرح یک پدیده­‌ی نجومی جرقه­‌ی تازه­‌ای ایجاد کرد. او در شروع عکس منتشر شده­‌ی ناسا از سیاه‌چاله را پخش کرد و گفت: «سیاه‌چاله من را یاد مادرم می­‌اندازد.» بهای بلیط این نمایش 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «احتمال اشتباه» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی ساعت 20:30 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش مجید رحمتی، حمید رحیمی، آرش غلام آزاد، بهناز نادری، مهتاب شهریاری، مهدی مختاری، مونا آثار جوی، المیرا احمد، احسان امینی، طاها حسنوند، پریا زنجیرانی، نیکا فرامرزی، هانیه کلهر، شیما ملکی، ستاره موسوی‌ها و ستار ناصری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: «احتمال اشتباه» یک کلاژ با محوریت داستان رستم و سهراب است. این روایت از دید تهمینه مادر سهراب شکل گرفته و با داستان‌هایی در عصر حاضر تلفیق گردیده است. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای از 30 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «سوختن» به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی علیرضا آرا و علیرضا اولیایی ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مجتبی پیرزاده، سوگل خلیق، میثاق زارع و مصطفی پروین ایفای نقش می‌کنند. این نمایش با نگاهی به رمان «مفتش و راهبه» نوشته کالین فالکنر و به ترجمه جواد سید اشرف است. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 35، 40 و 45 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «بوقلمون» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور ساعت 19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش هدایت هاشمی، علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه لقا باقری، جواد پورزند، وحید نفر، احمد لشینی، محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، میلاد ابراهیمی، علی اکبر اعتماد مقدم، علی سلیمی و مرتضی موسوی، محسن صادق پور ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:زنی صورت خود را پوشانده و با پوشش غریبه ای وارد شهر شده و پشت تمامی حریفان را به خاک مالیده وکشتی گیری غریبه نقل محافل مردم شهر میشود،پهلوان اکبر پهلوان اول شهر احساس خطر میکند وبه دنبال توطئه ایست تا حریف (غریبه) را از میان بردارد. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 60 هزار تومان است.

 

نمایش «دریاچه قو» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش که با نگاهی به باله جاودانه «ایلیچ چایکوفسکی» است؛ مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان، مهرانا ابوالقاسمی، دل‌آرا ادراکی، عارفه باشی، کمند بخشی‌زاده، نیلوفر بهشتی، هانیه خسروانی، مهدیه رمضان‌پور، سارا رضایی، پگاه زرقامی، مونا فلاح، ساغر قاسمی، ثنا عباس‌پور، سپیده غلامی، سارا کرمی، سحر منصوری و زرین همتیان ایفای نقش می‌کنند. «دریاچه قو» برنده تندیس بهترین کارگردانی، برنده تندیس بهترین آهنگسازی، برنده تندیس بهترین بازیگری زن، برنده تندیس بهترین طراح حرکات فرم، برنده دیپلم افتخار برترین بازیگری زن، برنده دیپلم افتخار برترین طراحی آرایه‌های صوتی، برنده دیپلم افتخار برترین طراحی نور، برنده دیپلم افتخار برترین طراحی گریم، کاندیدای برترین نویسندگی و کاندیدای برترین طراحی لباس از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. بهای بلیط نمایش25، 35، 40 و 45 هزار تومان تعیین شده است.

 

حیاط خانه حشمت خانم در سنگلج

نمایش «حیاط خانه حشمت خانم» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی ساعت 19:45 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش مژده ارجمند، سپیده دستینه، محمود راسخفر، حسین صادقیه، علی فتحعلی، سمیه کارگر، نگار مقدسی و مهدی نوری بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 110 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «مقدس» به نویسندگی و کارگردانی سعدی محمدی عبد ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش امیر ابراهیم زاده، نادر خوش بخت، میثم دامن زه، یگانه رجبی، محمد زنگنه، مصطفا لطیفی خواه و یاسمن میرزایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش که برنده جایزه کارگردانی برتر از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اثر برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است؛ آمده: آنچه  در خیابان رخ می دهد ناگزیر در بدن های ما جلوه پیدا می کند. بدن انسان عرصه ی پیکارهای اجتماع است. هرچند تاکنون این امر محقق نشده باشد اما کار تئاتر به زعم من آشکار کردن همین پیوند و عریان کردن آن برای تماشاگر است. تئاتر امروز ما بیش از لاشه ای از آنچه که باید باشد، نیست. لال و اخته. کاری که احتمالا بیشتر ماها کرده ایم محصولش تا کنون همین اختگی بوده و انداختن تقصیر به گردن آن دیگری ملعون هم کارکردی بیش از کاری که مسکن با سرماخوردگی می کند، ندارد. در پی این انتخاب به ناچار تئاتر ما هم کارکردی سست و بی مایه دارد. جنون بیش از هر دوره تاریخی دیگری در دسترس است. شاید این ماشین جوری طراحی شده یا شاید ما جوری در آن کار می کنیم که ظاهرا هر تلاش ما را به ضد تلاش و هر عمل ما را به گامی به عقب بدل می کند. چاره چیست؟ ایستادن و کنج عزلت گرفتن؟ سر به زیر افکندن و تن دادن به هر چه "به صلاح" است؟ برخاستن و تلاش برای شکستن دنده های ماشین؟ به باور ما تئاتر ضرورتی حیاتی دارد. هیچ کاری با انصراف و خاموشی تئاتر پیش نمی رود و تا زمانی که اهالی این جزیره کوچک به ضرورت تئاتر باور نداشته باشند، در اجتماع جایی برای زیست نخواهند یافت. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «نقل مکان» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه محمودی ساعت 17:30 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش امیر شمس بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: محمود که در دهۀ سی شمسی، در طهران، زندگی می‌کند، به دلایلی تصمیم می‌گیرد تا ادامه حیات خود را در دارالمجانین بگذراند. «نقل مکان» که نمایشنامه تقدیرشده در دهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر می‌باشد؛ اقتباسی از داستانی از محمدعلی جمال‌زاده است. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمودی ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش صادق برقعی، علی تاریمی، پارمیدا حسینی، گل آرا غفرانی و نرگس نیک سیرت بازی می‌کنند. این نمایش تقدیر طراحی صحنه،  کاندید طراحی نور، کاندید نویسندگی، کاندید کارگردانی و برگزیده بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «سبکی» به نویسندگی و کارگردانی داریوش علیزاده ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش محمدرضا محمدپور، کیوان احمدی، مرتضی مرادی، الناز فرجی و فاضل رفاهی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: از تولد تا مرگ چشم برهم زدنی از مقابل چشمانمان میگذرد،این نمایش با نگاهی کمدی به مرگ می نگرد،شاید نگاهی آرامتر و شیرین تر. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 35 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «قلعه حیوانات» به نویسندگی بهروز غریب‌پور و کارگردانی عارفه آزرمی و سعیده خوش نژاد ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش ممهشاد حجتی، کوروش دستورانی، ستایش آزاد منش، مهتا هاشمی، تینا خلج، کیارش احمدزاده، محمدحسین ولیلو، مهیار کشاورز، عارفه آزرمی، ملیحه زینعلی و میلاد مرتضوی ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: قلعه‌ی حیوانات داستان دژی است بدون انسان، اما حیواناتش «زمانی که سر به راه می شوند، آدم می شوند!» قلعه‌ی حیوانات قصه‌ی شعارها و شورهاست، شعارهایی که عاقبتشان پاک شدن با قلم نرم اما کاریِ باد و باران و آفتاب است و شورهایی که پایانش ... قلعه‌ی حیوانات حکایتی است آزاد از هر زمان و مکان! بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

یک نمایش در حوزه هنری

نمایش«نسیان» به نویسندگی عرفان پورمحمدی و کارگردانی علیرضا مهران ساعت 19:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش امین آقایی، امیر ارسلان خالویی، دیبا دهقانی، احسان سخی، بهار صبوریان، مانی طربی، حدیثه قربانی، امین محمودی، شیدا مقدری، مریم مقدم و پریسا وظیفه شناس ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: یه زندون که اسمش بشه زندگی حروم میکنه بهت نفس کشیدن و جوری که حتی از صدای خودتم بدت میاد ، من و این آدمها روزی صد بار کشتن که الان ازم فقط یه جسم مونده ولی بی روح... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

محراب و دو نمایش

نمایش«آنتیگون کوچولو» براساس آنتیگون ژان آنوی و به کارگردانی شایان یزدانشناس ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش امین حسین زاده، غزل فراهانی، ریحانه دین محمدلو، مایسا مهدیان، یونس کریمی، آنیتا سلیمانی، هلنا کاویان، پریا رزبان، فرگل خوشبخت، مهتاب سلجوقی، ژینا قریشی، سپهر موسوی، سمیر موسوی، محمد هادی جعفری، آرام غفاری، ملینا یوسفی، رها مزرعه، ستایش حسین پور و ملیکا شیخی ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: بکتاش: برتری قانون آسمان توسط آنتیگونه دختری که می‌خواهد برادر خود را دفن کند در مقابل پادشاه شهر تب کرئون (دایی آنتیگون) که قانونی زمینی وضع کرده و به وی اجازه نمی‌دهد. بهای بلیط این نمایش 30 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«کمدی باگانه» به نویسندگی مجتبی رفیعی و کارگردانی رضا کاشی‌لو ساعت 17 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش کمال امین، سعیده جمشیدی، سوزان صفانیا، رضا کاشی لو، محمد کیهانی، علی محمدی، سیروس معصومی، امیرحسین یعقوبی و شیرین ظهیری ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش ساخته ذهن یک قصه گو است که شخصیت های ذهنی او به عینیت بدل شده اند. بهای بلیط این نمایش 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

پیک نیک در خانه تئاتر

نمایش«پیک نیک در میدان جنگ» به نویسندگی فرناندو آرابال و کارگردانی زری اماد ساعت 19 در سالن جوانمرد خانه تئاتر به صحنه می‌رود. در این نمایش کامبیز امینی، شهروز دل افکار، محمد زوار بی‌ریا، رضا جهانگیری، صالح لواسانی و زری اماد ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: پدر و مادر سربازی به نام زاپو تصمیم می‌گیرند روز یکشنبه پیک‌نیک را در میدان جنگ به همراه پسرشان برگزار کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران