در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه کنگره پاسداشت شهدای هنرمند کشور:

از آثار نمایشی با موضوع شهدای هنرمند حمایت می‌کنیم

ایران تئاتر: مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر حمایت از آثار نمایشی با موضوع شهدای هنرمند، گفت: برگزاری هرساله این کنگره، یادآور پیوند هنر با جامعه است.

شهرام کرمی در حاشیه کنگره پاسداشت شهدای هنرمند کشور گفت: این مراسم چند سال است که تحت عنوان کنگره برگزار می شود و ارزش و اهمیت آن جدای از تکریم خانواده شهدای هنرمند به عنوان سرمایه انقلاب اسلامی، تاکید بر نقش شهدا به خصوص شهدای هنرمند در تبیین و تداوم راه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برگزاری هرساله این مراسم بزرگداشت، به نحوی یادآوری پیوند هنر با جامعه و به خصوص نقش بالاترین شخصیت های جامعه اسلامی یعنی شهدا می باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه بزرگترین هنر خود شهدا هستند، تصریح کرد: من این مراسم را به یک مراسم ارزشمند برای یک یادآوری بزرگ می بینیم.

وی در خصوص فعالیت های هنرهای نمایشی در حوزه دفاع مقدس نیز گفت: مهمترین اتفاق امسال، برگزاری تئاتر دفاع مقدس با دعوت از جناب آقای حمید آذرنگ بود که در آن یکی از رویدادهای خوب جشنواره تئاتر مقاومت رقم خورد.

کرمی اضافه کرد: ما این جشنواره را که بیست و یک دوره اش گذشته بود در سطح ملی به بهترین نحو برگزار کردیم.

وی یکی دیگر از برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی در عرصه تکریم از مقام شامخ شهدا را پروژه «قلم زرین» عنوان کرد و گفت: در این پروژه 10 نمایش با ماجرای زندگی شهدا توسط 10 نویسنده در حال تولید است و این راه را همچنان ادامه می دهیم.

وی افزود: حمایت از آثار حوزه شهدا یکی دیگر از برنامه ماست. این کار را از پارسال با حمایت از نمایشنامه شهید قشقایی شروع کردیم و بعد از این هم اگر اثر هنری باشد قطعا حمایت خواهیم کرد.   




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران