در حال بارگذاری ...

پوستر نمایش «شیر خشک» رونمایی شد

از پوستر نمایش «شیر خشک» با طراحی آیدین قشلاقی رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر «شیر خشک» با طراحی و کارگردانیِ نوید معمار و تهیه‌کنندگیِ بهروز محمودی در دی‌ماه 1398 در تماشاخانۀ ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
در شرح این نمایش آمده است: در این اجرا، دیدن بهانه‌ای برای درک ارتباط حرکت بازیگر با اتفاق‌های همزمان در ساختار اجراست؛ مقدمۀ دیدن، عمل خیرگی است. شما باید خیره باشید و از کنار هم قرارگیری عناصر اجرا، اتمسفر دلخواه خود را در ذهن‌تان بسازید. آنچه در این اجرا اهمیت دارد، اتفاقی است که شما در ذهن‌تان ایجاد خواهید کرد و تأثیر این اتفاق روی بدن‌هایتان، شروع «شیرخشک» است. این‌بار جزییات حرکت دکور و آکسسوارها خواهد بود که ما را با فضای اثر، آشنا و همراه خواهد کرد. تمام اتفاقات، از پیش طراحی‌ شده است و تنها، انرژی بازیگران است که فضای هر صحنه را تازه و حرکت‌ها را روح خواهند بخشید.
«شیرخشک» پژوهشی است بر اساس ارتباط دکور، بازیگر و چگونگی ساخت فضا. برخورد خطوط تولیدشده از حرکت آهستۀ بازیگر، نور، حرکت دکور، آکسسوار و انرژی بازیگر در هر صحنه، این اثر را به چالشی متفاوت می‌کشاند. علی باقری، پریسا صبوری‌نژاد، مهتاب ثروتی، بهار رضی‌زاده، آرمان خوزستانی، ماهنی مهرپور، نیوشا شهیدیان، نرگس هزار، سوزان عمران، فائزه ندایی، مهسا پوره، شیده غفاریان، نگین ‌فیروزمنش، دیبا فلاح، مائده جلالی، لیلا امانت، مهری کاظمی و برسام نوری در این اجرا به ایفای نقش می‌پردازند.
دیگر عواملِ این نمایش، عبارت‌اند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نگار قرهی؛ دستیاران کارگردان: امیرحسین باقریان، اردوان محمودی، آتوسا رادمنش و رهاورد عسکری؛ مشاور متن: علی داوودی؛ طراح پوستر و گرافیست: آیدین قشلاقی؛ طراح صحنه: نوید معمار و علی پوراحمدیان؛ مدیر صحنه: یسنا کرمی؛ دستیاران صحنه: رضا کلماتی، ارشیا نظری و علیرضا قربانی فارمد؛ دستیاران لباس: ثمین شبیری و نگین آقارفیعی؛ ماشینری صحنه: ارشام جوهرپور و خشایار فتحی‌نژاد؛ ساخت دکور: سامان قوچانی و جهانگیر مافی؛ طراح صدا: کیان حسین؛ طراح نور: امین باقری؛ طراح لباس: غزاله غیور نجف‌آباد؛ طراح انیمیشن: آرمان مقدم؛ ساخت تیزر: استودیو مون‌لایت؛ عکاسان: آرش پژوه، سارا ثقفی، مرجان بیات و مریم هاشمی؛ ساخت ماسک: فریناز آرماندوست؛ ساخت اکسسوار: الناز عزتی؛ اپراتور: نرگس جعفری و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه. فروش بلیط اینترنتیِ «شیر خشک» در سایت تیوال صورت می‌پذیرد. این نمایش از هشتم دی‌ماه تا چهارم بهمن‌ماه 1398 هر روز، جز شنبه‌ها، ساعت 21 به مدت هشتاد دقیقه در سالن استاد ناظرزادۀ کرمانی به نشانیِ خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانۀ هنرمندان، تماشاخانۀ ایرانشهر روی صحنه خواهد بود.




مطالب مرتبط

به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود
به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود

«اسب قاتلین»، اثر نمایشی گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به مدت یک هفته با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران خواهد بود.

|

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نظرات کاربران