در حال بارگذاری ...
شهردار اردبیل، خبر داد:

فرهنگسرای هنر در اردبیل ایجاد می شود

شهردار اردبیل در نشست شورای اسلامی این شهر از ایجاد فرهنگسرای تخصصی هنر برای فعالیت های هنری در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل از ایجاد فرهنگسرای تخصصی هنر برای فعالیت های هنری در شهر اردبیل خبر داد و گفت:ما به دنبال تخصصی کردن فعالیت فرهنگسراها هستیم تا با پرهیز از اجرای برنامه‌های عمومی و مشترک بتوانیم به صورت تخصصی در خدمت علاقمندان به هنر و فرهنگ باشیم.
وی فعالیت این فرهنگسرا را در زیرزمین عمارت تاریخی شهرداری یادآور شد و خاطرنشان کرد: هدف تنها پر کردن فضای خالی زیرزمین عمارت شهرداری نیست، بلکه براساس کارکرد فرهنگی و هنری چنین مجموعه‌ای که مورد درخواست اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل است تلاش می‌کنیم تا این فرهنگسرا را راه‌اندازی کنیم.
شهردار اردبیل با اعلام اینکه در حال حاضر نیز در بخش زیرزمین عمارت تاریخی شهرداری اردبیل این گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، نشست‌های هنری و برنامه‌های متنوع نمایش‌خوانی برگزار می‌شود، افزود: سعی خواهیم کرد با همکاری خانه فرهنگ و هنر این برنامه‌ها به شکل منسجم انجام شود.
حمید لطف‌اللهیان  با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا برای ورود و خروج اهالی هنر و فرهنگ درب مستقلی را در این محدوده در نظر بگیریم تا مشکلی از این حیث به وجود نیاید، گفت: متاسفانه وجود برخی از تابلوهای تبلیغاتی به آشفتگی بصری و ناهمگونی سیمای شهری دامن زده است، در حالی که هیچ یک از این تابلوها در سال‌های اخیر مجوز فعالیت نگرفته‌اند بلکه مربوط به دوره‌های قبل هستند.
وی با اعلام اینکه فرهنگسراهای بانوان، انقلاب و فجر اردبیل در حوزه های فرهنگی و هنری در سطح شهر اردبیل مشغول فعالیت هستند، ایجاد فرهنگسرای تخصصی هنر را یک ضرورت برای شهر اردبیل عنوان کرد.
 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران