در حال بارگذاری ...

درخشش هنرمند ایرانی در جشنواره رایان هند

مهران علینقی زاده بازیگر و نوازنده گروه سیمرغ با اجرای موسیقی سنتی توسط کمانچه مقام نخست این بخش از شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنر کودک و نوجوان رایان را کسب کرد.

به گزارش ایران تئاتر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنر کودک و نوجوان رایان از تاریخ 22 تا 27 آذرماه در دهلی برگزار شد که از ایران گروه تئاتر سیمرغ با اجرای نمایش بهار میاد نوشته و کار محمد برومند در این جشنواره حضور یافت.

اجرا نمایش‌ها در این جشنواره به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود اما امسال به ابتکار دبیر جشنواره یک بخش رقابتی به جشنواره افزوده شد و آن رقابت بیست نوازنده نوجوان از شانزده کشور جهان بود که به‌صورت تک نوازی موسیقی کشور خود را با سازه‌های محلی و بین‌المللی می‌نواختند.

از ایران هنرمند نوجوان مهران علینقی زاده (بازیگر و نوازنده گروه سیمرغ) با اجرای موسیقی سنتی توسط کمانچه توانست نگاه داوران را به‌سوی خود جلب کند و در رقابتی که با هنرمندان کشورهای هند، آلمان، روسیه، نپال، لاتویا، لتونی، هلند و ... داشت مقام نخست این بخش از جشنواره را کسب کند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره در مراسم اختتامیه که روز سه‌شنبه 26 آذرماه در دهلی‌نو برگزار شد به وی اهدا شد.

مهران علینقی زاده هنرجوی رشته موسیقی هنرستان هنرهای زیبا مشهد است و پیش‌ازاین در چندین جشنواره داخلی برای تک نوازی کمانچه جوایزی را کسب کرده است.




مطالب مرتبط

«عمو نوروز» به هند می‌رود

«عمو نوروز» به هند می‌رود

بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان هند با حضور نمایش «عمو نوروز» نوشته و کار محمد برومند به‌عنوان نماینده ایران برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران