در حال بارگذاری ...
به طراحی و کارگردانی رضا مولایی

«مردی که...» در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود

نمایش «مردی که...» به کارگردانی رضا مولایی در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه دیوار چهارم، گروه تئاتر جنــون، نمایش «مردی که...» نوشته پیتر بروک را به طراحی و کارگردانی رضا مولایی، در این تماشاخانه به روی صحنه می برد.
نمایش «مردی که...» به ترجمه وحید رهبانی، تنها اثر نمایشی ترجمه از پیتر بروک در ایران بوده و برشی است از تجربه های یک روانپزشک و محقق در تقابل با بیماران مغز و اعصاب و تلاش او برای راه پیدا کردن به جهان آنان. این اثر روایت نمایشی پیتر بروک از تجربه های بالینی و مستند دکتر الیور ساکس عصب شناس مشهور امریکایی ست که در کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت به قلم خود ساکس منتشر شده است.
رضا مولایی کارگردان اثر در رابطه با فضای روایی این نمایش عنوان کرد: «الیور ساکس پزشک، عصب‌شناس و نویسنده بریتانیایی بود و‬ داستان‌‌های عجیب اما واقعی انسان‌هایی را روایت ‌کرده است که در دنیای غریب و به‌ظاهر گریزناپذیر انواع اختلال‌های عصب‌روان‌شناختی به دام افتاده‌اند.‬»
وی افزود: «دکتر ساکس لحظه‌ای هم فراموش ‌نکرد که مسئولیت نهایی پزشک در برابر کیست؛ انسانی دردمند که رنج می‌کشد و مبارزه می‌کند.»
در این نمایش شیوا اردوئی، ملیحه آقایی، ندا اسدی، یاسر اصغری، مهسا جمشیدی، محمد شامی، احسان صادقی، بهنام غفاری، نیما میرزابیگی، گلناز نوروزی و لاله هوشنگی به عنوان بازیگر حضور دارند.
پیش‌فروش اینترنتی بلیت تئاتر “مردی که...” از شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شده است. این اثر نمایشی از ۱ تا ۲۴ دی ماه ساعت ۱۷: ۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا خواهد شد.
علاقمندان جهت تهیه بلیت این نمایش می توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک 544 و یا سامانه فورش اینترنتی تیوال مراجعه نمایند.




نظرات کاربران