در حال بارگذاری ...
در نقش یک نقاش مشهور

جیک جیلنهال در «وست اند» روی صحنه می‌رود

تابستان سال آینده جیک جیلنهال بازیگر مشهور هالیوود در «وست اند» شهر لندن نقش نقاش مشهور فرانسوی ژرژ پیر سورا را ایفا می‌کند.

تابستان سال آینده جیک جیلنهال بازیگر مشهور هالیوود در «وست اند» شهر لندن نقش  نقاش مشهور فرانسوی ژرژ پیر سورا را ایفا می‌کند.

ژرژ پیر سورا  نقاش فرانسوی و بنیان‌گذار سبک نئوامپرسیونیسم بود. اثر بزرگ او به نام بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات یکی از تصاویر مطرح سده نوزدهم نقاشی است. جیک جیلنهال نمایشنامه « بعدازظهر یکشنبه در پارک با ژرژ» را در سالن سوی تیه‌تر شهر لندن در ماه ژوئن به روی صحنه خواهد برد. این نمایش پیشتر در برودوی اجرا شده و پرفروش شده بود.

جیک جیلنهال آخرین بار هجده سال پیش در نمایشنامه «این جوانی ماست» به کارگردانی کنث لونرگان  در شهر لندن روی سن تیاتر رفته بود. جیک جیلنهال و بازیگر آمریکایی آنالی اشفورد نقش نقاش و همراه زندگی‌اش را در نمایشنامه‌ای  موزیکال اثر استیون ساندیهم و جیمز لاپین ایفا خواهند کرد.

جیک جیلنهال عقیده دارد که تجربه حضور مقابل تماشاچیان انگلیسی تجربه یکسره متفاوت است. او می‌گوید:«حضور مقابل تماشاچیانی که بهتر از بسیاری از تماشاچیان دنیا هستند،تجربه کاملا جدیدی خواهد بود.»

«یادم می آید که روی سن در نیویورک وقتی آخرین کلمات نمایش را بر زبان می آوردیم باخودم فکر کردم نباید این نمایش بدین نحو تمام شود باید جایی دیگر  برویم،باید جایی دیگر دوباره متولد شود.حضور در وست اند حکم تولدی دوباره دارد.»

جیک جیلنهال عقیده دارد مخاطبان تئاتر در لندن متفاوت از مخاطبان تیاتر در جاهای دیگری است که او تجربه حضور روی صحنه را داشته است.جیلنهال عقیده دارد  دقت مخاطبان در لندن بیشتر از مخاطبان در  آمریکا است.

در نمایشنامه « بعدازظهر یکشنبه در پارک با ژرژ» نقاش در حال تکمیل شاهکار خود نقاشی بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات است.این نمایش به کارگردانی سارنا لاپین از یازدهم ژوئن سال آینده در وست اند شهر لندن روی صحنه می‌رود.

ترجمه:ارغوان اشتری

 




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران