در حال بارگذاری ...
...

محمود عزیزی: اردیبهشت تئاتر ایران اتفاق خجسته‌ای بود

دکتر"محمود عزیزی" نویسنده و کارگردان تئاتر با اعلام این مطلب به سایت ایران‌تئاتر گفت: ما در شرایطی قرار داریم که هر حرکت و اتفاقی که در رابطه با هنر تئاتر رخ دهد ارزنده و مطلوب است. برگزاری اردیبهشت تئاتر موجب شد که حتی برخی از هنرمندان که قهر کرده بودند و قدری با تئاتر فاصله داشتند مورد توجه قرار گیرند و بطور کلی تئاتر کشور درگیر و متمرکز این جریان شود. وی در ادامه افزود: از سوی دیگر متأسفانه بسیاری از هنرمندان تئاتر و مسئولان هنری تئاتر ما را به رسمیت نشناخته‌اند؛ بنابراین لازم است راجع به هنر تئاتر صحبت شود. عزیزی خاطرنشان کرد: وقتی به مشاغل آزاد توجه می‌کنیم می‌بینیم هر صنف تابع قوانین و مقررات است و سعی می‌کنند که به کلیت صنف ضرری وارد نشود، در حالی‌ که در تئاتر شاهد چنین یکپارچگی نیستیم.

اردیبهشت تئاتر اتفاق خوبی بود که در حرکت تئاتری امسال شاهد آن بودیم.
دکتر"محمود عزیزی" نویسنده و کارگردان تئاتر با اعلام این مطلب به سایت ایران‌تئاتر گفت: ما در شرایطی قرار داریم که هر حرکت و اتفاقی که در رابطه با هنر تئاتر رخ دهد ارزنده و مطلوب است.
برگزاری اردیبهشت تئاتر موجب شد که حتی برخی از هنرمندان که قهر کرده بودند و قدری با تئاتر فاصله داشتند مورد توجه قرار گیرند و بطور کلی تئاتر کشور درگیر و متمرکز این جریان شود.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر متأسفانه بسیاری از هنرمندان تئاتر و مسئولان هنری تئاتر ما را به رسمیت نشناخته‌اند؛ بنابراین لازم است راجع به هنر تئاتر صحبت شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: وقتی به مشاغل آزاد توجه می‌کنیم می‌بینیم هر صنف تابع قوانین و مقررات است و سعی می‌کنند که به کلیت صنف ضرری وارد نشود، در حالی‌ که در تئاتر شاهد چنین یکپارچگی نیستیم.
این نویسنده در خصوص وضعیت تئاتر در استان‌های کشور گفت: در سال‌های پیش از انقلاب چند جشنواره تئاتری وجود داشت و کارشناسان تئاتر اداره برنامه‌های تئاتر با مناطق مختلف کشور در ارتباط بودند. در حال حاضر در گشت و گذارها می‌بینیم تا چه اندازه علاقمند، دلسوخته و سرمایه‌های ملی در شهرستان‌ها وجود دارد، چرا که ما صرفاً نفت، گاز و یا معادن را نباید به عنوان سرمایه ملی به حساب بیاوریم، بلکه نیروهای مستعد تئاتری نیز جزو این سرمایه‌ها هستند.
در سال‌های اخیر به لحاظ آماری شاهد اجرای نمایش‌های متعدد هستیم ولی نظمی وجود ندارد. باید مهندسی شود چون در حال حاضر تئاتر صرفاً از سوی مرکز هنرهای نمایشی مورد حمایت است.