در حال بارگذاری ...
رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

برگزاری همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی ونسخۀ چهارم آشپزخانه

ایران تئاتر- رضا آشفته: در هفته گذشته خبردار شدیم که نسخه چهارم آشپزخانه در سال ۹۸ کار محمدحسن معجونی در راه است و این نمایش همچنین در سال ۹۵ اجرای موفق دیگری نیز داشته است و همچنین در خبرها آمده که نمایش لانچر ۵ نوشته و کار مسعود صرامی و پویا سعیدی پس از اجراهای موفق اش در تالار سایه، ملک و مستقل در تماشاخانه ایرانشهر دارد اجرا می شود.

نمایش آشپزخانه و لانچر 5 هر دو به معنای حقیقی تئاتر هستند و این پیروزی بیانگر ضرورت پرداختن به موضوعاتی است که مساله و دغدغه مخاطبان به شمار می آید. در این هفته ناگفته نماند که خبرهایی از منیژه محامدی، لیلی عاج، سهراب سلیمی، قطب الدین صادقی، افشین زمانی، خیرالله تقیانی پور، سجاد افشاریان، مجید جعفری، و پیام دهکردی منتشر شده است.

 

رویدادها

 همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی: به نقل از روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تعداد ۶۰ گروه نمایشی از ۳۴ منطقه و استان از ۴ تا ۱۰ دی‌ماه در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها شرکت دارند.

«نگارش خلاق» با حضور علی‌اکبر علیزاد، «طراحی صحنه: نقطه اشتراک تعامل هنری و تعادل اقتصادی» با حضور سینا ییلاق بیگی و «تجربیات صحنه: بازیگری» با حضور حسن معجونی عنوان کارگاه‌هایی است که روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه در این همایش برگزار شد. همچنین در پنل اول این همایش با حضور مهرداد رایانی مخصوص و مهدی مشهور موضوع تئاتر در عرصه بین‌المللی بررسی شد.روز جمعه ششم دی‌ماه موضوعات و مباحث «نگارش خلاق» با حضور علی‌اکبر علیزاد، «تاثیر شیوه‌های اجرایی معاصر در خلق یک اثر هنری فراگیر» با حضور سعید بهنام و «تجربیات صحنه: کارگردانی» با حضور قطب‌الدین صادقی در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور پیش می‌روند. در پنل دوم همایش نیز «مناسبات اقتصادی تئاتر ایران» با حضور جلال تجنگی، بهزاد آقاجمالی و جهانشیر یاراحمدی به بحث گذاشته شد.«قصه گویی در درام» با حضور حسین کیانی، «طراحی اجرا مستقل از متن» با حضور علی اصغر دشتی و «تجربیات صحنه: نمایشنامه‌نویسی» با حضور جلال تهرانی عنوان کارگاه‌های روز شنبه ۷ دی‌ماه است. پنل سوم این رویداد نیز به موضوع گفتگوی نسل‌ها با حضور مهدی لزیری، ناصر ایزدفر و رضا گشتاسب اختصاص داشت.همچنین کارگاه «قصه گویی در درام» با حضور حسین کیانی و «طراحی اجرا مستقل از متن» با حضور علی اصغر دشتی روز یکشنبه ۸ دی‌ماه نیز ادامه یافت. گفت‌و‌گو با هیات انتخاب گروه‌های نمایشی منتخب جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در روزهای یکشنبه ۸ و دوشنبه ۹ دی‌ماه، تماشای تئاتر، تهران‌گردی و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هنرمندان مهمان همایش است.

نسخه چهارم آشپزخانه: نمایش «آشپزخانه» به کارگردانی حسن معجونی در دور جدید اجراهای خود از نیمه دی ماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

به گزارش مهر، نمایش «آشپزخانه» نوشته آرنولد وسکر و ترجمه امیرحسین بیات با کارگردانی حسن معجونی وارد دور جدید اجراهای خود می شود. این اثر نمایشی که پیش از این در قالب ۳ نسخه و با حضور بازیگران جوان شهرهای شیراز، رشت و تهران در تالار مولوی به صحنه رفت از نیمه دی ماه سال جاری اجرای نسخه چهارم خود را آغاز می کند.

معجونی در نسخه چهارم نمایش «آشپزخانه»، برآیندی از ۳ نسخه شیراز، رشت و تهران «آشپزخانه» را روی صحنه می برد. این اجرا از نیمه دی در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می شود. دراماتورژی «آشپزخانه» بر عهده مهدی چاکری است. به زودی اخبار و اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل اجرای نسخه چهارم «آشپزخانه» اعلام می شود.

پیروزی دیگر لانچر 5: نمایش «لانچر ۵» به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی از روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته و پس از آن در شهرستان‌ها هم به صحنه خواهد رفت.

مسعود صرامی و پویا سعیدی نویسنده و کارگردان لانچر۵ در گفت و گو با ایرنا از ایرانگردی گروه لانچر ۵ خبردادند و گفتند: تاکنون در تماشاخانه های خصوصی تئاتر مستقل تهران و ملک اجراهایی داشتم و در سالن سایه تئاترشهر نیز به صحنه رفتیم.

صرامی با اشاره به اجرا و کسب موفقیت نمایش لانچر ۵ در جشنواره تئاتر دانشگاهی و سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: این نمایش با اقبال عمومی مواجه و تمامی اجراهای آن با سالن پر از مخاطب روی صحنه رفته است.

او تعداد اجراهای این گروه را تا ۲۹ آذرماه ۱۴۴ اجرا اعلام و تاکید کرد: تا زمانی که اقبال عمومی با این نمایش باشد به اجرا ادامه می دهیم تا تعداد بیشتری از مردم به تماشای آن بنشینند.

سعیدی درباره اجرای نمایش لانچر ۵ در شهرستان نیز اظهار داشت: برنامه اجرای نمایش در دو شهر رشت و شیراز از دیگر شهرها جدی تر است اما برنامه هایی برای اجرا در همدان، بندرعباس، تبریز و مشهد هم در دستور کار گروه قرار داده ایم.

بازیگران نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) عبارتند از: میلاد چنگی‌(صادقی)، مرتضی سلطان محمدی(سلطون)، فرشید روشنی(موسوی)، امیر نوروزی(شایگان)، صادق برقعی(بذرافشان)، محمد حق‌شناس(عبدی)، مجید یوسفی(کمالی)، علی چایچی(نخعی)، باسط رضایی(هرسینی)، مجتبی یوسفی(تیغ نورد)، پویا عربگری و عرفان امین(سعیدی)، امیرحسین احمدی (کلباسی شاهی)، منصور نصیری(بی‌سوده).

«لانچر ۵» تندیس بهترین نمایشنامه و بهترین بازیگری مرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، نامزد بهترین نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر، تقدیر بهترین بازیگر مرد و طراحی نور در جشنواره تئاتر فجر و ‌‪نامزد دریافت چهار جایزه از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را در کارنامه دارد. در خلاصه نمایش آمده است: در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مأمور حل و فصل پرونده می‌شود.

 

یادمان ها

درگذشت عبدالرضا حیاتی: عبدالرضا حیاتی از پیشکسوتان تئاتر، شعر، داستان، نمایشنامه نویسی وجهادگر دفاع مقدس استان خوزستان به دیار باقی شتافت.

به گزارش مهر، این هنرمند که علاوه بر سرودن اشعار انقلابی و دفاع مقدسی با نگارش بیش از ۵۰ نمایشنامه به عنوان یکی از نمایشنامه نویسان مطرح خوزستانی و کشور بود و آثار وی در اغلب جشنواره‌های کشوری و استانی جوایز متعددی را دریافت کرده است.

از جمله آثار نمایشنامه‌های موفق این پیشکسوت بوی خوش جنگ، قاصدک‌ها، فرشته‌ای با بال شکسته، کارون شط رازها، آی آدم‌ها، سه دیدار در فلق، فصل سبز دیدار، مسیح می گرید، آنکه گفت نه، بچه‌های زهرا، شنل قرمزی، تارنواز و به رنگ حماسه را می‌توان بر شمرد که بخشی از آنها توسط انتشارات امیرکبیر انتشار یافته است.

عبدالرضا حیاتی از مدرسان بازیگری و نمایشنامه نویسی استان خوزستان است و اکثر هنرمندان فعلی هنر نمایش اهواز از شاگردان این استاد هستند.

عبدالرضا حیاتی از سال ۱۳۵۴ به غیر از نمایشنامه نویسی در هنر شاعری، نقاشی، خوشنویسی و مدیحه سرایی تواناست و در امر داوری و ارزیابی هنرهای مختلف سمعی و بصری صاحب نظر و اندیشه است.

او با برگزاری شب‌های شعر و اجرای نمایش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در روحیه رزمندگان تأثیر داشت.

حیاتی از بنیان گذاران نهاد حوزه هنری در استان خوزستان بودند و همواره به هنر اسلامی و انقلابی تاکید داشت.

 

چهره ها

لیلی عاج: نمایش «نایب‌سرخی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی حسام‌‌الدین مختاری در تماشاخانه شانو روی صحنه رفت.

قصه این نمایش درباره کارگری است که هنگام گودبرداری پاساژ نایب سرخی کشته می‌شود و حالا بعد از سال‌ها خون‌خواهی او پرده از زمین‌خواری خانواده نایب سرخی برمی‌دارد...

در این نمایش که پروژه پایان ترم کارگاه از ایده تا اجرا خانه هنر کاج است؛ یزدان دارابی، لیلا حسنی، مریم‌ رادپور، سید امین مصلایی، مرضیه انصاری، سید حسن تدینی، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، سپیده صفایی، امیر صفایی، ندا پهلوان، عسل رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

لیلی عاج پیش از این، نمایش‌های موفق «قند خون» و «کمیته نان» را نیز با تمرکز بر کولبران و مسائل اقتصادی زندگیِ کارگران کارخانه قند، در تئاترشهر و تماشاخانه باران روی صحنه برده بود.

منیژه محامدی: «سقوط در کوه مورگان» به کارگردانی منیژه محامدی از ۴ دی در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود؛ نمایشی بر اساس متنی از آرتور میلر که به مساله طمع و خودخواهی انسان می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، «سقوط در کوه مورگان» نمایشی به کارگردانی منیژه محامدی است که از ۴ دی در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود؛ نمایشی بر اساس متنی از آرتور میلر که ۱۰ سال قبل منیژه محامدی آن را در مجموعه‌ای سه جلدی روانه بازار نشر کرد. هر کتاب شامل ۲ نمایشنامه از آثار میلر بود و توسط نشر افراز منتشر شد.

شخصیت اصلی «سقوط در کوه مورگان»، مأمور بیمه‌ای است که دو زن دارد و دچار خودشیفتگی نارسیستی می‌شود. او که شخصیتی ثروتمند، طماع و خودخواه دارد، از مرگ بسیار می‌هراسد.

به گفته محامدی، این نمایش اثری جذاب و شیرین است که مسایل روز جامعه را مطرح می‌کند و با احوال این روزهای دنیا هم مرتبط است.

نمایشنامه «سقوط در کوه مورگان» پیش از این، برای آرتور میلر نامزدی جوایز تونی و درامادسک را هم بههمراه داشته است.

(به ترتیب نقش) محمد نادری، آیلار نوشهری، مهوش افشارپناه، نسترن پیکانو، فرناز رهنما، محمد اسکندری و نسترن باقرزاده بازیگران اثر جدید منیژه محامدی هستند.

«سقوط در کوه مورگان» نوشته آرتور میلر با ترجمه منیژه محامدی و مریم غیورزاده و با کارگردانی منیژه محامدی از ۴ دی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 

گفتگوها

از این هفته بر آن هستیم با اشاره به گفتگوهایی که در خبرگزاری ها انجام شده، شما را دعوت کنیم که این گفتگوها را حتما در صورت علاقه مندی در سایت مورد نظر مطالعه کنید.

پیام دهکردی: پیام دهکردی از شرایط کنونی آموزشگاه‌ها و موسسات هنری به ویژه در زمینه بازیگری، به‌عنوان وضعیت شتر، گاو، پلنگی یاد می‌کند که تبدیل به تجارت‌خانه شده‌اند و منافع مادی در آنها حرف اول را می‌زند؛ به گفته او تنها راه برون‌رفت از این وضعیت، تشکیل سریع یک شورای صالح برای نظارت دقیق بر عملکرد این آموزشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یک دهه اخیر،‌ تعداد آموزشگاه‌ها و موسسات آزاد هنری رشد چشمگیری داشته است؛ رشدی کمی که ظاهرا تناسب چندانی با کیفیت آموزشی آنها ارتباط چندانی ندارد. صدها آموزشگاه در سراسر کشور هنرجویان جوانی را به سودای «ستاره» شدن یک‌شبه جذب می‌کنند و در نهایت حاصلش برای هزاران جوان سرخوردگی است. پیام دهکردی که سال‌هاست دور از پایتخت آموزشگاهی برای آموزش رشته‌های هنری راه انداخته از آسیب‌هایی می‌گوید که رشد بی‌ضابطه و بی‌قاعده این آموزشگاه‌ها بر فضای تئاتر و سینما به همراه داشته است. پیرامون مساله آموزش تئاتر به ویژه در زمینه بازیگری و مشکلات آموزشگاه‌ها و موسسات خصوصی با پیام دهکردی گفتگو کرده‌ایم که مشروح آن را می‌توانید در ایلنا بخوانید.

سهراب سلیمی: سهراب سلیمی کارگردان نمایش «آقای اشمیت کیه؟» معتقد است تئاتر را از هویت خود دور و خانواده تئاتر را در بیابانی برهوت رها کرده‌اند.

سهراب سلیمی کارگردان نمایش «آقای اشمیت کیه؟» که از ۴ دی در سالن عباس جوانمرد ساختمان جدید خانه تئاتر روی صحنه رفته، درباره این اثر نمایشی و دغدغه‌ای که برای اجرای آن داشته، به خبرنگار مهر گفت: اصولا نمایشنامه‌هایی را برای اجرا انتخاب می‌کنم که جهانشمول باشند؛ اینکه چگونه در عصر حاضر به جای اینکه علم و بخش‌های دیگر در خدمت انسان باشند، انسان بازیچه آن‌ها شده است.

وی اظهار کرد: در دنیای معاصر از عشق گرفته تا مسائل اجتماعی و سیاسی، هویت انسان را آهسته آهسته می‌گیرند. همه انسان‌ها به سمتی می‌روند که تنها و تنهاتر می‌شوند و ارتباط‌ها کمتر و در نهایت همه از هم بیگانه می‌شوند.

نمایش «آقای اشمیت کیه؟» نوشته سباستین تیری و ترجمه شهلا حائری، با حضور ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر، سینا خدابخشی در ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود.

افشین زمانی: کارگردان «شازده احتجاب» با اشاره به ویژگی‌های نمایش و برداشت آزادی که از رمان هوشنگ گلشیری داشته، عنوان کرد این نمایش درباره نابودی و زوال قدرت در جوامع مختلف جهانی است.

افشین زمانی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «شازده احتجاب» که این روزها در تماشاخانه «هامون» روی صحنه است درباره میزان رضایت مخاطبان از نمایش به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه این روزها وضعیت اکثر نمایش‌های روی صحنه نامناسب است اما با این وجود استقبال از نمایش تا اندازه‌ای رضایت بخش است. در مورد بازخوردها هم بیشتر تماشاگران از دیدن کار راضی هستند البته یک اثر هنری هیچگاه کامل نیست و نمی‌توان رضایت همه تماشاگران را هم جلب کرد اما با توجه به پیام‌هایی رسیده متوجه شدم در نهایت بیشتر مخاطبان از دیدن کار لذت برده‌اند.

وی درباره طراحی ژست و بازی‌های نمایش گفت: بازی‌ها نیز به شیوه بیومکانیک میرهولد طراحی شده است و هر نقش ژست خودش را دارد. اگر کلام را از این نمایش حذف کنیم به نظر می‌رسد مخاطب در حال دیدن یک کار خارجی است چون دوست داشتم این نمایش اثری جهان‌شمول باشد و محدود به زوال قدرت در یک خاندان قجری نشود چون این اتفاق در همه قدرت‌ها اجتناب ناپذیر است. نمایش «شازده احتجاب» تا ۹ دی ماه در تماشاخانه هامون روی صحنه است اما خوشبختانه پیشنهاداتی برای ادامه اجرا در سالن‌های دیگر داریم که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

این نمایش تا ۹ دی ماه هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه هامون روی صحنه است.

قطب الدین صادقی: قطب‌الدین صادقی که این روزها نمایش «چنور» را در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه برده، معتقد است دست‌هایی ناپاک تئاتر را به دامن سرمایه‌داری انداخته‌ است و دلالان برای تئاتر تصمیم می‌گیرند.

قطب‌الدین صادقی نمایشنامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر که این روزها نمایش «چنور» را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌کند، درباره دغدغه خود درباره فرهنگ و ادبیات ایرانی که در آثارش همواره به آن‌ها می‌پردازد، به خبرنگار مهر گفت: دغدغه اصلی من این است که تئاتر باید در ارتباط با دوران خودش باشد؛ با مسائل و بحران‌هایی که مردم با آن‌ها درگیرند. تئاتر مفهومی اجتماعی دارد ولی از دهه ۷۰ که ارتباطات جهانی تئاتر ایران شکل گرفت، تئاتر ما تبدیل به یک تئاتر مرده، توخالی و پوچ شد که پیوندش را با فرهنگ و جامعه ایرانی قطع کرده است.

این هنرمند باسابقه تئاتر ایران که معتقد است تئاتر ایران را باید فرهنگی نگه داشت، به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی امروز جامعه ایران، در پایان سخنان خود متذکر شد: دولت باید به میدان بیاید و از متلاشی شدن تئاتر فرهنگی جلوگیری کند.

نمایش «چنور» با بازی فرشید گویلی ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود.

خیرالله تقیانی پور: کارگردان نمایش «بوقلمون» در پی تعطیلی دو روزه تماشاخانه ایرانشهر به دلیل آلودگی هوا گفت: فرهنگ‌سازی وظیفه ما هنرمندان است که به مردم تاکید کنیم نباید هر چیزی را فدای پول کرد.

خیرالله تقیانی پور که به تازگی نمایش «بوقلمون» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تعطیلی دو روزه این تماشاخانه و تاثیر کلی این شرایط بر کم شدن مخاطبان گفت: واقعیت این است که من خودم هم پیشنهاد دهنده این تعطیلی بودم چون بازیگران کار به شدت از این آلودگی هوا آسیب می‌دیدند و دچار سردرد بودند و ما هر چه تلاش کردیم در پشت صحنه با مایعاتی مثل شیر که‌ میتواند از اثرات این آلودگی جلوگیری کند کار را پیش ببریم فایده نداشت.

اجرای نمایش «بوقلمون» که چند سال قبل هم اجرا و با استقبال مخاطب روبرو شده بود، پس از این تعطیلی دو روزه، از پنجم دی از سر گرفته می‌شود.

سجاد افشاریان: سجاد افشاریان که به زودی نمایشی تازه را به عنوان تهیه‌کننده روی صحنه می‌برد، معتقد است: دغدغه داشتن تماشاگر آدم‌ها را به اشتباه‌های زیادی وادار کرده و سبب شده تئاتر متفکر و دغدغه‌مند ما ضعیف‌تر شود.

به گزارش ایسنا، در روزهایی که خیلی‌ها اوضاع تئاتر را چندان خوشایند نمی‌دانند، چون بسیاری از سالن‌های نمایشی و گروه‌ها با بحران تماشاگر و هزینه‌های سرسام‌آور تولید روبرو هستند و مدیریت تئاتر هم با بدهی حداقل 6 -7 میلیاردی دست به گریبان است، عده‌ای در تلاش هستند تا در همین اوضاع آثاری را با کیفیت یهتر روی صحنه ببرند در عین اینکه همچنان به طرح انتقاد و درخواست برای حمایت بیشتر دولت از تئاتر و شفافیت برای حمایت‌ها تاکید دارند.

سجاد افشاریان که این روزها تهیه‌کنندگی سه نمایش را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا از وضعیت تئاتر و نمایش‌هایی که با چند کارگردان جوان آماده کرده صحبت کرد.

او گفت: در حال حاضر مشغول تهیه‌کنندگی سه نمایش به صورت همزمان هستم؛ نمایش «از ابتدا وارد می‌شود» به کارگردانی فرید یوسفی در تماشاخانه ملک که تا چند روز دیگر روی صحنه می‌رود،  نمایش «سرگذشت باورنکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هدهد و دیگران در سرزمین عجایب» به کارگردانی آرمان طیران در تالار مولوی و نمایش «مانستر» به کارگردانی کوروش شاهونه که در پردیس شهرزاد اجرا می‌شوند. این نوع حضور من بیشتر در کنار بچه‌های جوان و خلاق و برآمده از تئاتر دانشگاهی بوده  تا کمکی برای اجرای نمایش‌ آن‌ها شود که در نهایت تا به حال منجر به تهیه‌کنندگی نزدیک به ۴۰ نمایش شده است.

مجید جعفری: مجید جعفری که مدت ۱۱ سال و در سال‌های دهه ۶۰ مدیریت مجموعه تئاترشهر را به عهده داشت، می‌گوید هنوز برای گفتن تاریخ زود است و باید صبر کرد تا نتیجه برخی از اتفاقات را به طور کامل ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید جعفری طولانی‌ترین دوره مدیریت را در تئاترشهر دارد؛ او در سال‌هایی که به عنوان دوره طلایی تئاتر ایران بعد از انقلاب شناخته می‌شود مدت ۱۱ سال سکان‌دار هدایت این مجموعه تئاتری بود؛ یعنی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۶. او علاوه بر مدیریت، در طول این سال‌ها تئاترهای متعددی را هم روی صحنه برد؛ اما اکنون، سال‌هاست در عرصه تئاتر آزاد فعال بوده و هنچنین سال‌های متمادی مدیریت انجمن تئاتر کمدی تهران (تئاتر آزاد) را به عهده داشته است؛ با جعفری که دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و فارابی است، درباره شرایط تئاتر در دهه ۶۰ و تفاوت آن با امروز، مدیریت تئاتر، ممیزی و نظارت در دو دوره و مشکلاتی که ریشه در سه دهه گذشته دارد، گفتگو کردیم که مشروح آن را  در ایلنا بخوانید‌.

 

تیترها

1. برگزاری دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی در هفته آخر دی

2. اجرای «سمفونی درون بطری» به نفع دختران بی‌سرپرست

3. برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی شدند

4. اعلام نتایج نهایی بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر

5. انتشار تیزر «مدرسه پینوکیو» با صدای حامی

6. مسئولیت شورای راهبردی تئاتر به «اداره تئاتر» واگذار شد

7. اعلام نامزدهای نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ی تئاتر فجر




نظرات کاربران