در حال بارگذاری ...

اجرای یک نمایش سیاسی در آمریکا

دولت فرانسه حمایت خود را از اجرای نمایشی درباره حوادث تروریستی یازده سپتامبر دریغ کرده است.به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش امپرسیونیستی”یازده سپتامبر۲۰۰۱” که بازآفرینی یک نمایش فرانسوی درباره همین موضوع است علی‌رغم تصمیم سفارت فرانسه در آمریکا برای سلب حمایت‌ مادی و تبلیغاتی خود از آن هفته گذشته در لس‌آنجلس روی صحنه رفت و با استقبال مواجه شد.

دولت فرانسه حمایت خود را از اجرای نمایشی درباره حوادث تروریستی یازده سپتامبر دریغ کرده است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش امپرسیونیستی”یازده سپتامبر2001” که بازآفرینی یک نمایش فرانسوی درباره همین موضوع است علی‌رغم تصمیم سفارت فرانسه در آمریکا برای سلب حمایت‌ مادی و تبلیغاتی خود از آن هفته گذشته در لس‌آنجلس روی صحنه رفت و با استقبال مواجه شد.
رابرت کانترلا، کارگردان این نمایش که در آن بازیگران نقل‌ قول‌هایی از جورج بوش و اسامه بن لادن را ادا می‌کنند درباره واکنش سفارت فرانسه به اجرای این نمایش می‌گوید:«واقعاً نمی‌فهمم که چرا چنین حمایتی از ما دریغ شد. هیچ چیز شوکه‌ آوری برای مخاطبان آمریکایی در این نمایش نیست. تنها می‌توانم این استنباط را بکنم که در این زمانه حساس و با توجه به علاقه‌مندی دولت فرانسه برای از سرگیری روابط دوستانه خود با آمریکا ترس از بهم خوردن این رابطه علت این واکنش منفی بوده است. به گفته کانترلا این نمایش صدای قربانیان و بازماندگان یازده سپتامبر را زنده می‌کند و واقعاً تصمیم سفارت فرانسه در این رابطه معماگونه است.»
گفتنی است فرانسه در آمریکا و مقامات فرهنگی فرانسه در این کشور هنوز توضیحی درباره علت پس گرفتن 5 هزار دلار بودجه‌ای که برای اجرای این نمایش در نظر گرفته شده بود را اعلام نکردند. این نمایش نوشته نمایشنامه‌نویس معروف فرانسوی مایکل ویناور است.